Waar laat jij je spullen als je je vriezer ontdooid?

Discussie in 'De lounge' gestart door Niveah, 31 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    de titel zegt het al! Ik wil m graag schoon maken en ontdooien. Maar waar laat ik die spullen? Koelbox optie? Wat doen jullie?

2. Oopsididitagain

Oopsididitagain Niet meer actief

Zorgen dat je vriezer nagenoeg leeg is.
    Vragen bij de buren of het daar in de vriezer mag. Even plannen natuurlijk.
    Wij hebben twee vriezers, dus we pakken hem over

3. Lentes

Lentes Niet meer actief

Wanneer het vriest, dan buiten zetten, in een grote boodschappentas

4. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Goeie vraag! Ik wil mn vriezer ook gaan ontdooien binnenkort. Alleen moeten we hem denk ik eerst leeg gaan eten haha.

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Dit doe ik ook altijd. Doe dus 1x per jaar de vriezer en meestal als er sneeuw ligt.

Be Happy en Hopsatee vinden dit leuk.
  6. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.261
    25.717
    113
    Gewoon op het aanrecht. Ik ontdooi mijn vriezer met een stoomapparaat. Is met een kwartiertje gedaan,

Ysabella vindt dit leuk.
  7. beccie

beccie Niet meer actief

ik zet het ook allemaal even op het aanrecht, het is altijd nog goed bevroren als ik klaar ben met de vriezer.
    ik doe het wel altijd voordat ik de weekboodschappen doe, zodat hij niet helemaal propvol zit met brood en dat soort dingen,

8. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dat doe ik ook. Dan leg ik het beetje wat er nog in zit in koeltassen. Kan prima dan.

9. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Zoveel mogelijk opeten en de dingen die niet makkelijk ontdooien in de koelkast zetten.
    Vervolgens een pan met kokend water in de vriezer zetten, deur dicht doen. Na 10 min het water eruit halen en de stukken ijs die je eruit kan breken, eruit halen.
    Je kunt ook met een föhn in de weer.
    Al met al hoeft het niet meer dan 45 min te duren. Dat overleven je diepvriesproducten wel in de koelkast.

Triangel vindt dit leuk.
  10. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik heb er 2. Van de kleine kunnen we de spullen in de grote stoppen. Als de grote moet, zorgen we dat hij zo leeg mogelijk is en stoppen we wat er nog is in de kleine vriezer. Past eigenlijk altijd wel.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij zorgen dat de vriezer zo goed als leeg is en ontdooien de vriezer als het koud is buiten. De spullen buiten in een koeltas met koelelementen doen. Maar dat is dan haast niets meer.

12. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Goede tips. Mijn vriezer zit nu echt vol en leeg eten lukt slecht. Vooral omdat ik er gewoon veel bewaar eigenlijk. Ik denk dat ik misschien toch maar in de koelkast een keer doe en idd kommen heet water erin zet.
    Vind t lastig! Ik stel het hierdoor steeds uit

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Leeg eten lukt toch wel als je goed plant? Gewoon niets meer klaarmaken maar dingen uit je vriezer eten ;)

14. tuc

tuc Niet meer actief

Buiten als het vriest idd.

Maar nog makkelijk: een vriezer kopen die je niet meer hoeft te ontdooien;):p

dds vindt dit leuk.
  15. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik zet dat gewoon in plooiboxen naast me in de garage. Duurt wel even voor die spullen ontdooien. Tenzij je per se aan de slag wil tijdens een hittegolf :)

16. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Gewoon een no frost hebben, nooit meer ijs bikken enzo. Eens in de zoveel tijd een sopje door de lades en dat is het.

dds en Blijdorp vinden dit leuk.
  17. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik hoef mijn vriezer nooit te ontdooien. Volgens mij iets met no frost, geen idee ik heb er eigenlijk geen verstand van :D

dds vindt dit leuk.
  18. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    inderdaad zo leeg mogelijk eten, en de rest gooi ik dan bij mijn ouders erin , die hebben zo'n enorme kist. dan kan ik rustig mijn gang gaan.

19. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.168
    10.676
    113
    Hier ook een no Frost. Als ik m schoon wil maken, doe ik de overgebleven dingen in kratten die ik in dekens wikkel. De meest kwetsbare dingen aan de binnenkant. Maar het schoonmaken is ook zo gebeurd.

20. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.005
    2.371
    113
    Iemand trouwens een idee: wij hebben no frost en nu na een jaar toch wat ijsvorming.... raar!!

Deel Deze Pagina