Hoi allemaal, Al enige tijd ben ik op zoek naar een jasje of vest zonder capuchon in maat 56 / 62. Ik ben begin oktober uitgerekend en het lijkt me voor de herftst / winter wel fijn om een dikker vest of een jasje in huis te hebben. Het lijkt mij voor ons kindje alleen niet echt lekker liggen als het vestje of jasje een capuchon heeft. Tot nu toe heb ik alleen een dikker vestje van Nijntje kunnen vinden zonder capuchon. Hebben jullie enig idee waar je nog meer leuke dikkere vestjes / jasjes kan kopen zonder capuchon? Alvast bedankt! Groet, Weegschaal
Ik ben 20 oktober uitgerekend.. Hebben een jasje zonder capuchon van Guess gekocht.. Een soort bomberjackje... Een blauwe
heej, bij de Hema zag ik ook een jasje zonder capuchon. Blauw/rood/wit geblokt. Is wel echt iets voor een jochie,.. Voor een meisje hebben ze trouwens ook een jasje zonder capuchon. Even checken op Hema.nl zou ik zo zeggen.
Ik heb voor mn zoontje vestjes zonder capuchon van de hema, van de zeeman, een van nijntje ( prenatal, een dikkere als de andere 2 ) en en van de zomer collectie van ik meen feetje.
Ik heb enkele vestjes van de Hema (ook uit oudere collecties), maar voor de echt kou (december/Januari-baby) heb ik gewoon warme gebreide truitjes die over het hoofd aankunnen. Voor naar buiten gaan wel gewoon een jasje met capuchon, die ik dan ook opdoe bij de kleine (zo heb ik het bij mijn dochter wel gedaan)
Mijn tip, geen jasje of vestje, kan wel, maar tsjonge jonge wat een gefriemel en gefrutsel met die kleine armpjes in die dikke jasjes! Ik ga gewoon een lekkere deken/omslagdoen gebruiken.
Ga eens kijken bij de WE. Daar heb ik veel van dat soort dingen gehaald. Weet alleen niet vanaf welke maat ze daar hebben.
Ik heb er één van Ducky Beau (collectie vorig jaar) waar de capuchon met drukkertjes vastzit dus ook weggelaten kan worden.
Ik vond het best meevallen... omslagdoek ging hier telkens te los zitten en met die gure koude wind middenin de winter was een goed jasje wel erg fijn hoor. Hier gewoon een combi jasje/voetenzak gedaan. Er zijn heel fijne winterjasjes in babymaten bij Zeeman (lekker zacht en soepel en ruime mouwen)
Ik wil bij die kleine maatjes ook geen capuchon, en ben geslaagd bij: -z8 newborns (erg leuk, maar wel deur) - Dirkje (zag ik toevallig hangen bij een kledingwinkel die hier in de buurt zit, 'Hier', maar misschien verkopen ze het breder) - Just small ( zelfde winkel) Alledrie stoere baseball-achtige jasjes...niet echt buitenlandse, maar dan gebruik ik toch een wikkeldeken. Bij Hema zag ik inderdaad ook leuke jasjes! Succes!
Kijk eens op .:: GYMP ::., die hebben hele mooie kwaliteit jasjes, gevoerd met superzachte teddystof. Ik heb er een jasje voor mijn meisje gekocht, en ook mijn zoontje had er een heerlijk warme winterjas van! Op de site kan je ook verkooppunten vinden in Nederland en ze zijn ook bij enkele webshops te bestellen...
Bedankt voor jullie reacties! Is het verstandig om een jasje een maat groter te kopen, aangezien het jasje over andere kleding heen gaat? Hoe vallen de merken Z8 en Gymp?
Mijn ervaring is dat z8 normaal tot ruim valt (behalve de borg-vestjes, die vallen vrij kort) en dat gymp vrij klein valt. Zelf heb ik eigenlijk alleen vestjes met capuchon gebruikt. Ik gebruikte binnen een lekkere omslagdoek (van Koeka) en buiten hadden we ton de maxicosi een voetenzak die ook in de reiswieg kon. Als het heel koud was een (borg)vestje met capuchon zodat het hoofdje ook lekker warm blijft.