Meiden, ik ben op zoek naar recepten. Voor het kerstdiner met de schoonfamilie moet ik het dessert verzorgen. Gisteravond ben ik naar een kookstudio van de tupperware geweest en heb daar inspiratie opgedaan voor 2 toetjes. Deze zijn beide met fruit en daar houden er een paar niet van dus ik wil ook graag iets maken zonder fruit. Hebben jullie nog lekkere recepten??? Liefs snel te maken op locatie of al compleet vooraf te maken.
Dunne plakjes spekkoek, chocolade soesje, en bolletje kaneelijs? Chocofonteintje lenen bij iemand? Lekkere verse cake bakken, slagroom en kaneel ijs?
chocolade fontein dat is nog eens een goed idee! En dan lekker met vers fruit...Maar daar gaan we weer met het fruit hahahahahah. Manlief zal er niet gelukkig van worden
Kan ook met spek( die roze-geel snoepgoed) Soesjes Spekkoek Cake Lange vingers Koekrolletjes Marshmallows (schrijf je dit zo??)
Ik kan mijn eigen kookboekje zo gauw niet vinden, maar ik gebruik dit recept. Tiramisu recept Je kan ipv lange vingers ook biscuits gebruiken en ipv amaretto ook rum of whisky. Wat je lekker vind.
Of maak een grand dessert Dat is makkelijk, een grrot bord ,evt beetje versieren met poedersuiker of cacoa en dan een bolletje ijs, je hebt uit de diepvries van die kleine tompouce-jes, voor de liefhebbers vers fruit een lekkere bon bon bolletje chocolade mouse of tiramisu en zoiets kun je natuurlijk ook aangepast voor de kindjes maken.
chocolade mouse maken van klopklop! 1 zakje is voldoende voor 2 personen. je maakt de klopklop stijf en dan voeg je naar smaak cacoa poeder toe! dat klop je nog en dan ben je al klaar! binnen 5 min klaar!
creme brulee en tiramisu... hmmmm!!! Wij hebben het een keer gedaan met 3 verschillende creme brulees, 1 was mislukt maar de andere waren TE lekker en tiramisu met bastognekoekjes ipv lange vingers
mmmm krijg honger van al die ideeen Ik ga overigens buiten de tiramisu ook gevulde warme perziken maken en een ovenschotel (warme rode vruchten met een krokante korst van oa cornflakes) en dit dan met ijs en slagroom.
Ik heb vorig jaar een trifle gemaakt. Was ontzettend lekker en heel makkelijk Laagjes van custard, kokosmacronen, slagroom en banaan. Hmm, da's toch ook met fruit he Mijn moeder heeft ook een gemaakt met mascarpone, slagroom, cake en vlaaivulling kers. En wederom met fruit Maar het proefde absoluut niet gezond hoor Zal ff fotootje plaatsen van m'n trifle. Het zat in een grote vaas. Bekijk bijlage 114113