Ik heb waarschijnlijk het tegenovergestelde van de meesten hier.. Mijn zoontje van 9 maanden gaat 's avonds tussen half 8 en 8 uur naar bed. Dan slaapt hij zonder onderbreking door tot een uur of 8, 9. Vanmorgen werd hij kwart voor 9 dus wakker. Om kwart voor 11 is hij weer toe aan een slaapje, en slaapt nu nog steeds. Gisterochtend sliep hij ook 2,5 uur. Is dit oke? Ik vind het zoveel.. 's Middags slaapt hij dus ook nog, meestal ook wel 1,5 uur.
Maar dat kan ik dus niet Er spookt ook een verhaal in mijn hoofd, over een kindje wat zoveel sliep en dat bleek hersenvliesontsteking te hebben. Maar als ik die symptomen opzoek, komen die helemaal niet overeen met mijn zoontje, hij is namelijk heel vrolijk en eet prima, geen koorts ook. Oh ik hoor hem! Hij leeft iig nog! (echt, hoe vaak ik me daar niet druk om maak, of ie nog wel leeft... ik word niet goed van mezelf)
Gek mens ben je ook haha.. Justin slaapt (nou ja afgezonderd van zijn sprongetje nu) ook veel hoor. Van half 7 tot zeker half 7. Dan van 9 tot half 12 en dan van 3 tot half 5.
Haha erg he Patroeschka Maarre.. jouw zoontje slaapt dus ook wel redelijk veel! Misschien is het tan toch wel normaal.
Teun slaapt ook veel hoor snachts van 18.30 tot meestal 7.00 of 7.30 ook uitschieters tot 9 uur zijn er ( als we werken moeten we hem echt om 7 uur wakker maken) dan gaat hij meestal om 9 uur weer erin tot 11 uur en smiddags van 14 tot 16 dus zo zie je er slapen er meer heel veel...geniet er lekker van en haal de muizen uit je hoofd...als hij het lekker doet zoals je zegt dan is hij toch gezond?
Ik zou bijna zeggen: geniet ervan, je kan zelf ook lekker een dutje doen dan. Ilse sliep tot ca 1,5 jaar de nacht van 19:00 tot soms wel 9:00, dan om 10 uur tot 12 weer, boterhammetje erin en dan van 13:30 tot 15:00 weer, en soms op de namiddag nog eens van 16:30 tot 17:30. En er is helemaal niks mis met ons slaapkoppie. Leo zat bij 1 jaar op een hele nacht 19:00 tot 7:00 en dan op de middag van 13:00 tot 15:30-16:00 Die kan dus met minder slaap toe. Groet van Kiki
Sofie slaapt van 19:00 tot 8:00 uur en dan overdag nog 3 keer een uurtje of 2 keer 1,5 uur (soms ook opeens 3 uur achter elkaar hoor). Dus gaat helemaal goedkomen bij jou! Groetjes Lisette
Sven slaapt ook nog veel hoor. Hij is bijna 11 maanden. Hij is meestal om een uurtje of zeven wakker. Slaapt dan van half tien tot een uur of half twaalf. Als hij twaalf uur nog niet wakker is maak ik hem wakker. Dan tussen twee en vier ook nog anderhalf uur. En zes uur half zeven weer naar bed. Hij komt s avonds en s nachts nog wel voor een voeding maar dan slaapt hij ook zo weer verder.
lekker van genieten hoor. Wij hebben geen slaapkoppie hier. Snachts prima, maar overdag heel weinig. Dus...geniet ervan!
Hoi Anabella, hier ook zo'n slaapkopje. Marcje heeft hetzelfde schema als die van jou. Om ongeveer 9 uur op, 11 uur weer slapen. Dan om 14 uur weer op en 16 uur weer slapen tot 17.30 of 18.00. Daarna wordt hij nog wel om een uur of 10 wakker voor een flesje, maar hij slaapt daarna meteen weer door. Ik geniet met volle teugen! Maar, Anabella, ik vraag me eigenlijk af wat jij je kleine allemaal te eten geeft. Ik vraag me wel eens af of ik Marcje genoeg geef, maar hij lijkt om niet om meer te vragen ... Vertel, vertel! Als je het niet erg vindt? Groetjes, Dominique
Bedankt voor alle reacties, stelt me echt gerust! Dominique; wat ik mijn zoontje te eten geef.. nou 's ochtends eerst een flesje als hij uit bed komt, en daarna 1 boterham met appelstroop of jam of wat er maar staat haha. Dan na zijn ochtendslaapje maak ik altijd een fruitpapje, ik rasp bijvoorbeeld een hele appel of peer en prak een banaan en doe daar wat yoghurt door. En diksap in zijn drinkfles. Een uurtje daarna krijgt hij een rijstwafel of een stukje ontbijtkoek en soms gaat er nog wel eens een (halve)boterham in. Voor het slapen gaan krijgt hij dan weer een fles. Na het middagslaapje is het meestal bijna tijd voor het avondeten, een potje olvarit wat helemaal op gaat. En daarna nog een beetje yoghurt. En dan om 19:30 zijn laatste fles. En wat eet jouw zoontje op een dag, komt het een beetje overeen? (ben ook wel benieuwd!)
mijn beide kids zijn slaapkoppen mijn eerste slaapt nog steeds van 19.00/19.30 tot 9 uur en tussen de middag ........en is nu 3 mijn jongste (5 maanden) slaapt ook van 19.30 tot 9 uur ( en dan moet ik hem eruit halen anders blijft hij nog liggen pitten) en dan na een uur slaapt hij alweer een hele tijd en slaapt ook de hele middag nog.
Heey Anabella, jouw zoon is geboren op mijn dochters uitgerekende datum. Maar hier net zo een slaper hoor. Heeft eigenlijk dezelfde slaaptijden. Had me ook al een aantal keer afgevraagd of ze niet te veel sliep en of alles oke met haar is. Ook ik ga vaak bij haar kijken als ik haar lang niet hoor