Wij hebben een soort bakje/rek in de gootsteen, hierin zit het vaatdoekje en ook afwasmiddel en de afwasborstel. Wil wel foto maken als je dat wilt.
Ik heb voor overdag keukenrol. Extra sterk. Dat kan nat en daarmee maak ik de keuken schoon overdag. In de avond...na het koken maak ik het schoon met een sopje en doek. Doek gaat daarna op de trap naar boven in de was.
Ik heb een rekje in mijn wasbak hangen, een soort afdruip rekje en daar hang ik het overheen als ik hem na gebruik heb uitgespoeld.
Ik heb een wasbak met een ding ernaast, geen idee hoe ik dat moet noemen. Daar ligt het doekje in. Wel elke dag nieuwe, soms meerdere keren per dag.
Netjes opgevouwen op het aanrecht Haha. Overigens gaat hij elke dag in de was die ik 60 graden draai. Ik gebruik van die microvezel doekjes. Vind ze heel fijn. Ze stinken nooit en zijn nooit vies. Als ik wat mors van water of zo maak ik het daarmee droog/schoon en elke avond maak ik het aanrecht ermee schoon met keukenspray.
ik leg hem in de lengte opgevouwen voor het aanrecht (een tic die ik van mijn moeder heb, hahaha die van haar ligt daar ook altijd) en ik pak zo vaak ik denk nodig te hebben een nieuwe: soms 1x pd, soms 4.
Ik gebruik microvezel doekjes, na gebruik gaat deze of direct de was in of ligt opgevouwen naast de kraan.
Ik heb 2 vaatdoeken. Één blijft droog en gebruik ik alleen om bijv. kruimels van het aanrecht te vegen. Deze ligt altijd netjes opgevouwen bij de kraan. De ander gebruik ik om de tafel en het aanrecht nat af te nemen. Deze hang ik nadat ik ‘m weer uitgespoeld heb over de radiator in de keuken. Ik pak voor de “natte” vaatdoek elke dag een schone.
Haha, ja dit dus. Ik wist niet dat men tegenwoordig ook al bang moet zijn voor de gevaren die schuilen in een meerdagsvaatdoekje... ik laat hem gewoon ergens in de buurt van de wasbak trouwens. Hangend over de rand, of over de kraan, of opgevouwen ernaast... En soms gooi ik hem weg en pak ik een nieuwe, en soms gebruik ik wegwerp. Het is maar net hoe mijn pet staat die dag...
naast de kraan hebben wij nog zo'n soort plateautje van hetzelfde materiaal als de wasbak en daar ligt die opgevouwen. Ik verbruik wel meerdere vaatdoekjes per dag. Als ik een nieuwe pak hang ik de vieze over de verwarming in de keuken en gaat die mee naar boven als ik daarheen loop.
Ja idd. Wat een vreemde reacties. Als je al bang bent voor een vaatdoekje wat een dag op je aanrecht ligt, kun je maar beter helemaal geen deurklink/toetsenbord/ telefoon aanraken.
Hier hang ik m ook over de kraan. Ik vind het ook geen gezicht maar jah. Waar moet ik dat doekje anders laten . Vind die tip van een lid hier wel handig in dat wasbakje of juist in een bakje in de kast.