waar laat jij je dreumes als je doucht?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bunchy, 22 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. romygizmo

romygizmo Actief lid

19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik douche meestal als mijn dochter slaapt en als ik wat langer wil douchen dan doe ik dat 's avonds voor het slapen gaan.

2. MvdW

MvdW Niet meer actief

Mijn dochtertje (14 maanden) laat ik lekker rondlopen boven. Alle deuren dicht, behalve die van haar slaapkamer. Wij hebben een een douche met douchedeur erin en eigenlijk blijft ze altijd gezellig bij me in de douche. Lekker met haar twee knuffels en dan zeg ik, ga maar lekker zitten. En dan zit ze naar me te kijken terwijl ik aan het douchen ben. Ideaal!

3. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik douche gewoon 's ochtends, als ze nog op bed ligt!
    Meestal wordt ze tussen half 8 en 8 uur wakker, dus om kwart over 7 spring ik eruit om te douchen. Daarna lekker smeren met crème'tjes, opmaken, kleren aan en dan pas haal ik dochterlief uit bed. Soms is ze dan al ongeduldig aan het jengelen, maar dan wacht ze gewoon maar eventjes. Mama-tijd is ook belangrijk! Ik geniet echt enorm van die momentjes :)

Over een paar maandjes wordt onze tweede spruit geboren, ben wel benieuwd hoe dat dan gaat...of het me dan ook nog lukt! Maar ik ga het wel proberen.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    gewoon in de avond douchen als hij slaapt

Ik heb sowieso geen tijd in de ochtend

maar goed, vind het ook fijner om in de avond te douchen ( in verband met hygiene) dus het maakt dus voor mij niet uit.

Maar je kunt ook gewoon je kindje inderdaad in de badkamer meenemen met speeltjes. Prima toch.

5. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Onze kleine meid zet ik in haar stoeltje voor BabyTV en dat gaat prima!

6. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik zou Simone niet alleen in bad zetten, die gaat of keihard op haar giechel omdat ze zonodig moet staan of ze zet de kraan aan en het is geen thermostaat, alleen een mengkraan dus absoluut niet veilig.

Dus gewoon in haar ledikantje met een paar boekjes en knuffels. En haar slaapkamer en de badkamer zitten tegenover elkaar dus ik laat de deuren open en dan roep ik af en toe kiekeboe (als ze niet haar deur heeft dichtgegooid want daar kan ze nu bij vanuit bed)

7. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Mijn zoontje is nog geen dreumes, maar ik zet 'm altijd in de wipper of maxicosi in de badkamer. Dan zing ik liedjes tijdens het douchen enzo. Hij vindt het maar vreemd dattie me op een gegeven moment niet meer kan zien als de douchedeur beslaat, dus dan zet ik er af en toe de sproeier op en spelen we kiekeboe :D

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

in een andere kamer? Wat voor een stoeltje is dat dan? Ik kan me er helemaal geen voorstelling van maken

9. Bastet

Bastet Niet meer actief

De jongste in zijn bedje of in de box.
    De oudste gaat mee onder de douche.
    Of ik ga douchen als ze beiden 's avonds slapen.

10. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

26 sep 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    Ik ook. Mijn dochters van 7,5 mnd en 3 slapen dan ook al.

11. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    als hij om 8 uur nog niet wakker is, douche ik dan even vlug. wordt hij heel vroeg wakker en ik hoef nergens heen dan douche ik me 2.5 uur later als hij weer op bed ligt. en moet ik in het laatste geval wel ergens heen, dan was ik me aan de wastafel en was ik mijn haar 's avonds

12. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

of samen douchen of als dochter ligt te slapen.

13. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    ik douche samen met m'n zoon en altij als m'm man thuis is, dus dan was ik eerst hem, roep man, die neemt hem over en dan douche ik me verder

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Ik douchte voornamelijk samen met haar en anders liet ik haar op haar kamer spelen met het traphekje dicht. Toen ze daar nog te klein voor was liet ik haar weleens in haar bedje spelen

15. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    ik douche met haar en als ik zinheb om alleen te douchen dan douche ik als ze op bed ligt :)

16. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik douche eigenlijk altijd samen met mijn dochter, net zo makkelijk.
    Heel soms douche ik alleen, maar dat is dan alleen 's avonds dus dan slaapt ze.

17. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Interessant om te lezen allemaal! Ik ben nu zwanger van de eerste, maar denk daar ook wel over na hoe ik dat ga doen. Als vriendlief thuis is, is het natuurlijk geen probleem, maar anders moeten er wel even iets op verzinnen.
    Samen douchen lijkt me heel leuk, maar hoe doe je dat in de praktijk? Hoe was je je haar/spoel je het uit als je een baby op de arm hebt? Dat werkt toch niet handig? Bovendien zou ik bang zijn dat ik met mn shampoo in zijn oogjes kom ofzoiets.. of dat mn armen zo glibberig worden van de douchegel-shampoo dat hij zo uit mn armen glibbert..
    We hebben een ruimte douchecabine, dus ik zou 'm wel in een badje kunnen zetten erbij in de douchecabine, als ie groot genoeg is om zelf te zitten.Maar dat lijkt me als hij net geboren is ook bepaald niet ideaal. Ik denk dat ik 'm dan gewoon in zijn wippertje in de badkamer (buiten de douchecabine!!!) zet, lijkt me dan het makkelijkste toch? of nog beter, gewoon als hij slaapt. Maar dat moet qua timing dan wel weer uitkomen.

18. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik douche als mijn man thuis is of als de kleine op bed ligt.

19. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Er zijn verschillende hulpmiddelen, maar ik vind ze allemaal niet werken. Ik heb mijn dochter op mijn heup en met één arm vast. Inmiddels ben ik gewend om alles met 1 arm te doen. Het gaat wel een beetje van je 'tralalalalala', maar dat geeft niet. Nu voel ik me zeker en veilig met haar, zelfs nu ze ook soms in mijn arm gaat hangen. Dat gevoel is gegroeid, aan het begin vond ik het heel erg eng. Toen hield ik haar krampachtig vast. Daar heb ik niet meer zoveel last van. Toen ze nog heel klein was had ik haar wel eens in bad op zo'n bedje liggen, maar al snel was ze te zwaar voor dat ding.

20. babyproject

babyproject Niet meer actief

Het is even oefenen, maar samen douchen met een pasgeboren baby kan prima. Althans, gedeeltelijk ;) Ik deed het alleen als mijn man ook thuis was zodat hij haar kon aangeven en ook weer kon aannemen. Dan waste ik haar en als zij klaar was, ging mijn man haar afdrogen en aankleden en ging ik verder alleen douchen. Dan pas ging ik ook mijn eigen haar wassen etc.

Je moet inderdaad oppassen met douchegel ivm glibberigheid. Hier is ze 1 keertje bijna uit mn armen geglipt... Er bestaat ook een speciale draagdoek voor onder de douche, weet je zeker dat dat niet kan gebeuren. Plus je hebt je handen vrij om je eigen haar te wassen.

Deel Deze Pagina