Hallo, Ik heb vrijdag gebakjes gekocht, onder meer van de Hema. Nu waren we het hele weekend weg. Is het vandaag nog te eten? Er staat op de dozen geen houdbaarheidsdatum en ben zwanger dus wil geen risico nemen. Weet iemand hoe lang je ze maximaal kunt bewaren/eten? Ze staan sinds vrijdag in de koelkast op 6 graden. Alvast bedankt.
Heb je eraan geroken? Als het niet zurig ruikt lijkt mij het goed, wij hebben in ieder geval al heel vaak gebak een paar dagen bewaard en er was niks aan de hand.
Zie de bewaarwijzer van het voedingscentrum: http://webshop.voedingscentrum.nl/webshop/showfile.aspx?pdf=103.pdf&filetype=filePath Blijkbaar verschilt het ook nog per type gebakje, bijv. slagroomgebak (1 dag) en vlaai (3 dagen). Ik zou het niet meer doen als ik jou was.
Het ruikt niet zuur maar er zitten gebakjes met fruit tussen en bossche bollen en broodjes met bananenvulling. Bedankt allemaal voor de reacties en ga nog even op de website kijken. En als iemand het precies weet van bovenstaande gebakjes hoor ik het graag. heb er eigenlijk wel trek in maar durf en doe het niet als het niet goed is natuurlijk.
gewoon een hapje nemen, proef je gauw genoeg of hij raar smaakt, en als dat zo is spuugt je het gewoon weer uit...
ow ik krijg trek maar vrijadag... mm twijfel geval; kan je t niet eerst aan je man geven en ff afwachten
Hahaha hij heeft er gewoon van gegeten (zonder slagroom). Maar ik durf het toch niet aan ivm de kleine in mij dus helaas. Haal binnenkort wel weer nieuwe. Bedankt allemaal voor de reacties.