Ervaring teakhouten tuinmeubelen

Discussie in 'De lounge' gestart door Paardenbloem, 15 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Hoi allemaal,
    Wij hebben nog een flinke veranda op te vullen met tuinmeubelen.
    Nu vinden we de loungesets die we zien allemaal vrij somber, standaard en saai. De paar originele sets die eruit springen zijn weer zo €3000/€4000 en dat was niet echt de bedoeling:o:

Nu zag ik een erg leuke teakhouten tuinbank. Ik kwam op het idee dat we daar natuurlijk ook bijpassende stoelen en een tafel of een paar bijzettafeltjes bij kunnen zoeken. Met wat lekkere kussens erin.
    Alleen is het qua onderhoud waarschijnlijk minder praktisch.
    Ik ben benieuwd hoe mensen die het zelf hebben dat ervaren, wordt het snel lelijk? (Staat dus wel droog onder de veranda hier). Blijven er veel vlekken/kringen van drinken etc te zien of valt dat mee?

Zoiets als dit:
    B1C06A57-3468-4758-9B8C-CE0A3AE1DEDF.png 8ACBFBD1-D7A4-4D3C-9927-4596EC4A958A.png 830E30E0-E07C-4B61-815C-B5A6E2F17004.png

2. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Onze teakset is ongeveer 10 jaar oud nu. Het wordt gewoon grijzig, maar het is nog steeds goed.
    De bank die wij hebben lijkt erg op die van het plaatje.

Paardenbloem vindt dit leuk.
  4. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Vergrijsd teakhout krijg je heel mooi door het te schuren en in de 1K zijdeglans lak zetten. Wel op terpetinebasis omdat het oliehoudend hout is.
    Teakhout is super mooi en duurzaam. Als je het in de olie zet kan het afgeven op je kleding en kun je het nooit meer lakken ivm de hechting. Daarnaast is trak heel gevoelig voor kringen etc van glazen. Daar moet je van houden. Wij hebben een tafel op die manier in de lak gezet en het ziet er als nieuw uit en is heel makkelijk schoon te maken.

5. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    Mijn ouders hebben het, en het is zwaar! De stoelen krijg ik amper verzet omdat ze zo zwaar en onhandig zijn.
    Daar zou ik dus wel rekening mee houden.

Deel Deze Pagina