Pgb

Discussie in 'De lounge' gestart door fleur24, 4 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Hallo,
    Zijn er hier ook ouders van kinderen die een PGB krijgen?
    Dat wil ik eerst even weten voordat ik mijn vragen storm lanceer :D.
    Groetjes

2. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik krijg pgb voor mijzelf en per 1 februari hebben we een pgb toegewezen gekregen voor mijn zoon.
    Dus brand maar los! Wie weet kan ik je helpen.

3. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Mijn dochter krijgt ook pgb, nu dan in ZIN. Ze gaat naar een verpleegkundig kinderdagverblijf. ivm somatische aandoening etc. In de praktijk blijkt nu dat ik niet kan werken en ze erg weinig op het kdv is. We hebben veel afspraken in het ZH en ze is erg vaak ziek. Nu wil ik de ZIN omzetten naar PGB zodat we zelf het budget beheren en ze niet meer naar het kdv gaat. Dan wil ik namens mijn dochter mezelf inhuren om voor haar te werken.
    Heb jij enig idee hoe dat werkt? ik ga zo wel even bellen naar het CIZ. Maar ben wel opzoek naar ervaringsdeskundigen.
    Ook vraag ik me af hoe je het salaris vaststelt.
    Wat vragen andere moeders voor salaris?
    Moet ik nu dan weer opnieuw een ibrief van de KA etc of kan het zo omgezet worden omdat ze al ZIN krijgt?
    Groetjes

4. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Ohja het PGB krijgt ze ook ivm een ontwikkelingsachterstand

5. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet het niet helemaal zeker maar dit is wat ik denk.
    Allereerst moet je een herindicatie aanvragen waarbij ze de ZIN omzetten naar PGB. Je kan jezelf wel inhuren maar daar zijn uiteraard regeltjes aan verbonden. Je moet dan aantonen dat die uren je normale zorg aan je kind overstijgen.
    Hoeveel het per uur is durf ik eigenlijk niet te zeggen.
    Je zal ciz dus moeten bellen. Maar voordat je belt zou ik even googlen als jou was. Je kan echt heel veel hierover vinden.
    CIZ vind ik nl een vage instantie want de 1 zegt dit en de ander zegt dat. Dus hoe meer je zelf al weet hoe beter het is.

6. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Ik heb gister idd de hele avond zitten googleen. Op een andere site van een zorgkantoor vond ik wel veel info. Is je zorgkantoor regio gebonden? Het lijkt me wel latig om dat aan te tonen. Want elke zorg is vanzelfsprekend naar je kind toe. Ook medische dingen.
    Bedankt voor je info!

7. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waar je trouwens veel info kan vinden en links naar andere sites,
    is de site zoekpgbzorg.nl Er staat ook een forum op, staan hele handige dingen in. Er staat ook info over uurtarieven ed.
    Dus waarschijnlijk wel handig om daar even te kijken.

8. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Oke, bedankt voor de tip!

9. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Per Saldo is een organisatie die de belangen van PGB-houders behartigd. Zij kunnen je helpen met al je vragen (Per Saldo - Home).

Hulp bij de herindicatie kan je krijgen bij MEE. Zij weten precies hoe je zo'n indicatie het beste kunt aanvragen en hoe je met het CIZ moet omgaan.

10. BeertjeY

BeertjeY Bekend lid

9 mei 2006
    889
    0
    0
    Utrecht e.o.
    Misschien contact opnemen met het zorgkantoor in Amersfoort?

Succes er mee!

Deel Deze Pagina