Waar laten jullie gebruikte billendoekjes??

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Soekebullie, 22 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    In een boterhamzakje samen met het inlegpapiertje en de poep. Wij gebruiken wasbare luiers. Maar meestal gebruik ik gewoon washandjes voor de billen en was die mee met de luiers.

2. Linana

Linana Niet meer actief

gewoon in de pamer en dan de vuilniszak in :)
    Die staat hier op het balkon, dus geen last van nare luchtjes

Ook hier geen inzamelpunt voor luiers....

3. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Idem! :)

4. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Waarom vaag? Het is per gemeente verschillend, als je het graag wil weten, kan je met je gemeente bellen of op hun site kijken. In onze gemeente mogen de luiers wel bij het GFT.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Vaag, omdat luiers een en al plastic zijn, dus snap ik niet zo goed wat ze tussen het gft-afval mogen. Daarom vraag ik me af of ze dan in een aparte zak moeten, zodat dat makkelijk te scheiden is bij de verwerking. Net zoals je bijv. bij onze gemeente in de papiercontainer ook zakken met kleding mag doen.
    Bij onze gemeente mag het in ieder geval niet, dat weet ik wel. Eerst kon je aparte zakken met luiers inleveren bij het kdv in zo'n container, die werden opgehaald door een bepaald bedrijf die ze weer verwerkte.

6. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Ok, begrijp nu wat je bedoelt! :) Nee, luiers hoeven hier niet in een aparte zak, hoor. Heb even van de site van onze gemeente deze info gehaald: "Luiers bestaan voor het overgrote deel uit materiaal dat zeer gunstig is voor het composteringsproces. Slechts een paar procent van een luier bestaat uit plastic, dat uit het afval gezeefd wordt. Deze speciale zeef kan dunne plasticresten uit het afval filteren."

7. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    In de luier.. Hier kan je ze ook wegbrengen maar dan mogen die doekjes er inderdaad niet bij zitten.. Dat vind ik veel teveel gedoe dus dan maar gewoon bij het afval ;)

8. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    In de luier en die gaat in een speciale zak in de luieremmer. Die zak kunnen we dan bij de gemeente of het kdv apart inleveren.

9. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    In de luier in de gft of gewone bak..ligt eraan welke bak er het leegst is ;)

10. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    In de luier, luier daarna in de container.
    Bij een poepluier eerst ook in den geurzakje en dan de container in.

11. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Bij ons mag het dus niet bij gft. Moet bij rest. Jammer.. Onze restafvalbak zit altijd bomvol en past nooit en de gft is altijd bijna leeg.

12. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Helaas worden de luiers hier niet meer ingezameld waardoor we het bij de restafval moeten gooien. De billendoekjes gaan dus meteen met de luiers weg.

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik heb ze een tijdje gewassen energebruikt, masr uiteindelijk vond ik een ewoon washandje toch beter werken.

Die wegwerpdingen zijn een enorme belasting voor het milieu.
    Ik vond pasgeleden een recept voor milieuvriendelijke doekjes, die je zelf kunt maken en die in de wc of biobak mogen:
    How to Make Baby Wipes at Home

Deel Deze Pagina