Mogen ze je verplichten op kantoor 9 uur aanwezig te zijn, terwijl je er voor 8 betaald krijgt? Ik heb altijd begrepen 8,5 uur aanwezig, 8 uur werk, 0,5 uur pauze, maar mogen ze je ook verplichten een uur pauze te nemen? We hebben geen cao, wat het dus al vervelender maakt...
hmm ik weet niet hoe dat precies zit. Volgens mij ligt dat aan je contract. Heb jij een 40-uren contract en werk je vijf dagen dan werk je dus 8 uur per dag en er dan vanuitgaande dat 0,5 uur pauze houdt ben je dus inderdaad 8,5 uur aanwezig maar ik heb geen idee of ze je mogen verplichten om een uur pauze te houden. Ik zit beetje met hetzelfde en ook wij hebben geen CAO dus ik lees even mee.
Bij ons gaven ze ook een uur pauze, ik werkte dus van 9 tot 18 iedere dag. Soms had ik ook liever een half uur pauze maar dan een half uur eerder naar huis. Maar ze hadden niemand om te sluiten. Ik heb het altijd maar geslikt ik weet niet of hier regels over zijn.Bij ons was het ingewikkeld want ik werk via nl defensie op een Amerikaanse legerbasis..dus in feite 2 werkgevers, met (héél) verschillende regels... Valt het te bespreken met pz? Misschien kunnen zij je verder helpen of info geven. Die zijn meestal wel op de hoogte van wat mag of niet?Succes ermee, lange dagen he zo 9u!Pfff..
maar wat als ze het niet mag verdelen maar een uur achtereen moet nemen... soms heb je daar niks aan want je hebt vaak al sneller gegeten en de rest vand e tijd uit je neus aan het eten. Dan zou ik ook liever een half uur hebben en dus op tijd naar huis
Ja maar die 2 kwartier kun je dan wel weer verdelen over de ochtend/middag en krijg je die niet meestal van je baas? Nu is het gewoon 1 lang rustpunt en dat maakt de dag wel vermoeiender (zeker in de namiddag) vind ik.Weet niet of het ook zo bij TS is? Ik werk met kinderen (3-6jr) dus is heel anders als een kantoorbaan, dan kun je een rustpuntje tussendoor wel gebruiken @Anitaaa Het zal ook aan je contract liggen inderdaad...
Nee, alleen is het meestal dat je zelf een half uur dekt, en die 2x een kwartier de baas. Dus dat je feitelijk 8,5 uur aanwezig bent ipv 9 uur. We hebben geen pz, we zijn maar met ze 5en
als ik een 40 uur werkweek wil hebben dan moet ik 9 uur per dag (bijv. 9 tot 18) werken waarvan 1 uur pauze onbetaald. Is helaas wel een lange werkdag zo maar staat hier eenmaal in contract en cao
Ik werk in feite de hele dag, en eet achter mijn bureau, dus zelfs 15 min over de hele dag pauze is al meer dan ik gebruik...
Wij hebben een verplichte lunchpauze van 1 uur. Werk in een branche zonder CAO, maar dat zijn de kantoorregels. Wel balen, want als ik om 08.30 uur begin moet ik dus blijven tot 17.30 ipv dat ik gewoon lekker om 17.00 uur naar huis kan.
En een mailtje naar de bond? Of rechtsbijstand gewoon even informeren. Met 5 man valt het ook niet ondeling te bespreken dan?Ik weet natuurlijk niet wat de setting is hihi.
Weet ik niet, we hebben net een wisseling gehad (aandeelhouders zijn uitelkaar, dus of er echt te praten valt?! Geen idee...
hmm dat is niet fijn verplicht een half uur pauze. Hier kunnen we kiezen en ga ook wel eens boodschappen doen tijdens de pauze scheelt een hoop tijd als ik het na mijn werk nog moet doen. Broodje is toch zo weg achter de computer.
Hebben ze wel eens een reden gegeven, waarom je een uur pauze moet nemen en 9 uur aanwezig moet zijn? Staat dit in je arbeidsovereenkomst? Dan heb je ervoor getekend en lijkt me wel rechtsgeldig. Ik zou een gesprek aangaan en aangeven dat je het belastend vindt oid. Sowieso, zou ik wel even echt pauze nemen ipv achter je bureau je brood eten. Even een rondje naar buiten ofzo.