schudden met het hoofd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door slingeraap74, 8 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. slingeraap74

    slingeraap74 Actief lid

    1 jan 2007
    234
    0
    0
    Huismama
    Almere
    Finn schud de laatste dagen als hij ligt veel met zijn hoofd. Hij doet dit als hij slaapt maar ook als hij wakker is. Herkent iemand dit en weet iemand waarom ze dit doen?
     
  2. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Vigo doet dit ook heel veel... Kheb geen flauw idee waarom ze dit doen :(
     
  3. kimkivits

    kimkivits Fanatiek lid

    28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    misschien last van zijn oortjes?
    die kleine van mijn vriendin deed dit altijd als ze weer een oorontsteking had.
     
  4. Moontje78

    Moontje78 Actief lid

    6 feb 2007
    137
    0
    0
    Jim doet dat ook,ik heb zelf het idee dat ie dat doet om tegen de slaap te vechten!
    Vroeger deden mn broertjes het ook en mn vader herkenden dit.Uiteindelijk valt ie in slaap en sosm doet ie dan nog even maar snel daarna ligt ie heerlijk te slapen :D
     
  5. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Lynn doet dit ook...meestal als ze moe is
     
  6. marline1983

    marline1983 VIP lid

    11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    youame doet het ook vooral als je met je wenkbrauwen beweegt gaat ze lachen en nee schudden

    maar ze doet het ook als ze moe is
    k heb bij het cb gehoord dat het ook te maken kan hebben met de tandjes die doorkomen
     
  7. slingeraap74

    slingeraap74 Actief lid

    1 jan 2007
    234
    0
    0
    Huismama
    Almere
    He marline

    Dat is een goede zeg die tandjes dat zou het best kunnen zijn hij sabbelt zich ook rot.

    Last hebben van zijn oren denk ik niet want hij doet het niet de hele dag.

    Vermoeidheid zou het kunnen zijn maar hij doet het ook als hij al 3 uurtjes slaapt.

    Misschien zijn er nog meer mensen met ideeen ik wacht af.

    Bedankt alvast.
     
  8. toet

    toet Fanatiek lid

    7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Sophie doet het vaak als ze erg moe is en dan haar slaapje niet kan vatten...

    Groetjes,
     
  9. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Hier nog eentje: Glenn doet het idd om in slaap te vallen.
    Lang niet altijd, maar wel vaak.
     
  10. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Iman heeft het 3 periodes gehad, 1 toen ze ongeveer 5 maanden was, 1 toen ze pas echt geen nadoen, en sinds gister doet ze t weer... Geen idee waarom...
     
  11. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    noa schud sinds een week ook met haar hoofd... vaak als er muziek aanstaat, maar soms ook zomaar... ik weet niet waarom eigenlijk .. ik zeg altijd.."daar heb je stevie wonder weer"
    zal wel weer overgaan...
     
  12. Mijn broertje deed dat heel erg. Hij had namelijk af en toe last van erg gevoelig horen (hoorde geluiden dan heel sterk, zoals de klok benenden, de koelkast etc.). Hij schudde wild met z;n hoofd om minder geluiden op te vangen.
     
  13. kristel

    kristel Niet meer actief

    Het zit in de naam denk ik. Mijn oudste (Finn) is hier ook erg goed is. Hij deed dit al sinds hij erg jong was en nu hij bijna 4 is doet hij dit nog steeds om in slaap te komen (wordt wel minder). Het kan geen kwaad en ze groeien er vanzelf over heen.

    Vaak vond hij het prettig om dan ook met zijn hoofd ergens tegenaan de bonken en dat maakt een hoop herrie. Het ziet er soms wel raar uit als hij dit bv in een kinderwagen doet. Het was ook wel makkelijk. Je kon altijd ziet wanneer hij moe begon te worden. Maar er zijn ook van die momenten dat ze bij je in bed kruipen en dan maar tegen jou aan gaan bonken. Vaak nam hij ook zijn lievelingsknuffel mee in zijn beweging en dan wil je helemaal niet naast hem liggen. Zelf heeft hij het helemaal niet in de gaten dat hij dit doet. Als je hem vraagt er mee op te houden dan kijkt hij me vragend aan.

    Mijn andere 2 kindjes deden dit helemaal niet. Waarom de ene het wel en de andere het niet doet is onduidelijk. Ik heb veel emotionele stress gehad tijdens mijn 1e zwangerschap (overlijden vader), waardoor ik soms vermoed dat het daarmee te maken heeft. Finn is vaak ook erg hyperactief (vanaf de geboorte), alhoewel dat nu steeds minder wordt.

    Ik zou zeggen, maak je niet ongerust en accepteer het maar. Het is vrij normaal en kan geen kwaad.
     
  14. beertje1985

    beertje1985 Bekend lid

    4 dec 2006
    733
    1
    0
    Mijn broer schudde vroeger met zijn hele lichaam. Hij ging dan op zijn handen en knieën en dan van de ene naar de andere kant. Nu doet hij het nog weleens als hij heel moe is of dronken.Zelf weet hij hier weinig van omdat ie het in zijn slaap doet, maar ik denk dat het iets onschuldigs is hoor!
     
  15. karin29

    karin29 Bekend lid

    29 mei 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    HOi HOi

    Ja herken het meteen. Damiën schud ook vaak met zijn hoofd. Naar mijn inziens als hij dus last heeft van zijn tandjes krijgen en hierbij dan wat oorpijn heeft. Nu heeft hij op het moment minder last van zijn tandjes en nu schud hij dan ook niet.
    Groetjes Karin
     
  16. Chiena

    Chiena Lid

    8 jul 2007
    41
    0
    0
    Anna deed dit veel in haar eerste weken na de borstvoeding. Volgens mij had ze dan last van valse lucht, vaak stopte ze nadat ze een boertje gelaten had. Wij noemden haar ook altijd onze kleine Stevie Wonder. Nu doet ze het niet meer.
     
  17. sim

    sim Niet meer actief

    elijah doet dit ook heel vaak, net of hij nee schud, ik zoek er niks achter..
     

Deel Deze Pagina