Waar laten jullie de vaatdoek?

Discussie in 'De lounge' gestart door dds, 14 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Wat niet? Haha
    Afstoffen
    Poetsen
    Omgevallen drink bekers schoonmaken bijv.
    Tafels paar x per dag afnemen
    Aanrecht schoon houden.

Heb microvezeldoekjes die ik hier allemaal voor gebruik.

Tijdens de verhuizing heb ik 2 pakken extra erbij gehaald. Dus nu heb ik zn 25 van die doekjes. Wissel dus gewoon heeeeel erg vaak zodat er bijna altijd wel een schone ligt. Dat spul neemt ook geen ruimte in, in de wasmachine.

Manque vindt dit leuk.
  2. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.708
    4.023
    113
    Overijssel
    Heb alleen maar microvezeldoekjes.Altijd voor het ergste gesmeer keukenrol en daarna doekje.
    Leg hem op de radiator en als hij droog is in de wasmand.

3. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Mijn moeder veegde vroeger ook onze handen en monden mee af na het eten :D wij waren zelden tot nooit ziek! (Heb ik bij mijn dochter nooit gedaan hoor:))

Hopsatee, nizzie86 en Whysteria vinden dit leuk.
  4. Lumihiutale

Lumihiutale Bekend lid

9 okt 2016
    899
    286
    63
    Elke dag na de afwas in de was. Net als de theedoeken. Vind dat wel zo vies,natte doeken in de keuken..

5. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Voor mijn aanrecht heb ik een raamwisser gekocht om al het water weg te “vegen”. Schoonmaken met allesreiniger/dettol spray en een stuk keukenrol. Zelfde voor de eettafel trouwens.

Voor de wc heb ik van die gele doekjes en die gooi ik daarna weg. Ook ligt daar altijd een pak met allesreinigerdoekjes voor tussen de poetsbeurten door (sorry milieu...)

Als ik echt ga poetsen gebruik ik wel een microvezeldoek, maar die hang ik nergens op ofzo. Die gaan gewoon de was direct in.

Mijn moeder had altijd zo’n doek liggen en ik kreeg er de rillingen van. Dat was niet echt een vaatdoek geloof ik, ook zo’n geel/roze doekje.

Deliana en PBV vinden dit leuk.
  6. PBV

PBV Fanatiek lid

6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    Ik gebruik geen vaatdoekjes maar wegwerp allesreinigingsdoekjes van dettol.
    Ik vind een vaatdoek niet hygiënisch.
    Afdroogdoeken gebruik ik haast niet en ik heb keukenrol.
    Als ik wel een vaatdoek gebruik, gaat dat gelijk de was in. Meestal zitten daar ook chemische middelen aan.

7. Deliana

Deliana Niet meer actief

Wat een gek topic trouwens.... hoe verzin je het :D

"Kijkt naar het gele vieze doekje op het aanrecht en vraagt zich af waar het vaatdoekje van de gemiddelde ZP'er ligt"

Z
    oiets?
    Zou serieus nooit in mij op komen... :roflmao:

masami, Blijdorp, louan en 6 anderen vinden dit leuk.
  8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik genruik het vaatdoekje alleen voor even snel ‘t aanrecht en tafel na gekruimel en wat klein geknoei. Ik maak er bv nooit de vloer mee schoon als daar drinken over heen is gegaan, of bv een aanrecht waar rauw vlees op heeft gelegen. Na gebruik heet uitspoelen en dus op de verwarming. Voor het echt vieze werk (groot geknoei, rauw vlees, ei etc) gebruik ik wergwerp-doekjes. Van die dingen van Dettol of van die stevige keukenrol.

suus1983 en Vitamientjuh vinden dit leuk.
  9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou idd, ik maak er Mn aanrecht en tafels mee schoon.
    Als ik schoonmaak pak ik een andere en de ander blijft gewoon liggen voor het aanrecht.

Ik zit niet te kakken ofzo op Mn aanrecht hoor... van die paar broodkruimels komen r echt niet ineens bacteriën in waardoor ik morgen dood neer val o_O

Blijdorp, Melief, louan en 12 anderen vinden dit leuk.
  10. aYh4L8

aYh4L8 Niet meer actief

Gewoon over de wasbak of over de kraan na elk gebruik omspoelen met wat bleek en ‘savonds voordat we gaan slapen leggen we een schoon doekje neer

11. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Dit. Hij wordt alleen gebruikt voor het aanrecht en de tafel en als hij voor de grond gebruikt is geweest dan in de wasmand. En elke dag een schone.

12. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Naast de kraan.
    Ik doe er ook de tafels, raamkozijn kasten enz
    Ik vind microvezel doekjes echt verschrikkelijk aanvoelen dus gebruik ik niet

13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Ik leg hem altijd naast de kraan maar hij wandelt weg. Is er een vaatdoektuigje? Dan hoef ik hem niet meer van de grond te rapen....

Diro en chrystel73 vinden dit leuk.
  14. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Ik heb hem gewoon opgevouwen naast de kraan liggen. Ik begrijp ook niet helemaal wat er vies is aan dat doekje. Eigenlijk het enige wat ik ermee doe is gemorst water van de kraan ermee opvegen.

15. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Dit dus! Nog nooit zo over mn vaatdoek/microvezeldoekje gedacht dat tie zooooooo vies is.

Na 1 dagje een vaatdoek gebruiken voor je tafel en aanrecht krijg je echt niks van hoor:eek:! Overdreven gedoe tegenwoordig met niet hygiënisch xD

mamabeertje, nizzie86, kleinepien en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. fafa

fafa Niet meer actief

Ik vind al die chemische shit in die wegwerpdoekjes smeriger dan een vaatdoek, eigenlijk.

mutskuh, Blijdorp, nizzie86 en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Oh het gaat mij ook niet om de hygiene. Maar een vochtig doekje opgevouwen en wel ruikt bij mij na 2 dagen niet meer zo fris.. dat komt volgens mij puur door het vocht. Ik vindt het al snel muffig worden. Niet omdat ik bang ben voor bacteriën ofzo Haha

18. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Of omdenken, wat doet zp met hun vaatdoekje dat hij zo smerig wordt?

MMarianne vindt dit leuk.
  19. fafa

fafa Niet meer actief

Weet je wat je ruikt als iets "muffig" ruikt? Bacteriën. Dus als je het vindt stinken, ís het ook niet hygienisch.

Maar je moet een vaatdoek ook geen 2 dagen opgevouwen laten liggen. Jakkie.

20. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Nee ik vindt het ook niet lekker ruiken. Daarom zn 2x per dag gewoon ff een droge schone neerleggen.

fafa vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina