Waar laten jullie 's nachts de kat?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kari, 29 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

onze kat hebben we niet aan kunnen leren om beneden te blijven... heel erg miauwen en hysterisch werdt hij.. en dat 1 jaar lang (vanaf de geboorte van ons dochtertje)

vanaf mijn dochtertje 1 is heb ik de kat weer lekker laten lopen, en liggen waar hij dat wilt.. hij kan bij ons op bed, of bij mijn dochtertje... ik vind dat helemaal niet erg, hij gaat dan gewoon helemaal op het voeteneinde in een hoekje liggen... en vies is het ook niet want katten zijn de schoonste beesten die er zijn....
    maarja misschien ben ik wel gewoon een beetje raar ;)

2. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Fairy nee hoor
    dalijk als zoey ouder is mag Kyaro ook weer overal komen
    Zij ligt nu bij mij op bed en hij ligt nu op haar aankleedkussen hahaha

3. moi89

moi89 Bekend lid

14 okt 2010
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons mag ze overdag overal behalve de slaapkamer en dat vindt ze geen probleem. Totdat ze bedacht had dat mijn trouwjurk die onder het bed lag een heerlijk slaapplekje is en continu miauwend voor de slaapkamer stond. Toen maar trouwjurk op de kast gelegd en nu hoeft ze overdag niet naar de slaapkamer. 's Nachts mag ze wel op de slaapkamer. Eerst wilde ik dat niet, maar na nachten miauwen en krabben aan de deur toch maar toegegeven en nu slaap ze regelmatig bij ons op bed. Dit is wel een asielkat van 6 jaar oud die waarschijnlijk altijd bij baasje mocht slapen, dus dat wilt ze nu gewoon ook. Ik vind het prima.

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wij hebben 2 binnenkatten en wonen in een vrij ruime tussenwoning. Ze mogen niet op de slaapkamers komen en 's nachts verblijven ze gewoon in de woonkamer. Daar staat hun etensbakje en waterbakje, hun grote krabpaal en hun kattenbak. Ook hebben wij de wereld aan kattenspeelgoed :).
    De katten zijn 's nachts vaak rustig. Af en toe horen we ze 's nachts zo'n 5 minuten door de kamer sjezen (moeten hun energie dan even kwijt), maar daarna is het weer rustig.

Ik heb er wel voor gezorgd dat ik redelijk zware dingen op de vensterbank heb staan, geen dingen dus die gauw kapot gaan vallen. Onze kattenbeesten mogen namelijk nogal graag op de vensterbank liggen. In het verleden ging daarbij 's nachts nogal eens een bloempot aan diggelen.

5. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Mijn kat mag overal komen behalve slaapkamers, en dat doet ze ook niet, omdat ze het zo gewend is. In de hal staat haar kattenbak en krabpaal, en haar voer staat bij ons hier op de trap.

S'nacht gaat de deur van de woonkamer dicht, en kan ze dus alleen in de hal, trap en boven op de overloop lopen.

6. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Ach zo grappig is het niet hoor,bijna allemaal dumpertjes. Soms hebben we er meer, (binnenkort kittens van een poes die geholpen zou zijn maar al zwanger was toen ze bij ons kwam) maar de meeste blijven hier plakken.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Onze kat is 's winters 's nachts gewoon in de woonkamer met zijn kattenbak. Hij slaapt vaak op de stoel. Soms is hij buiten als hij dat wil. Zomers is hij meestal buiten. Hij sloopt nooit spullen, zo'n 2 x per jaar kotst hij wel eens ergens, alleen moeten we het eten altijd opbergen, anders eet hij bijv. gewoon het brood op, dan maakt hij de zak open en neemt er allemaal happen uit.

8. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Wij hebben de krabpaal in de gang staan en aan die gang zit een open keuken. 's Nachts is dat het domein van onze kat en ook als wij aan het werk zijn, maar dan heeft ze gezelschap van onze 2 honden.

9. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Dat is idd niet leuk allemaal dumpertjes. Het is alleen apart om te horen dat iemand 16 katten heeft. Vind het goed dat er zulke mensen als jij zijn die die beestjes nog een kans geerft!

10. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

hier komen de katten overal behalve de kinderkamer.. ze hebben een kamer waar hun krabpaal staat en bij ons op de slaapkamer staat een kattenmand waar ze dan lekker in liggen te slapen als wij gaan slapen..

11. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wij hebben 2 poezen en die zijn 's nachts in de bijkeuken (groot) en kunnen in de badkamer (is ook beneden) Daar hebben ze alles staan.
    Als mijn man er 's nachts niet is mogen ze bij mij boven de ene komt dan gezellig bij mij liggen de andere gaat dan ergens op een lekker plekje liggen.
    Vannacht heb ik ze om 02.00 beneden gebracht want ze waren gigantisch hyper :D

12. bloempje28

bloempje28 Actief lid

17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons zitten de katten 's nachts op de gang en op zolder (daar hebben wij alles voor ze staan). De woonkamer en bovenverdieping gaan alle deuren dicht.

13. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    ok, ik ga vanavond ook de gang en de hal proberen, en hopen dat zat ze niet zeurend voor de slaapkamerdeuren gaat staan.

14. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Ik heb er 5 en ze kunnen gewoon het hele huis door. Als ik de slaapkamer deur dicht doe gaan ze heel de nacht krabbelen en miauwen. Als ik ze op zolder zet worden ze vervelend. Alleen de bijkamer (toekomstige babykamer) mogen ze niet in. Die deur zit ook altijd dicht.

15. Within

Within Niet meer actief

Als we geen zin ze hebben hebben ze de woonkamer, keuken en de gang voor zichzelf.

Maar ze willen toch bij ons zijn, dus de een ligt in haar hangmat aan de verwarming, en de ander onder/op het bed naast mijn kussen

16. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Bij ons kunnen ze overal behalve keuken en woonkamer en 2 slaapkamers boven.
    Ik heb wel een kat die erg veel piest in huis.

In de woonkamer en keuken kan niet ivm alarm.

En soms is/zijn ze buiten, 2 van de 3 dan, probeer ze wel binnen te houiden hoor in de avond.

Persoonlijk als een kat ook niet buiten komt, vind ik t zielig als binnen ook alles beperkt word.
    Maar dat is iets wat ik erbij denk/heb.

17. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

In de woonkamer. Ik vind het lieve beesten, maar eentje wilt altijd zo dicht mogelijk bij je gezicht liggen. Het liefst met haar natte neusje tegen je huid aan. Net iets te close zeg maar.

Ze hebben nog nooit wat gesloopt. In een ver verleden hebben ze de plantenbak uit gegraven en daar een kadotje in gelegd, maar dat was het wel.

18. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0

IMO ligt dat er ook aan hoeveel je met ze bezig bent als ze wakker zijn. Hier komen ze dus niet buiten en mogen ze niet op de slaapkamers. Ik ben namelijk allergisch voor katten (ja das nie handig nee) en kan dus absoluut niet slapen als er haren op het bed zitten.
    Nu moet ik eerlijk zeggen dat ze nu nog ruim 200m2 tot hun beschikking hebben om te rennen en te vliegen als we op bed liggen dus ruimte zat :)

19. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    die van ons zit altijd buiten snachts...

20. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    In de woonkamer, echter hebben we wel een kattenluik en ik denk dat ze regelmatig buiten zijn (alhoewel als wij ivm ziekte 's nachts beneden komen ze uitgebreid op de bank liggen en ons verwijtend aankijken als wij erbij gaan zitten)

Deel Deze Pagina