Waar laten jullie de vaatdoek?

Discussion in 'De lounge' started by dds, Feb 14, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Zeker als je de schoenen ook nog even schoonveegt, en je een kwijlende hond onder die eettafel hebt zitten.

huggybird likes this.
  2. PBV

PBV Fanatiek lid

Feb 6, 2018
    1,765
    1,321
    113
    Female
    In het westen
    #82 PBV, Feb 15, 2018
    Last edited: Feb 15, 2018
    Haha nee hoor je bent geen smeerlap. Iedereen doet zijn eigen ding. :p

Ik heb een keer een documentaire (ging over bacteriën in de keuken) gezien over het gebruik van een ‘meerdaagse’ vaatdoekje en ik moet zeggen dat ik er gelijk van genezen was. Er zitten ongelooflijk veel bacteriën op zo’n vaatdoekje, dus dan wordt het aanrecht nog niet echt schoon. :D

3. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,814
    113
    Meerdaags is toch wat anders dan elke dag een nieuwe pakken?

Triangel likes this.
  4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,230
    6,091
    113
    Ja je moet ze er dus niet dagen laten liggen maar op zich is er niets mis met een vaatdoek zelf toch?

Ik gebruik ze in ieder geval wel, ze liggen vaak naast de kraan.
    Meestal wel zon 4-5 per dag. Ik gebruik ze voor in en om de keuken en eettafel, afstoffen, omvallende bekers opdweilen, etc. Doe er ook de handjes mee af van de jongste, maar dat is wel een apart/nieuw doekje :p

huggybird and PBV like this.
  5. PBV

PBV Fanatiek lid

Feb 6, 2018
    1,765
    1,321
    113
    Female
    In het westen
    Het ging ook over een vaatdoekje die meerdere dagen werd gebruikt. Niet 1 dag. Ik vond het wel een leerzame documentaire. :)

6. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,814
    113
    Ik vind het een beetje overkomen als bangmakerij. En iedereen kan toch wel bedenken wat er gebeurd als je een vies nat doekje op een goede temperatuur een paar dagen laat liggen?

Triangel and kleinepien like this.
  7. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

Feb 12, 2012
    4,234
    1,891
    113
    Female
    Hier ook zo.

8. PBV

PBV Fanatiek lid

Feb 6, 2018
    1,765
    1,321
    113
    Female
    In het westen
    Nee hoor, het had niks met bangmakerij te maken. Ze legden uit dat een vaatdoekje dat meerdere dagen gebruikt werd geen schoonmaak effect had. Je maakt het aanrecht er gewoon niet schoon mee. Ik vond dat wel logisch.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,814
    113
    Ja, dat is logisch natuurlijk, maar daarvoor heb je toch geen documentaire nodig?

10. PBV

PBV Fanatiek lid

Feb 6, 2018
    1,765
    1,321
    113
    Female
    In het westen
    Jeetje, nee daar heb ik geen documentaire voor nodig.

11. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,791
    9,309
    113
    Gelderland
    Mijn vaatdoekje ligt op de gootsteen tussen de kraan en zeeppomp. Ik vergeet nog wel eens om elke dag een nieuwe te pakken :eek: wat een viespeuk hè?! Gelukkig zijn we hier nooit ziek en is mijn huis schoon ;)

Ik gebruik ze voor de tafels en keuken. Voor het poetsen, wc en badkamer heb ik andere doeken. Geen weg werp.

luckynumber4, Blijdorp and kleinepien like this.
  12. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

Mar 1, 2013
    1,363
    1,416
    113
    Female
    Oost-Groningen
    Wij zijn van het type Tokkie dat niet eet aan de eettafel, maar op de grond aan de salontafel. :D geen kinderstoel aanwezig voorlopig dus. Maar indien nodig neem ik de boel af met de eerder genoemde Microvezeldoekjes. Eigenlijk gebeurt dat niet eens dagelijks. Als er niks naast de borden/ bekers terecht komt, ga ik niet voor de show een doekje over een schone tafel halen. ;)

13. Saaaraaa

Saaaraaa Niet meer actief

Na gebruik gelijk de wasmand in, hang ‘m vaak over de rand heen zodat hij nog kan drogen. Maak ook gebruik van wegwerpdoekjes.

14. Triangel

Triangel Niet meer actief

Maar heb je nu al kinderen of ben je zwanger van de eerste? Want in dat geval ben ik wel benieuwd hoe je de boel netjes kunt houden, mijn eettafel is al een bende na een maaltijd, maar als ik ze bij de salontafel ga neerzetten, wil ik het niet weten geloof ik

Blijdorp likes this.
  15. Neilia

Neilia Niet meer actief

16. huggybird

huggybird Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,738
    803
    113
    Mijn moeder deed dat bij mijn dochter of neefjes en nichtjes niet gelukkig, die kregen allemaal een schoon washandje na het eten :thumup:

17. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

Mar 1, 2013
    1,363
    1,416
    113
    Female
    Oost-Groningen
    We hebben een dochter van 4 en de 2e is onderweg. Vanaf zo'n 6 maanden tot 2 jaar wel de kinderstoel gebruikt hoor. Maar sindsdien blijft het eten aardig op (of in de buurt van) het bord. Een tijdje placemats gebruikt ook voor dochter.
    Voor de dingen die op de vloer belanden, hebben we 2 honden. En verder wordt de tafel sowieso elke week schoongemaakt als ik de rest van de kamer ook afneem.

18. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

Mar 14, 2015
    3,030
    2,030
    113
    Ook naast de kraan. Elke avond gooi ik dan wel de oude in de was. Maar dat ze echt heel smerig zijn, is me nu wel duidelijk. Want de kitrand achter de kraan begint nu ook helemaal zwart aangevreten te raken :confused: dus misschien toch niet zo’n goed plekje...

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

Elke week??? Hoe doe jij dat? Hier eten we niet aan de salontafel, maar hij moet echt wel 1 a 2x pd een doekje zien hoor....Of zijn wij nu van die smeerkezen?

20. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

Mar 1, 2013
    1,363
    1,416
    113
    Female
    Oost-Groningen
    Geen idee. Er valt gewoon niet vaak iets naast het bord.
    Enige uitzondering is wanneer we soep eten. Dan kan dochter heel goed een mini-vijver aanleggen op tafel, dus daarna moet ik sowieso poetsen :D

Share This Page