Ik heb een dochter die steeds slimmer en bijdehanter word en ze weet alle kasten in de keuken goed te vinden en trekt regelmatig de kasten open. (Dat mag ze natuurlijk niet, maar je ziet niet elke seconde wat ze doet). Mijn man is op dit moment opgenomen in een GGZ-instelling (erg moeilijk allemaal, maar dat is een ander verhaal) en als hij binnenkort weer thuis komt, dan krijgt hij straks weer veel medicijnen (o.a. anti-depressiva en nog 4 soorten of zo) Voorheen hadden we dit gewoon in een keukenkast waar ze niet bij kon. Maar nu hij weer thuis komt en mijn dochter dus ook ietsje ouder en slimmer is geworden, ben ik veel te bang dat ze het spul weet te vinden en nog erger: iets inneemt zonder je er erg in hebt. Wat is nu echt een goede manier om je medicijnen goed op te bergen? Het zijn soms nogal veel doosjes die hij mee krijgt van de apotheek... Hoe bergen jullie je medicijnen op?
Gewoon op de bovenste plank van het badkamer kastje, kinderen weten dat ze daar niet aan mogen komen. Desnoods een kinderslotje erop?
Er worden medicijnkastjes verkocht met een slot. Die hoog ophangen op een plek waar ze niet komt (en anders in de badkamer).
Ik heb in de bijkeuken 2 medicijnkastjes hangen met slot erop. Ook hangen ze hoog. Daarnaast natuurlijk leren dat dat medicijnen zijn en dat ze ervan af moet blijven
Wij hebben deze in de keuken hangen, aan de zijkant heeft m'n man kleine spijkertjes erin geslagen en daar hangen alle sleutels
In de badkamer staat de voorraad hoog in de kast In de keuken heb ik een bakje voor dagelijks gebruik, die staat boven op de koelkast
Die is leuk Hier staat het op de bovenste plank in het keukenkastje. Wij kunnen er zelf amper bij (beide 1,75) dus dochter kan er voorlopig zeker niet bij.
De badkamer is niet de juiste plek voor medicijnen, te warm en te vochtig. Wij hebben een medicijnkastje op zolder staan, met sleutel. Past best veel in. Lang geleden bij Ikea gekocht.
Is zoiets iets? Die van ons is wel groter maar deze is wel mooi op zich. GUNNERN Afsluitbare kast - wit - IKEA
Ik ben er nu trouwens ook niet meer bang voor dat ze ook maar in de buurt van mijn medicijnen komen omdat daar hier al hun hele leven ongeveer de doodstraf op staat. En ze zijn inmiddels ook oud genoeg om die boodschap te begrijpen.
In een aanrechtkastje in de keuken. Bovenin natuurlijk. Deze week maken we ook een traphekje in de doorgang naar de keuken. Verboden terrein voor onze dame.
Bij mij staat alles in een kast in de huiskamer, die kan op slot. De sleutel ligt er altijd bovenop en kunnen ze er bij,maar toen ze echt klein waren, lukte dat niet. De sleutel lag altijd in een doosje, nu gewoon los. Ze weten nu wel dat ze niet in die kast mogen komen, en dat doen ze ook niet.
Wij hebben nu nog een doos in de kast staan, maar als we een huis gaan kopen (wat hopelijk niet al te lang meer duurt) wil ik graag zo'n kastje met slot erop.
In een doos, bovenop de bovenste keukenkasten (zowat tegen het plafond dus). Eigenlijk al sinds de verhuizing en die staat onderaan m'n prioriteitenlijst. Overigens is hij ook insomniac-proof, kom er zelf ook niet bij zonder halsbrekende capriolen uit te halen