Ik denk omdat niemand post iets moois vind om tegen aan te kijken. Heb je niet een kast onder de trap of in de hal (meterkast oid) waar je aan de binnenkant van de deur zo een postrekje aan kunt bevestigen? Dan ben je van de post in het zicht af en word je gedwongen af en toe wat weg te gooien want zoveel post past er niet in.
Ik heb ook een ja/nee sticker en aangezien alle rekeningen automatisch worden afgeschreven ontvangen we eigenlijk niet zoveel post. Meestal maak ik het direct open en gaat de helft direct de vuilnisbak in, de rest gaat in een postbakje of de administratiemap in.
Rekeningen betaal ik meteen.. Papieren die ik moet bewaren komen meteen in de map! Als het even niet uit komt dan leg ik het in het postbakje, maar dan wordt het zeker de dag erna afgehandeld
Op een plank in de huiskamer. Wil van de week kijken voor een nee nee sticker aangezien folders en kranten hier niet gelezen worden.
Op tafel ligt alleen iets dat nog relevant is of betaald moet worden ofzo. Rest gaat in de kast en 2x per jaar klapper ik dat in mappen.
Hier weinig post maar het beetje wat binnenkomt maak ik gelijk open, onderneem actie als dit nodig is en dan beland het meestal in 1 vak in een kast of bovenop een andere kast. 1 keer in de zoveel tijd ruim ik het op. In de kast heb ik een bak staan waar ik dit het hele jaar in knikker en dan 1 keer per jaar wordt alles geachiveerd (rond de jaarlijkse aangifte) dit is tegenwoordig een klusje van een klein uurtje want zoveel hebben we niet. Post die nog gebruikt moet worden blijft op de kast liggen of verdwijnt in een laatje die daar eigenlijk voor bedoeld is maar dat is dus een-ik-gooi-er-van-alles-in laatje geworden
Belangrijke post gaat in een map. Bijv belastingbrieven, heffingspost enz Rekeningen die betaald moeten worden krijgen we zelden omdat het meeste per e-mail komt tegenwoordig, maar als ik een brief krijg dan maak ik daar een foto van en doe Ik in een speciaal mapje in mijn tel. De rest gooi ik weg na openen.
Wij hebben twee postvakjes op het dressior staan, voor ieder één. Eens per week maken we die leeg, handelen het af en gooien alles erg. Een enkel dingetje scannen we in, we hebben geen mappen meer in huis. (Ziekenhuis)Afspraken zet ik gelijk in m’n telefoon plus belangrijker info zodat ik die brieven ook weg kan gooien.
Wij krijgen amper post. Ik handel het meteen af en gooi het dan weg. Als ik iets moet bewaren dan doe ik het achter mijn weekplanning (clipboard)
Hoeveel post krijgen jullie nog dan? Wij bijna alleen reclame en heel af en toe iets van de hypotheek oid. Dat gaat gelijk in de kast. Ik betaal alles automatisch, dus facturen in de post krijgen wij niet.
Post? Wat is dat? Wij krijgen serieus nooit post. Alles gaat automatisch en via de mail etc. Ja de tandarts rekening komt via de post. Die betaal ik en dan gooi ik de brief bij het oud papier. Verder nooit geen post
Gewoon openen, lezen, en in de ordner die dmv tabbladen onder verdeeld is in categorieën. En zo heeft iedereen in het gezin zijn/haar eigen ordner
Ik handel het direct af. Rekeningen betaal ik gelijk, als het iets anders is dan regel ik het ook vrijwel direct. Daarna gaat het in een doosje in de kast , en eens in de maand archiveer ik de post in de mappen boven.
Vroeger had ik postbakjes in een dichte kast staan. Die waren gelabeld; Actie, Archief, Rekeningen. Ik maakte de post open, enveloppen bij het oud papier en post in 1 van de vakken. Nu doe ik iets soortgelijks maar ander systeem. Sowieso alles meteen open maken, lezen, enveloppen bij oud papier. Daarna 1 niet relevant -> oud papier 2 moet iets mee -> postbakje Actie 3 bewaren -> inscannen (app op mn iPhone), daarna bewaar ik het digitaal, papier zelf -> oud papier Dingen waar iets mee moet, doe ik of meteen, of ik plan het het in, gaat op de takenlijst in mn Bullet journal.