Iedere keer als ik dit topic weer bovenaan in de lounge zie staan moet ik zo lachen. Er zijn gewoon al 8 pagina’s volgeschreven over een de bewaarplaats van een vaatdoekje En de ene bewaarplaats is nog gekker als de andere: op het aanrecht, in de wasbak, in een extra bakje in de wasbak, op de kachel, over de kraan, naast de kraan, netjes opgevouwen achter de kraan.... en met als klap op de vuurpijl zijn er ook nog ZP’ers die hem in het gootsteenkastje bewaren
Ik heb het beide nooit getest maar denk inderdaad dat een nat doekje bij kamertemperatuur in een propje meer bacteriën bevat dan wanneer je hem meteen op de verwarming legt. En wat betreft de magnetron. Weet wel redelijk zeker dat je inderdaad bacteriën dood alleen weet ik niet of 1 minuut genoeg is. Zou het echter ook niet aanraden ivm brandveiligheid @amdaa als ik mijn man zijn gang zou laten gaan zou hij dat doekje vies en met in de wasbak gooien
Ik durf het eigenlijk niet te zeggen, maar vooruit... niet lachen hoor! Mijn vaatdoekje licht op het aanrecht
Stiekem moet ik lachen om hoe 'schoon' iedereen hier is. Toen ik in de ouderenzorg werkte verwisselde de meeste oudjes maximaal 1x per week hun vaatdoekje. Sindsdien geloof ik niet meer in de gemiddelde hygiëne van de Nederlandse huishoudens. Verschillende keren oudere dames getroffen die ook de wc met een vaatdoekje afdeden . Een oudere vrouw die elke dag haar vaatdoekje verwisselt is uitzondering . Meestal liggen de doekjes op het aanrecht, lekker nat te broeien! Hier gaat het vaatdoekje in de was nadat hij nat geweest is. Meestal gebruik ik een schoon vaatdoekje alleen om kruimels bij elkaar te vegen. Na het koken maak ik het doekje nat, doe ik alles af en gaat hij de trap op om vervolgens savonds in de wasmand te belanden. Toen ik net op mijzelf woonde gebruikte ik zo'n vaatdoekje een dag of 3. Tot er ooit op het nieuws was hoeveel bacteriën in zo'n doekje zitten .
https://www.telegraaf.nl/vrij/1706294/dit-zijn-de-smerigste-voorwerpen-in-huis Las net dit bericht en moest meteen aan dit topic denken... Ik hou het bij mijn wegwerp schoonmaak doekjes en twijfel of ik papier in de toilet en keuken ga gebruiken.
Maar hoe vaak ben je door zo'n doekje ziek geworden denk je? Er zijn ook heel veel goede bacteriën die je op je handen meedraagt en de slechte opruimen. Natuurlijk zijn er ook slechte bacteriën die nare ziektes verspreiden maar als je überschoon bent verbeterd dat echt je weerstand niet. En een doekje waar ik net restjes rauw kipfilet van het aanrecht heb gehaald spoel ik uit , hang met bij de wasmand en was m'n handen natuurlijk.
Ik beginner dag met een sopje op het aanrecht, doekje gaat daarna gewoon de was in. Tussendoor schoonmaken gebeurt met hygiënische wegwerpdoekjes en anders gebruikt ik keukenspray met een keukenrol.