charleroi airport, goed te doen?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door wendy339, 18 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hoi hoi,
    Zit voor de mei vakantie te kijken en vond een leuke reis naar Griekenland vanaf charleroi,is wat verder dan Amsterdam maar scheelt ook een hoop kwa prijs.

Is deze airport makkelijk aan te rijden? Iemand tips mbt parkeren?

Toevallig iemand recent in Griekenland geweest? Hoe beviel het daar mbt corona maatregelen?

Bedankt!

2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Met het OV is het prima te doen. Als tiener zijnde kwam ik er wel achter dat het zo'n 50 km verder ligt dan Brussel Zavetem, waar we onze incheckbalie maar niet konden vinden... :rolleyes::roflmao:
    Er waren daar toendertijd een hoop parkeerplaatsen, maar dat kan in 20 jaar best veranderd zijn.

Via Nederland wereldwijd kan je de corona maatregelen per land zien. Wij hebben toch voor Spanje gekozen ipv Griekenland. Had geen zin in dubbele mondkapjes of ffp2 mondkapjes bij een zon vakantie.

cowgirl80 en wendy339 vinden dit leuk.
  3. Wij parkeren altijd op p1 in Charleroi, binnen paar minuten ben je in de terminal en vinden het fijn dat je niet je sleutel bijv moet achterlaten.

Ik zou inderdaad even kijken op wereldwijd. Wij zijn in de herfstvakantie in Griekenland geweest en toen was het goed te doen. Alleen in winkels/restaurants mondkapje op en wel overal corona check app (is misschien inmiddels aangepast).

wendy339 vindt dit leuk.
  4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.995
    6.745
    113
    zuid-holland zuid
    Wij zaten ook te dubben over Griekenland, maar we gaan het toch niet doen. Kennis van mij is half-Griekse en komt er net vandaan en die zei dat het binnen nog steeds dubbele mondkapjes of ffp2 en overal coronapaspoort is, vanaf 6 jaar. Dan hangt het er vanaf hoe oud je kinderen zijn en of ze gevaccineerd zijn, maar voor mij is het niet erg aantrekkelijk dan. Afgelopen weken was het weer in Nederland ook beter dan daar trouwens:D

5. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.403
    21.795
    113
    Charleroi is (tot nu toe iig) het enige vliegveld waarvandaan/waarnaartoe ik nooit meer wil vliegen. Tenzij we alleen met handbagage gaan misschien.
    Geen fijne ervaring mee.

wendy339 vindt dit leuk.
  6. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Dank je voor de info!
    Hoe zit de corona check app met kinderen, weet jij dat?
    Er staat op wereldwijd dat kinderen neg zelftest moeten laten zien.. hoe moet ik mij dat voorstellen?
    Zoon heeft herstel bewijs, maar langer als 90dgn telt niet voor in de horeca etc, wel voor de vlucht..hij zit er net overheen nml.

7. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik hoop niet veel binnen te hoeven doen en hoopte stiekem dat er daar ook wat versoepeling gaat komen voor de mei vakantie, maar lees daar nog niks over helaas..

8. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Ligt er aan waar je in Nederland woont. Ik vind het altijd een behoorlijk eind rijden.

9. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Brabant, vlakbij grens België. Maar alsnog ff rijden idd..

10. Mijn zoon van 12 heeft de app op verschillende plekken laten zien. Het was toen vanaf 12 jaar. Dochter is 11 en had geen bewijs nodig. In 1 restaurant waren we niet welkom, daar hielden ze 6 jaar aan. Verder nergens problemen gehad.
    Zelftest was toen nergens nodig onder de 12, ook de dubbele mondkapjes niet. Lijkt een stuk strenger nu tov oktober vorig jaar.

wendy339 vindt dit leuk.
  11. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Wi wonen in Limburg aan de grens met België, maar vind het alsnog een pokke end rijden. Wellicht komt het ook door de ervaring dat we een keer noodgedwongen zijn moeten landen op Charerloi, opgehaald moeten worden en vervolgens met noodweer naar huis zijn gereden in het donker.

12. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.210
    1.269
    113
    Centrum België
    Ben al meermaals vanop Charleroi vertrokken (ok, woon wel maar op 30 minuten) maar nooit problemen gehad. Je kan idd op Charleroi (Of "Brussels South" zoals het commercieel genoemd wordt) zelf parkeren, maar er zijn in de omgeving ook een heleboel parkings die goedkoper zijn en die je dan per shuttle afzetten op de luchthaven.

wendy339 vindt dit leuk.
  13. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Voor ons is het bijna even ver als Schiphol dus ik ben wel regelmatig vanaf Charleroi gevlogen. Nooit problemen gehad. Het is niet de meest enerverende omgeving (grijs, grauw) maar het vliegveld werkte prima en makkelijk parkeren.

Deel Deze Pagina