Zondag ineens koorts (39.5) en rode wangen, weinig eetlust (wel goed drinken). Dit hield aan tot vanmorgen (koorts wel onder controle gehouden maar bleef toch rond de 38.7). Nu ineens allemaal rode vlekjes op zijn romp (niet op zijn handen/benen/gezicht). Als ik op google zoek op foto's van de zesde ziekte zijn het exact dezelfde soort vlekjes. Daarnaast is zijn onderste ooglidrand ook wat rood en opgezet sinds 2 dagen. Niet ontstoken (geen korsten, pus of iets dergelijks), alleen maar rood en dik. Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft. Omdat ik niet voor ieder probleem naar de huisarts wil gaan vraag ik jullie advies/ervaringen. Behalve dat hij wat vaker bij ons komt kroelen voelt hij zich redelijk goed, speelt, is actief en vrolijk. Mijn zoon is 15 maanden
dit klinkt idd als de 6de ziekte.mika heb he met 8 maanden gehad.3 dagrn koorts wat minder fit.vlekjes waren met een paar dagen weg.ben zelf trouwens niet bij de dokter geweest.hij dronk voldoende...
Klinkt als de 6e inderdaad. Hier in december ook koorts tot 40,3 voor een paar dagen, en daarna vlekken op de romp. Dat andere herken ik niet, dus ik denk dat het iets ander is.
Zo klinkt het wel. Hier had ze van het ene op het andere moment koorts, wat opliep tot 40.5 graden. Drie dagen lang zo hoog en bijna niks eten. Was op vrijdag, zaterdag en zondag. Wilde maandag de dokter bellen, maar toen ik haar uit bed haalde had ze 37.1. Dinsdagavond kreeg ze de bekende rode vlekjes op haar romp en toen viel het kwartje De vlekjes waren overigens woensdagavond alweer nagenoeg weg.
Even telefonisch overleggen met de huisarts lijkt me toch een makkelijkere oplossing. OP het internet kun je van alles vinden en jezelf onzeker maken of juist weer niet. HEt is helemaal niet gek dat je als moeder met een kind onder de 1 regelmatig contact opneemt met de huisarts. DAar zijn ze tenslotte ook voor.
Ik heb inderdaad telefonisch contact opgenomen en het leek de doktersassistente ook 6e ziekte. Het rode ooglid kan een virusje zijn dat hij daarbij heeft opgelopen vanwege een iets lagere weerstand. Bedankt allemaal voor het meedenken!