Knuffel van mijn dochter moet weg!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door joyce86, 24 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Mijn dochter heeft twee kunffels waar ze altijd mee slaapt, 1 daarvan is een beertje en die is ze ineens helemaalaan het kaal plukken, overal pluisjes in der bed. Dus der knuffel moet weg!
    Maar HOE?????

Om 19.00 uur in bed gelegd, zonder beertje. Huilen, huilen, huilen. Ik ben om de 5 minuten wezen troosten maar het hielp niet. Na een half uur was ze zo overstuur dat ik er even uit bed heb gehaald. Uiteindelijk toch beertje maar weer gepakt, dochter terug in bed gelegd en ze slaapt meteen.....

Wat moet ik doen, door zetten en beertje gewoon weg halen en ze moet er maar aan wennen of heeft iemand ideeen?? Help please!!

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Beertje oplappen? Nieuw stofje eromheen doen? Hoeft ie niet weg, maar is het gepluk eraan misschien even klaar..

Persoonlijk zou ik hem echt niet weg doen als het 'haar slaapknuf' is.

3. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

In bed leggen mét beertje om in slaap te komen en zodra ze slaapt, beertje weg halen. Als ze daaraan gewend is, kun je altijd kijken of het dan lukt haar zonder beertje te laten slapen.
    Ze is er natuurlijk heel erg aan gehecht, dus meteen afnemen lijkt me inderdaad niet zo'n goed idee.

4. november09

23 nov 2011
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht eerst even geef je toch die andere als ze er 2 heeft. Maar ik denk dat je bedoelt dat ze met allebei slaapt..
    Is hij nog te maken of kun je op knuffelsites naar een dezelfde zoeken?!

5. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    De knuffel is al oud, hij is van mij geweest. En er kan geen anders stofje om heen, ze trekt de pluisjes er 1 voor 1 uit zeg maar. Maar nu ik eraan denk ik kan em miss welkleren aantrekken ofzo.
    Knufel weghalen als ze slaapt is ook geen optie want ze word wakker zodra je de kamer opkomt.

Iemand nog andere opties???

6. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Haar uitleggen dat ze de knuffel niet moet plukken. Of een naaister vragen een gelijke beer te maken.

7. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    gewoon laten gaan?
    Mijn nichtje (inmiddels over de twintig) heeft dat ook gedaan met haar beer en die heeft ze nu nog steeds. Bijna helemaal kaal, maar nog steeds is ze er verknocht aan en als haar man van huis is, slaapt ze er volgens mij nog mee (man vaart bij de marine).

8. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    aan de andere kant, wil je dat je dochter als ze 20 is nog steeds met een knuffel slaapt? maar dat is weer een andere discussie. Ik heb toevallig laatst hier op het forum iets gelezen over een kindje wat op vakantie de knuffel was kwijtgeraakt. ouders hebben diverse knuffels bij de plaatselijke speelgoedwinkels gekocht in de hoop dat ze die zou accepteren. maar nee... dat meisje heeft 3 dagen niet of nauwelijks geslapen heeft vervolgens geaccepteerd dat ze haar knuffel niet meer terug kon krijgen heeft een van de andere knuffels gekozen en heeft daarna nooit meer om haar oude knuffel gevraagd. ik begrijp dat dit geval ietsje anders ligt omdat de knuffel er gewoon echt niet meer was. maar als je echt niet wilt dat ze nog met die knuffel slaapt dan moet je accepteren dat je drie dagen (ofzo) inslaapproblemen hebt.
    Is er geen lieve oma o.i.d. in de familie die handig is met de naaimachine?
    heel veel succes!

9. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Ja ik denk dat ik het gewoon weg moet halen en dan maar even drie moeilijke dagen.

Het grootje probleem is dat ze de pluisjes in der mond en neus stopt!! Daarom MOET ie weg!! Vanmorgen had ze twee pluizen in der neus,met moeite heb ik ze der uitgekregen.

10. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Persoonlijk zie ik het hetzelfde als een speen. En wij zij daar ook "cold turkey" mee gestopt. 1e avond was ff half uurtje drama (iedere 10 minuten even troosten en dan weer weg). 2e dag hoefde ik nog maar 1keer terug na 10 minuten. Dag 3 gingen ze slapen zonder ook maar 1 kick te geven en dit is nog steeds zo. Voor ons werkte deze methode prima.

11. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Kan het beestje niet op een mooi plekje op een plank of kast zodat hij wel in de kamer blijft? En dan afkicken of een alternatieve knuffel vinden. Misschien eentje waarmee je zelf een nachtje hebt geslapen zodat het naar jou ruikt, en wil ze het wel accepteren.

12. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0

Deel Deze Pagina