Dat muurankers geen bliksemafleiders zijn.. Ik vertelde aan mijn man toen wij dit huis kochten, dat ik het fijn vond dat we bliksemafleiders hadden
Mijn buurjongen heeft ooit een naaktslak stuk/dood gemaakt, er kwam gele crème/gel uit. Hij vertelde dat daar vla van wordt gemaakt.. Serieus ik heb maanden geen vla gegeten. Ik was een jaar of acht.
Over vla gesproken.. Er schijnt vorig jaar op tv een programma te zijn geweest waarin werd gezegd dat gele vla bevergeil bevat. Dus dat ze lichaamssappen van bevers verzamelen en dit in vla doen.. Ik heb het niet gezien maar gehoord.. Of het nu waar is??
Dat oorwurmen niet zo heten omdat ze in je oor kruipen.... Dat had mijn moeder mij ooit wijsgemaakt toen ik nog heel klein was. Ik heb serieus jarenlang met de deken over mijn oren geslapen (ja, zelfs met 30 graden) omdat ik bang was dat er 's nachts eentje in mijn oor zou gaan wonen. Wat hebben onze ouders ons toch allemaal aangedaan hè?
De verslaggevers van de Keuringdienst van Waarde werden op het spoor gezet door de Engelse kok Jamie Oliver. In een TV-uitzending noemde hij het gebruik van bevergeil als smaakstof in ons voedsel. Beverdeskundige Vilmar Dijkstra van het bureau van de Zoogdiervereniging nam de KRO vervolgens mee naar Nationaal Park De Biesbosch om te laten zien wat bevergeil eigenlijk is. En hoe het ruikt en smaakt. De Europese bevers zijn strikt beschermd, maar op hun neven in Canada en de Verenigde Staten kan worden gejaagd. Eén van de producten van die jacht bleek inderdaad de anaalklieren van bevers te zijn. Gezegd wordt dat het uit deze klieren gewonnen bevergeil wordt gebruikt in producten met een vanillesmaak, zoals ijs. A.s. donderdagavond is het tweede deel van de zoektocht naar het gebruik van bevergeil in voedsel. Allemaal kijken, want deel 1 smaakte naar meer! Meer informatie en het terugkijken van deel 1: Keuringsdienst van Waarde. Dit haal ik van internet.. Ook op Wikipedia wordt het bevestigd
dat schijnt in best veel producten te zitten. Deo, parfum, shampoo enz. Maar ook veel etenswaren idd.Ik heb dat toevallig ooit eens een keer opgezocht maar durfde niet meer verder te lezen. Volgens mij was er vorig jaar iets over op 3fm.
Dat blijkt dus echt zo te zijn. Ze gebruiken dat als vervanger van vanille 😬 11 Disgusting Ingredients That Aren't Advertised In Food - Business Insider
Wat is er mis met ouderwetse vanille stokjes!? Zijn die super schaars ofzo? Nee beter bevers weet ik t wat aandoen. Brrr...
Ik zag pas in mijn tienerjaren het verschil tussen een kever en een eend, toen ze eens naast elkaar stonden. Dit gaat over auto's dus. Dat 'hij wil' en 'hij wilt' allebei mag. Dacht dat de laatste niet klopte en ergerde me dus altijd dood aan deze schrijfwijze.
Lach maar niet te hard. Op tenerife zitten er beestjes en als je die plet komt er rood vocht uit. Maken ze daar serieus een e-nummer van om levensmiddelen rood te kleuren! En dat e-nummer zit dus bijvoorbeeld in salami en chorizo, JAK!
Over Co Starring: Ik dacht als klein meisje ook dat dit een persoon was. Daarna een hele tijd niet meer aan gedacht tot dit topic kwam
vroeger zei mijn oom dat ik veel vis moest eten. want als ik dat deed kon ik goed zwemmen. Ik was bezig met mijn zwemdiploma en was als laatste van de klas. jaren gedacht dat het daar aan lag