kraamzorg

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door chiquita1, 12 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb een vraag over de kraamzorg..
    ik ben nu zwanger van de 3e ik heb bij mijn andere 2 nooit kraamzorg gehad dus ben gewend alles zelf te doen.. dit omdat mijn kinderen in het buitenland zijn geboren..

nu krijg ik dus wel kraamzorg.. ik wil de zorg van de baby eigenlijk gewoon zelf doen... en op de manier dat ik het gewend ben..

hoe gaat de kraamzorg om met dit soort dingen... want hoor wel eens van die verhalen.. dat maakt me nu wel nerveus

2. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Ik ben 4 maanden geleden van ons eerste kindje, dus zelf geen ervaring met kinderen. Maar wij hadden een hele fijne kraamhulp.. ik kon alles zeggen wat ik wilde en zij paste zich daarop aan...
    misschien dat je het tijdens de intake kan aangeven, ze maken namelijk ruimte voor de wensen van het gezin!

Succes!

3. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

In principe kun je alles in overleg doen.Ik had hier voor 24 uur gekozen (had een indicatie voor 49) dan komen ze in principe 2x 1,5 uur per dag, alleen voor moeder en kind. Toen de kraamverzorgster de eerste keer wegging vroeg ze: 'moet ik vanmiddag nog terugkomen?' ik zei:Ik zou eigenlijk niet weten waarom.' Zij was het met mee eens en we hebben afgesproken dat ze 1x per dag ff zou komen om de controles bij mij en de baby te doen (en tussen de bedrijven door wat tips en info te geven) en verder hebben we alles zelf gedaan ook huishoudelijk werk. De verloskundige moest wel toestemming geven trouwens.

Ik zou gewoon bij de intake aangeven hoe het gegaan is bij de eerste 2 en dat dat jou goed bevallen is. Dan houden ze daar echt wel rekening mee. En je kunt dus ook nog zelf met de kraamverzorgster overleggen hoe ze de uren in gaat vullen (of haar gewoon eerder naar huis laten gaan.

4. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Maar als je echt niet wilt, hoef je helemaal geen kraamzorg te nemen hoor! Er is niks verplicht. Scheelt je ook meteen een intake en uitleggen...

Ik heb twee ervaringen die lijnrecht tegenover elkaar stonden en dat in slechts 4 dagen :). De eerste was alleen geïnteresseerd in haar eigen schema afdraaien en hield nul rekening met het feit dat ons meisje net 6 dagen in het ziekenhuis had gelegen. Echt heel slecht dus. En de laatste twee dagen hadden we een fijne en warme kraamhulp die goed luisterde naar onze behoeftes. Het kan alle kanten op...

Maar nogmaals: je kan je kraamzorg gewoon afzeggen als je dat zou willen.

5. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja ik vind het zo moeilijk.. de intake heb ik ook telefonisch gehad en duurde maar 5 min vond dat zo raar.. ik gaf aan maar 24 uur te willen dat lijkt me meer dan genoeg.. en ook vanwege die eigen bijdrage...

maar net asl in bad doen etc doe ik gewoon liever zelf. en hoorde van een vriendin dat ze dat de eerste dagen niet mocht van de kraamzorg.. maar ik wil een mooie kraamtijd hebben niet eentje die gestrest loopt.. maar ik kan dus eventueel gewoon de kraamzorg naar huis sturen asl ik haar zat ben zeg maar ;)

6. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Tuurlijk mag je je kindje wel zelf in bad doen (ik had het in het zh al zelf gemogen de dag na haar geboorte, maar vond dat met een infuus dat er nog uit moest bij mij niet zo prettig). omdat ons meisje zo'n droge huid had/heeft is ze daarna een week niet meer in bad geweest, dat vonden wij en de kraamverzorgster beter. Ze bood aan om het op haar laatste dag samen met ons te doen als we dat wilde maar had er alle vertrouwen in dat wij dat ook best zelf konden. Uiteindelijk hebben we het zelf gedaan.

Mijn ervaring met de 24 uurs is dat je de bedreven 'oude rotten in het vak krijgt' die veel ervaring hebben en niet al te moeilijk doen.
    Helemaal geen kraamzorg, tsja je kunt er voor kiezen maar ik vond het toch wel prettig dat ze iedere dag ff kwam met haar weegschaal. Maar vond het ook altijd weer fijn als ze weer weg was en we weer helemaal ons eigen ding konden doen. Ze is hier in totaal 9 uur geweest, lekker voor de eigen bijdrage inderdaad haha!

7. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    \\

Je kan ook een weegschaal huren bij de Thuiszorgwinkel :)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf wel graag hulp wilde en de volgende keer weer hoor. Alleen zou ik dan wel assertiever willen zijn en die slechte naar huis sturen en een goede durven vragen. Ik wilde de opties gewoon even belichten voor TS ;)

8. wendyp

wendyp Niet meer actief

Het is inderdaad niet verplicht en als je niet wilt, zou ik het ook niet doen. Je hebt in principe al ervaring met je andere 2 kindjes.

Ik vond het zelf heerlijk, maar wij hadden ook een superleuke kraamverzorgster. Kwam met de sleutel binnen, maakte een ontbijtje voor ons, mijn was werd gedaan en zij keek met verzorging van Sasha toe vanaf de zijlijn.

9. wendyp

wendyp Niet meer actief

Over intake, zij was hier langs geweest en was ook nog geen 5 minuten binnen.

En wegen, bij ons deden ze dat maar 1 keer in de 2 dagen. Je kan er ook 1 zelf huren inderdaad.

Wij hebben ook alles gedaan meteen in het begin. We hadden het er niet over gehad, we deden het gewoon. Badje? Ok, man meteen badje gepakt, zij legde alles klaar, ik kleedde haar uit en deed haar in bad. Ze had niet eens de tijd om wat te doen, hihi. (wij hadden trouwens 40 uur ofzoiets?)

10. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Haha niet alleen om de weegschaal hoor. Het was toch ons eerste kindje en ik vond het wel ff fijn om de bevestiging te krijgen dat het allemaal goed ging en dat sommige dingen inderdaad gewoon normaal waren ;)

11. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja ik wil wel kraamzorg al is het maar om te kijken hoe dat is... beetje hulp in de huishouding is altijd makkelijk..

bepalen hun de tijd wanneer ze langs komen?? of bepaal jij dat...

heb al 2 kinderen en in dit zo onervaren hahaha

Deel Deze Pagina