We hebben zowiezo een ja/nee sticker. Rekeningen gaan onder een magneet aan de koelkast. Brieven waarin data met afspraken staan ook. (Gewoon datgene wat we niet mogen vergeten) Al het andere gaat in de een kastje waar ook mappen per onderwerp staan (verzekeringen, hypotheek. enz) Eens id zoveel tijd ruimen we dat in de mappen. En de rest gaat id prullenbak/oud papier. Heb er echt een hekel aan als post rondslingerd.
Wij hebben zo'n decoratief mandje op tafel staan en schuiven het daaronder totdat het zo'n grote stapel is geworden, dan bergen we het op in mappen. Heel slecht, stoor me er ook vaak aan.
Ik maak de post gelijk open. Rekeningen betaal ik gelijk, en alles wat bewaard moet worden gaat gelijk in een klapper in de kast. Ik kan echt niet tegen stapeltjes die ergens liggen.
Zelf krijg ik zelden post. Meeste is voor mijn man en dat leg ik bij zijn administratie. Folders e.d. gaan meestal direct de kliko in. Tandarts rekeningen e.d. bewaar ik wel voor de belasting.
Brieven en loonstroken van het werk, post van de belastingdienst, facturen van bv de garage, post van de gemeente. Maar heel veel is het niet meer. Reclamefolders krijgen we niet. Wij hebben postbakjes in de buffetkast staan achter het deurtje dus uit het zicht. Facturen die betaald moeten worden liggen op een plankje in een hoek van de kamer.
Ok. Wij krijgen beiden de loonstrook van het werk alleen nog digitaal. Belastingdienst gaat ook digitaal, al komt daar soms nog wel een brief achteraan, kan dan direct in de kast.