Waar laten jullie je medicijnen?

Discussie in 'De lounge' gestart door dochters, 24 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier ligt het meeste in de keuken. Bovenste laatje in een kast. Dochters kunnen er nog niet bij. Kunnen ze dat later wel leren ze dat ze er niet aan mogen komen.

Ik heb ook paracetamol in m'n tas zitten en op m'n nachtkastje liggen, daarvan weet de oudste nu al wel dat ze er niet aan mag komen. Jongste begint het te begrijpen.

2. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.202
    534
    113
    In de beautycase ☺

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Heb ook veel medicijnen.

van suiker tot anti.
    Zeker wel 10 alle soorten en maten ik heb een broodtrommel waar ik mijn dagelijkse medicatie in doet en deze zet ik hoog in de kast waar dochter niet bij kan. De rest van de medicatie die staat er naast daarnaast weet ze dat het verboden is om aan mama de medicijnen te komen paracetamol ligt in een mandje ook hoogste plank.

Heel goed leren dat ze er van af moeten blijven.

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Hoog in de keukenkast, daar kan ze ook niet bij als ze bv op haar tenen op het aanrecht zou staan.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat knap, je jongste is 6 dagen ;). Even wennen nog :D
    En gefeliciteerd trouwens!

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier weten ze heel goed dat ze medicijnen niet zomaar mogen innemen, maar toch leg ik het goed weg.

Ik ken iemand van wie het kindje van die kinderparacetamol had gesnoept, een heel doosje ongeveer, gelukkig zag ze het toen ze 's avonds zelf ging slapen, anders was het misschien wel heel anders afgelopen. Nu waren ze op tijd om zijn maag leeg te laten pompen in het ziekenhuis.

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hahahaha:) Goed afgericht al he, na 6 dagen. :D Bedoel de middelste, even wennen idd. Dankjewel!!

8. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Hier liggen de doosjes in de kluis, dagelijks gebruik in nachtkastje. Deze gaan nog verhuizen naar een veilige plek

9. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.268
    417
    83
    De voorraad ligt in mandjes in de bergkast. De strips die gebruikt worden in een bakje op de hoogste (ruim 2m hoog) keukenkast.

10. Assepoester8

2 feb 2016
    89
    0
    6
    Allereerst veel sterkte met deze nare situatie!

Wij hebben de medicijnen in een keukenkastje boven het aanrecht.
    Wij hebben in de kasten veel mandjes (Ikea) voor alle losse kleine dingen.
    Mandje met kruidenpotjes, mandje met snoepjes en in ander kastje een mandje met medicijnen.
    Nu gebruiken wij allemaal (gelukkig) niet dagelijks medicijnen.
    Kan me voorstellen dat je ze op een plek wil bewaren waar je zelf wel makkelijk bij kan.

11. tuc

tuc Niet meer actief

Ik denk dat het het slimste is on ze op een plek te bewaren die niet goed bereikbaar is voor de kinderen maar ook ergens waar ze nooit komen.
    Meterkast ofzo?
    Hier weten ze beiden ook heel goed dat ze er niet aan mogen zitten, maar nog neem ik geen enkel risico, man heeft bloeddrukpillen wat echt verkeerd kan aflopen. Dus hier in een heel hoog keukenkastje. Komen ze zelfs in een creatieve bui niet bij, want ik kan er ook niet bij;)

12. sieppie

sieppie Niet meer actief

In een mandje op de bovenste plank in onze (hoge) kledingkast. Moet zelf ook op de tenen staan om erbij te kunnen;)

13. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Dank je wel! Ik heb nu heel veel respect gekregen voor alleenstaande moeders, want het is een heel geregel als je alleen bent, ook met oppas en zo... En kinderopvangtoeslag hebben we geen recht op. Heel apart allemaal..
    En hopen natuurlijk dat het eindelijk eens wat beter gaat met mijn man. Hij loopt al 5 jaar met depressieve klachten, een hoop meegemaakt samen... Het mag wel een keer afgelopen zijn. :( Vandaar een opname.

En dan over de medicijnen:

ik zit te denken, we hebben zo'n inloopkast onder de trap met een deur ervoor (een soort voorraadkast zeg maar) en we hebben op die deur ook een slotje bovenaan. Als ik het dan ook nog eens extra in een medicijnkastje doe, dan zit het goed achter slot en grendel....

Mijn grootste angst is het als mijn dochter iets inneemt. Mijn man is soms wat onhandig, Zo liet hij een keer op een avond met medicijnen sorteren een stel op de grond vallen. Ik zei: we gaan niet eerder slapen voor je ze allemaal gevonden hebt! Ik kan daar helemaal panisch om worden....

14. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.315
    2.598
    113
    Bij mij op het hoogste plankje van een boven keukenkast en ze weten heel goed dat ze nooit aan de pillen van mama mogen komen.
    Ze zijn 6 en 9 en begrijpen dit goed

Dagdosering ligt achter op het aanrecht.

15. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    In het keukenkastje in een mandje helemaal boven in. Dochter weet dat ze er niet aan mag komen en doet dit ook niet maar die is al 10. Zoontje kan er echt niet bij nog , en hij gaat leren dat hij er niet bij mag komen natuurlijk. Daarbij moet ik zelfs helemaal op het aanrecht klimmen om er bij te kunnen dus dat gaat wel opvallen als hij er bij wilt komen als die ouder is.

16. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak

Haha hier ook. Ik slik E. Haar hele leven al medicijnen. Ze liggen in mijn nachtkastje en ze weet dat ze er niet aan ag komen.

17. Joycey

Joycey Niet meer actief

Bij ons ook helemaal bovenin het keukenkastje.

Ik kan er zelf niet eens bij zonder op een stoel te staan en dan moet ik nog moeite doen en half op het aanrecht balanceren (plafond is 3 meter hoog, en het keukenkastje eindigt 20 centimeter boven het plafond).

Tegen de tijd dat mijn kind(eren) daar bij kan (kunnen) begrijpen ze verdraaid goed dat ze er niet aan mogen komen; want dan moet je al zeker voorbij de 1.65 zijn.

Hele korte mensen moeten dus maar geen medicijnen nodig hebben hier, want daar komen ze niet bij :D

18. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Dit idd

19. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Momenteel nog in m'n nachtkastje.

20. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wij hebben, in de badkamer, een medicijnkastje met slot op hoge hoogte hangen.

Daarnaast heb ik zelf een medicijndoosje met kinderslot waar ik vooraf alle losse medicijnen voor die week in doe. Deze ligt ook in de badkamer hoog.

Deel Deze Pagina