Waar laten jullie de vaatdoek?

Discussie in 'De lounge' gestart door dds, 14 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Naast de kraan op t randje achter de spoelbak. 1 of 2x per dag een schone.

2. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Wow 50 euro uitgeven voor een vaatdoekje :roflmao:

3. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    My thoughts exactly...

Als het je zo'n doorn in het oog is, pleur je hem toch in je keukenkastje? Of hangt hem daar aan een schroefje ofzo. :rolleyes:

4. HvO

HvO Niet meer actief

Ik ben echt zo milieuonvriendelijk denk ik. :$

Vind namelijk niets vreselijker dan een gebruikt vaatdoekje. Ik gooi ze waarschijnlijk ook veel te snel weg. Maar vind het zo vies gevoel aan mijn handen om een vaatdoekje te gebruiken wat nog een beetje vochtig is van de vorige keer, als in paar uur geleden. Als ik dat zo goed uitleg. o_O

Gebruik ook schuursponzen voor de afwas ipv een afwasborstel. Na 2 afwasjes gooi ik zo een ding weg.

Maar heb ook een hekel aan de was doen omdat ik het gevoel van natte was aan mijn handen zo vreselijk vind.

En nu ik dit schrijf vind ik mijzelf raarder dan ik dacht. :oops:

Blijdorp en Youtan vinden dit leuk.
  5. Glimmer

Glimmer Niet meer actief

Pak elke ochtend een schone en gedurende de dag hangt hij over de kraan heen.

6. Cynnth

Cynnth Lid

7 nov 2017
    96
    46
    18
    Vrouw
    Over de kraan hangt hij hier!
    Op mijn werk doe ik dat ook maar mijn collega’s gooien hem gewoon in de wasbak brrrr VIES!!!

dds vindt dit leuk.
  7. rums

rums Niet meer actief

Naast de kraan. En elke dag een schone vaatdoek.

8. Winter30

Winter30 Niet meer actief

Achter de kraan. Elke dag een nieuw doekje.
    Viezigheid haal ik weg met een keukenrol. Het vaatdoekje gebruik ik alleen samen met een fles schoonmaakmiddel voor het aanrecht en de eettafel na het keukenpapiertje.

9. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

16 jun 2010
    572
    104
    43

Haha gebeurd mij ook soms.
    En dan heb ik weer het goede voornemen om elke dag een schone te pakken. Dat gaat dan weer een tijd goed. En dan gaat het weer om de dag.:oops:

10. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Uhm op de kraan. En voor de mensen die zich afvragen wat er zo vies is aan een doekje: ik heb biologie gestudeerd en dat wel eens onderzocht, zo'n doekjd dat nat is geweest is echt een heerlijke broedplaats voor bacteriën, een van de meest vieze dingen in huis (qua bacteriën), qua vuil natuurlijk alleen hoe vies je het zelf maakt. Haha en het erge is dat ik niet eens elke dag een nieuwe pak zelfs met deze kennis, erg he:oops:

Blijdorp vindt dit leuk.
  11. wodjeka

wodjeka Bekend lid

25 feb 2013
    860
    60
    28
    Hellevoetsluis
    Op het randje achter de spoelbak of over de kraan.

12. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    Maar is de groei van bacteriën dan niet erger, wanneer je het doekje nat opgevouwen weglegd? Want dan droogt het minder snel en zouden er meer bacteriën komen (dan wanneer je hebt bevoorbeeld over de verwarming hangt). Dat heb ik gelezen en ik vraag me af of dat waar is.
    En ik heb gelezen dat als je een nat vaatdoekje een minuut in de magnetron doet, daarna het grootste deel van de bacteriën dood zijn. Weet jij ook of dit klopt? Ben ik even nieuwsgierig naar.

13. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Als ik er relatief schone oppervlaktes mee schoonmaak (kruimels, geen rauwe kip ofzo ;) ) en ik spoel ‘m heet uit, vervolgens op de hete verwarming... dan kan ik me niet voorstellen dat dat zo’n enorme broedplaats is. Hier ook nooit muffe doekjes.

amdaa vindt dit leuk.
  14. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik begrijp niet wat er moeilijk aan is om het doekje na het gebruik even uit te wassen met afwasmiddel en heet water, onder de keukenkraan, meteen na gebruik en daarna goed laten drogen.

Waarom zou iemand on-nagespoeld doekje laten hangen (ik ken niemand die dat doet eerlijk gezegd).
    En na heet water + zeep na elk gebruik is ie weer heel eind schoon.

15. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Een vaatdoekje (zo'n geel doekje) gebruik ik alleen voor het aanrecht en soms om de tafel mee schoon te vegen als er wat geknoeid is (kruimels of drinken). Deze ligt opgevouwen voor de wasbak op het aanrecht. Of ernaast of erachter. Maar daar in de buurt. Gebruik hem soms meerdere dagen.
    Een schoonmaakdoekje (microvezel) gebruik ik o.a. om de wc mee schoon te maken, en de rest. Die vervang ik minimaal 1x per dag maar iig na het schoonmaken van het toilet. Als ik heel helder ben dan maak ik eerst andere dingen schoon en gebruik ik dus voor alles dat ene doekje.

16. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Dit idd!

dds vindt dit leuk.
  17. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    Hier op de radiator in de keuken. En hebben ook wegwerp, wissel het een beetje af afhankelijk van hoe vies het aanrecht is.

18. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Hier ligt de vaatdoek lekker een hele dag te broeden op het aanrecht :roflmao:. 's Avonds gaat hij over de wasmand om te drogen en daarna in de was. En wassen op minstens 60 graden, want je kan wel 2x per dag je vaatdoek verschonen, maar als je op 30 graden wast helpt dat tegen bacteriën ook niets.

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Over de kraan of achter de kraan. Ik koop wel vaatdoekjes die bij mijn keuken passen en handdoekjes en theedoeken, mooi is het niet, maar ik gebruik hem vaak. Dagelijks pak ik een schone. Als ik het echt lelijk vond zou ik hem over een rekje in een keukenkastje doen.

20. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    bij mij gaan de doekjes zo snel zurig ruiken... gooien jullie ze gewoon bij de witte 60 graden was?
    ik verzamel ze in kelder en 1x per 2 weken doe ik een 90 graden was.
    vind zo\n verzameling vieze doekjes in de kelder wel erg vies.
    maar bij gewone was vind ik ook niet zo fris want gaat stinken tijdens het drogen en ik doe 1x per 3 dagen een was...

Deel Deze Pagina