Dus.. eigenlijk een korte vraag. Wat is er in praktijk handiger, een verschoningsmatje met vakken (voor luiers en doekjes) of een gewoon matje en dan een losse luieretui? Ervaringen!!
Losse luieretui vond ik makkelijker, dan kon ik de kleine leggen zoals ik het voor mij makkelijk vond en de etui kon ik dan ook zo leggen dat ik makkelijk alles kon pakken.
SPOLING Commode - beige/wit - IKEA wij hebben deze beneden staan en vind hem super! langst beide kanten opbergvakken en onder het "kussen" nog 2netjes waar ik de body'tjes en pijamatjes in bewaar boven in de kinderkamer hebben we HENSVIK Commode/kast - IKEA staan en die vind ik net iets minder handig omdat je daar alles op de schabbetjes moet leggen
Geen! Ik heb hem nooit gebruikt, had altijd een hydrofiele luier in mijn tas of in het etui. Mocht er geen zachte ondergrond zijn legde ik mijn jas neer maar mijn ervaring is dat er altijd wel een bed, gras of wat dan ook in de buurt is.
In mijn luiertas zit een verschoningsmatje, ik heb het nog nooit gebruikt. Overal is wel een bed, bank of aankleedkussen waar ik dan een hydrofiele luier op leg. Die hele tas gebruik ik trouwens veel minder dan verwacht, ik mik gewoon een luier en een klein pakje doekjes in m'n eigen tas. Anders is het zoveel sjouwen Alleen als ik bijvoorbeeld een hele dag wegga naar iemand die geen kinderen heeft neem ik nog de hele luiertas mee.
Hier het verschoningmatje er uit gehaald. Wat een onding vind ik dat. Ik ben waarschijnlijk volgens vele een harde moeder want hij ligt gewoon op een harde tafel als dat nodig is. In het begin als ik onderweg was deed ik hem altijd in de kinderwagenbak. Nu doe ik het of op tafel als ik bij iemand anders thuis ben. Of als ik in de winkel ect ben negen van die tien keer is er gewoon een verschonings kussen. Dan doe ik wel altijd een hydrofile luier op, maar dat vind ik voor me kindje en de volgende gewoon hygienischer.
Maar blijft je kindje liggen dan? Ik zie het al voor me, ze trappelen met de voetjes en zitten vast met hun voet in zo'n zak, natuurlijk zit er net poep aan het hakje en zit je laatste luier er ook onder. Of je kindje gaat draaien omdat hij een lintje wil pakken en ons kleine meisje zou nooit netjes met dr hoofd op die flap blijven liggen. Zo als je leest lijkt het mij een verschrikkelijk onding!
Ik heb een verschoningsmatje in mijn luiertas (gewone tas waar alle babyspullen voor onderweg in zitten) zitten met vakken waar je luiers ed in kunt doen. De vakken gebruik ik niet maar het matje zelf vind ik erg fijn. Vind het niet hygienisch om mijn baby op een aankleedkussen te leggen waar andere baby's op hebben gelegen.
Ik heb ook standaard een matje in de verschoontas zitten (zat er bij) en heb daar standaard een hydrofiele luier ingevouwen, mevrouw heeft namelijk nogal een reputatie met wild plassen/poepen...
Hier gewoon een matje met vakken die eraan vast zitten, in die vakken heb ik luiers zitten. Verder altijd een hydrofiele luier erbij en apart de luierdoekjes. Het matje dat ik heb kan je wel dichtvouwen met klittenband dat is wel makkelijk. Maar wat echt handiger is geen idee. Ik vond dit zo prima gaan, als ik wegging pakte ik dat ding gauw en klaar was ik.
Deed ik ook hoor, gewoon hydrofiel in mijn tas. En waren ze in een kledderperiode dan nam ik een oude krant. Zie het nut van al die speciale dingen niet zo. Luiers gingen gewoon mee in pastic tasje, washandje in zakje. Nooit speciale tas of etui nodig gehad.