Maar waarom dan 2x per dag??? Alsof hij na een halve dag zo meurt... Ik weet niet wat ‘jullie’ ermee doen dan als het zo snel stinkt... hier stinkt hij na 2 dagen echt niet hoor 1x oer dag is toch gewoon prima.
Ja is ook niet se bedoeling dat dat ding 2 dagen blijft liggen natuurlijk. Dat vind ik wel vies. Elke dag een schone, niks aan de hand.
Ik haal mn vaatdoekje na elke maaltijd even over aanrecht, eettafel, kinderstoel en de vloer daaronder. Dan is ie bij mij daarna wel vies.
Hier ook wegwerpdoekjes, ideaal! Niet omdat ik vaatdoekjes niet hygiënisch vind, maar wel omdat ze in de praktijk snel gaan stinken en ik het geen zicht vind die dingen in de keuken. Gelijk (nat) in de was(mand) is ook geen optie omdat (zeker in de zomer) je dan heel snel schimmel vlekken krijgt op de kleding waar het doekje op/onder ligt. Eerst te drogen hangen over kraan of radiator vind ik dan weer geen zicht. Kortom; hygiënisch of niet, ik heb het gewoon graag opgeruimd en stoor me aan een rondzwervend vaatdoekje.
Omdat we sinds de verhuizing een overvloed hebben aan die microvezel doekjes dus wissel ik wat vaker. daarvoor deed ik gewoon 1x per dag.
Hier gebruiken we ook geen vaatdoekjes. Kant en klare doekjes vind ik ideaal! Of keukenpapier met een schoonmaakspray.
1 keer per dag een nieuwe. Vouw het een keer dubbel en zet het naast de spoelbak. Heb altijd microvezel doekjes. Maar maak tussendoor ook wel schoon met wegwerpdoekjes
Meestal in de wasbak. Pak 1 a 2 keer per dag een schone. Ik heb boven een emmertje staan waar ik vieze washandjes ed in doe en dat gaat dan mee op 60 graden was. Ik maak er vooral aanrecht mee schoon , gasfornuis ed.
Het gaat mij niet om de hygiene, maar om dat lelijke doekje over de kraan. Ik denk eraan deze te kopen.... 32964
Was te verwachten dat dit topic uitmondde in een ‘hygiënetopic’ en dat terwijl het niet eens voorjaar is Hier gaan ze niet per sé na 1 dag gebruik in de was. Ik heb er sowieso 2 tegelijk in gebruik. Mijn aanrecht is zwart glanzend, dus die veeg ik na met een droge vaatdoek (microvezel). En ik denk dat mijn aanrecht nooit zo vies wordt dat het nodig is om dagelijk die doekjes te vervangen. Ik maak tenslotte mijn eten niet direct op het aanrecht klaar, maar op een snijplank oid en die gaat wel dagelijks de vaatwasser in. Ik heb trouwens zo’n joseph joseph organiser waar je heel praktisch je doekje aan kan hangen, maar dat doe ik dus nooit. Op de verwarming mikken is veel sneller
Ik gooi hem meestal ma gebruik in de wasmand. Ik heb van die hele dunne lapjes, dus pak gewoon zo weer een nieuwe. Ik denk zo'n 3/5 per dag. Als ik er nou echt maar één klein ding mee heb gedaan, leg ik m vaak gewoon op t aanrecht of over de kraan of zo.
God ik voel me net Ma Flodder als ik de gemiddelde reacties hier zo lees. Ik gebruik hem hier enkel en alleen voor het aanrecht. Als ik de afwas doe (ben ik de enige zonder vaatwasser hier???), zet ik de schone natte vaat op het vaatdoekje, of in het afdruiprek. In beide gevallen gebruik ik het ding om na de afwas het aanrecht mee schoon/droog te maken. Daarna gaat ie over de kraan of over de rand van het aanrecht om te drogen. En gebruik ik m later weer. Als ik vind dat hij er niet zo fris uit ziet, of zelfs gaat ruiken, of ik heb er eten/ drinken mee opgeveegd, dan gaat hij wel zodra hij droog is direct in de wasmand.
Heel nat dan hang ik hem over de kraan en droog vouw ik hem op naast de kraan. Elke avond gaat hij in de was. Moet zeggen dat ik ook vaak keukenrol papier gebruik vind ik net wat schoner.
Als er een vaatdoejesfobie bestaat, dan heb ik dat ik gebruik glorixdoekjes of andere wegwerpdoekjes. Ik heb wel vaatdoekjes, maar die gebruik ik als ik ga schoonmaken en daarna gelijk de was in. Dus nooit op of rond het aanrecht.
Nee hoor, ik heb ook geen vaatwasser. Maar wat gebruik je voor de tafel en eventuele kinderstoelen dan?