Op de keukentafel. Behalve als we bezoek krijgen dan staat mijn handtas in de slaapkamer. Een kapstok hebben we niet eens, wel een paar haken in een opberkast maar er staat zoveel in die kast dat er niet echt ruimte is voor de jassen. Die hangen dus over een keukenstoel en verhuizen ook naar de slaapkamer als we bezoek hebben.
Hier heeft ie gezelschap van de luiertas. Ze staan naast elkaar in de kast waar ook mijn boodschappentassen e.d. liggen. Altijd samen dus. Ik gebruik mijn tas ook niet zo vaak. Mijn kleine portemonnee past ook prima in mijn jaszak. Mijn sleutels hangen bij de deur aan een haakje. Kan er echt niet tegen als ze daar niet hangen.
Altijd 2 handtassen beneden(1 grote en 1 kleine), die ik zo nu en dan omwissel met een andere tas uit de la of box boven. De beide tassen horen in de open mand, waar ik ook extra kussentjes voor op de bank in heb, maar door de week wisselt de tas die ik die dag gebruik tussen eetkamerstoel en mand. Ik zag dat er ook een aantal hun tas in de trapkast hangen, ik denk dat ik daar een plekje ga maken, niet te hoog, zodat mijn kinderen ‘m ook kunnen pakken en dan is die wel uit het zicht, want dat is die in de mand niet.
Momenteel aan de kapstok. Mijn luiertas is omgedoopt tot luierhandtas.. Ik hoop dat hij me niet vergeet daar aan t haakje.
Hij staat hier altijd op een stoel van de grote tafel, netjes aangeschoven dus 'uit het zicht'. 's nachts staat hij achter mijn bed.
Overal en nergens Maar heb toevallig vandaag een nieuwe besteld incl nieuwe portemonnee. Van beide ging de rits vandaag stuk. Is ook een kunst haha. De nieuwe tas is wat duurder dus vanaf morgen gaat ie echt netjes aan de kapstok. Denk ik....
Zooooo herkenbaar! Ik loop binnen, sleutels in mijn handen, boodschappen, een kind naast en 1 voor me, met schooltassen in mijn hand, de hond opzij duwend en ben dan gewoon blij als ik alles neer kan kwakken. Om vervolgens niet meer te weten waar ik hem gelaten heb. want soms kwak ik het neer op het aanrecht, of op de grond, of de bank....nou ja, overal, behalve waar die echt hoort.
Wij hebben een kastje in de gang (was vroeger de commode). Die heeft twee grote lades. Daar passen bijna alle tassen in: schooltas van mij en mijn man, rugtassen van onze zoons en mijn handtas. Alleen de laptoptas van mijn man staat ernaast. In ons vorige huis hing hij altijd aan een stoel in de woonkamer. Een eetkamerstoel die over was door de kinderstoelen en ook eigenlijk nergens anders voor gebruikt werd dat tassen opbergplek. Alleen als we veel visite hadden moesten de tassen eraf.
Ik ben ook niet zo goed in discipline. Maar toen ik laatst wéér van mij man een (terechte) sneer kreeg omdat de schaar alweer op het aanrecht lag... boven de la waar hij in hoort... ben ik er meer op gaan letten. En eigenlijk valt het wel mee. Ik doe vaak dingen onbewust of denk "straks". Maar als je er een tijdje op let en je doet het heel bewust, dan zit het op een gegeven moment 'in je systeem' en hoef je er niet meer zo op te letten omdat je het automatisch goed doet. Lukt trouwens niet met al die dingen tegelijk hoor. Nadat wij zijn verhuisd kom ik altijd door dezelfde deur binnen. Dat maakt het al wel makkelijker. In de hal is een plek voor mijn sleutels en tassen. En natuurlijk de kapstok. Dus de eerste tijd heb ik er elke keer heel bewust bij stilgestaan dat ik als ik binnenkom van mezelf sleutels - tas - jas moet opruimen. Dat gaat nu vanzelf. Nu let ik dus steeds goed op wat ik doe met de schaar en lege pakken drinken. (Die horen vaak bij elkaar, omdat il het pak open knip voor het laatste scheutje.) Dus: schaar opruimen - pak leegschenken - pak weggooien in de garage EN een nieuw pak in de koelkast zetten. Dit klinkt waarschijnlijk als een stappenplan voor dummy's. Het is niet dat ik het niet kan, maar dat ik 1) lui ben en 2) vaak meerdere dingen tegelijk doe. Dan gaat het mis. Zodra dit goed in mijn systeem zit, ga ik wel weer iets ander oppakken. Schoenen bijvoorbeeld. Of de föhn opruimen na gebruik. Of uh ... Keuze genoeg. Ik zou graag zo'n georganiseerd hoofd hebben dat ik dit soort dingen vanzelf goed doe, zonder nadenken. Maar dat is nog niet zo. Ik heb blijkbaar op dat gebied een leerachterstand. Maar als ik tegen mijn kinderen en leerlingen zeg dat je ergens beter in kunt worden door bewust, vaak en goed te oefenen... dan geldt dat ook voor mij! Alleen sommige mensen hebbem wat meer oefening nodig dan anderen. Veel meer, haha. En kleinere tussenstapjes maar ik kom er wel. Nog een jaar of 35 en dan zijn mensen jaloers op mijn georganiseerde huishouden.