Ik las in een ander topic dat het al heel vroeg te zien was dat het een jongetje zou worden. Dit maakte mij erg nieuwsgierig. Wie weet vanaf hoeveel weken je het geslacht kunt zien? En is dat dan m.b.v. een 3D echo?
Vanaf 16 weken is het hier met een 2D echo te zien. Wij wisten dus met 16 weken dat we een meisje zouden krijgen Wel bij een echo centrum want in het ziekenhuis kunnen ze het meestal pas vanaf 20 weken zien...
bij mij zagen ze met 17 weken dat het een jongen was. Met 13 weken hadden ze een vermoeden van een jongen maar het was te vroeg om het met zekerheid te zeggen. Dat was gewoon bij de gyne en in 2D!
Dan ga ik meteen even zoeken naar een echobureau. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten? Bijvoorbeeld de apparatuur wat ze gebruiken?
Zover ik weet gebruiken ze allemaal dezelfde aparatuur...wij hebben wel gekozen voor 2D omdat 3d Met 16 weken nog niet mooi was. Even goed kijken welke buro's het vanaf 16 weken doen, wij zijn in Uden geweest. In nijmegen deden ze het pas met 20 weken vandaar.
Nou ik heb gekeken bij het fotoalbum hier op de site... en er staat een onwijs gave 3-D echo van een beeb van 11 weken.... onverstelbaar.... van Racon istie ga maar eens kijken, hij staat op pagina 1 bij echo's
Ik heb woensdag een afspraak bij een pretechobureau, ik weet niet of het 2d of 3d is, het stond gewoon als "geslachtsbepaling" (korte echo, 15 min 30 euro)
Het is trouwens wel zo dat als ze het niet kunnen zien...dan heb ik pech. Als ik al 20 wkn zou zijn dan mag je later gratis nog s terug komen. Ze zei me dat het veel belangrijker is hoe hij/zij erbij ligt..dan hoeveel weken je zwanger bent.
Ik zag op de 12 weken scans (2D) van mijn schoonzus al dat zij een jongetje zouden krijgen. Duidelijk slakhuisje. Dit terwijl zij het geslacht dus geheim wilden houden. Ja, pech gehad.
Weet iemand een goed echobureau in provincie Utrecht of stad Utrecht? Ik zag via google eentje in driebergen, maar die weten je portemonnee wel leeg te trekken zeg....
Ik heb het hier laten doen. http://www.alantnatal.nl/ dit is in nieuwegein. Een vriendin van mij heeft ze hier laten maken: http://www.echobureau-utrecht.nl/onze_echos.html in verhouding leuke prijs voor wat je krijgt! groetjes jantina
Idd bij een echo centrum kunnen ze het vaker beter zien omdat de apparatuur beter en dus duidelijker is.. Ik wist het ook met 16 weken