We halen de kattenbak op een dag van bezichtiging helemaal weg, de katten zitten overdag buiten. Als ik wegga omdat er een bezichtiging is neem ik ze mee in de auto. De kattenbak staat normaal op zolder, dus beneden ruik je hem niet. Is meer de geur van de katten die misschien in huis hangt? Misschien overdrijf ik wel haha.
Wij zijn pas verhuisd en bij een bezichtiging, 2x van hetzelfde en enige huis dat we bezichtigd hebben..... letten wij vooral op alle bovenstaande punten. Kleuren van wanden en inrichting was absoluut niet van belang, het ging ons om de ruimte. Een verouderde badkamer keken we doorheen, als we die in de toekomst gaan aanpakken zal het helemaal onze smaak zijn. Ipv een badkamer die netjes en modern is en zonde om te vervangen maar net niet onze smaak... Ons huis bij de verkoop zorgen we ervoor dat alle overbodige spullen weggezet waren uit het zicht. Sommige grote dingen, zoals het speelkeukentje heeft tijdelijk bij mijn schoonouders gestaan bijvoorbeeld. Alles schoon en gepoetst en er stonden altijd ramen open. Dan geen kunstmatige lucht in huis maar een lekkere frisse lucht. Vind ik persoonlijk prettiger. Maar hou sowieso niet vangeurstokjes oid. Heeft allemaal blijkbaar gewerkt want ons huis was met 6 weken verkocht. Succes met de verkoop/koop van een nieuw huis!
Ik heb vanmiddag een oud huis bezichtigd want ik kijk voor een woning in de stad en waar ik ook op let is of alle ramen open kunnen. Hier zijn ze vaak gewoon dichtgeschilderd.
Wij hebben de kattenbakken in de gang en ik moet zeggen (ik overdrijf niet) de kattenbak stinkt echt nooit. Maar de kattenbakken worden ook gelijk schoon geschept als 1 van hun geplast of gepoept heeft. De katten zelf ruiken trouwens ook niet, als je jouw katten zelf wel vind ruiken/stinken moet je eens kijken wat voor soort voer je ze geeft. Wij behandelen ze echt als koningen en krijgen in verhouding beter te eten dan wij zelf. (Orijen) buiten dat houden ze ook nog eens van water dus soms worden ze gewassen. Dat zou voor mij de reden zijn om de katten niet weg te halen voor een bezichtiging. Maar als het jou een fijner gevoel geeft zou ik dat gewoon blijven doen!
Ik let op geur en indeling en verder eigenlijk vooral op mijn gevoel, of ik me kan voorstellen dat ik daar zou kunnen wonen.
Haha een kat in de douche, ik word aangevallen als ik dat doe . Maar ik vind zelf niet dat mijn katten stinken, al weet ik niet of je het zelf nog ruikt. Ik hoor een ander er ook niet over. Maar ik neem ze mee omdat ik mensen die niet van katten houden niet wil afschrikken ofzo.
Ik zou het best vreemd vinden om ineens een bewoner in het huis aan te treffen, al is het maar een kat. Maar gewoon even luchten lijkt me prima, zou geen chemische zooi gebruiken verder
Hebben wij ook mee gemaakt bij 2 bezichtigingen. Het is inderdaad een beetje vreemd. Zelf op advies van de makelaar alles van de hond+incl hond verwijderd met de bezichtiging. Je weet ook nooit hoe een dier reageert op vreemden in een huis terwijl zijn baasjes er niet zijn. Waar wij op lette waren de grote van de ruimtes en de staat van de woning, hoe is hij onderhouden? Is hij überhaupt onderhouden? Want wat als dat niet zo is.. wat voor verrassingen krijg je dan allemaal nog?
Alle huisdieren laten een geur in huis hoor (ok, vissen misschien niet). Wij konden tijdens bezichtigingen binnen een paar minuten ruiken dat dieren in huis leven. Die geur krijg je er ook niet snel uit. Voor ons vielen de huizen waar gerookt wordt of dieren wonen gelijk af. Maar dat is persoonlijk, en kun jij als ketteneigenaar ook niks aan doen op dit moment.
Nee, maar denk dat het voor sommige mensen alleen maar meer afknapt als die kat daar ook nog eens rond loopt. Als ik ze buiten zet gaan ze toch met de makelaar mee naar binnen, dus dan maar een ritje in de auto. En denk inderdaad ook dat een ander toch wel wat ruikt.
Hahah ja ik wist ook niet dat ze in bad gaan fijn vonden totdat het verplicht bij de dierenarts moest ivm ziekte. Sindsdien zitten de wel eens in een volle wasbak te badderen. Ja dat begrijp ik aan de ene kant wel aan de andere kant zouden huisdieren mij niet afschrikken mits het er gewoon schoon is.
Wij hebben gemerkt dat het echt alleen gevoel is wat écht meespeelt. We hebben toen we van onze starterswoning naar iets groters wilden een huis bekeken, was echt wel oke, qua ruimte, qua tuin, qua ligging, hoefde niet zo veel aan te gebeuren, maar het voelde gewoon niet goed. Het huis waar we daarna kwamen was meteen perfect voor ons. Het voelde direct helemaal goed. Ondanks de oude elektra, schrootjesplafonds, houten wanden in de woonkamer en slaapkamers, bruine badkamer etc. We hebben wel 3 maanden heel erg veel verbouwd, daarna was het een geweldig huis. Toch zijn we weer verhuisd, naar een verschrikkelijk bouwval. Ook daar kregen we direct het gevoel: dit huis móeten wij hebben. Ondanks dat we al een paar jaar aan het kamperen zijn, voor mijn gevoel voelt het huis (nouja, vooral het perceel) helemaal goed. Maar mijn ouders bijvoorbeeld kijken totaal anders naar een huis. Zij kijken zelfs niet echt door inrichting heen. Dus als het te vol staat, of felle kleuren, dan knappen ze er al op af. En geur, dat is helemaal cruciaal voor mijn moeder, als zij een kattengeur zou ruiken, dan koopt ze het niet. Belachelijk, maar er schijnen meer mensen zo te zijn Ze hebben nu een nieuwbouwhuis, dat is denk ik het beste voor dit soort mensen
Ik ga de zolder (waar de katten slapen en de bak normaal staat) nog maar eens een paar x dweilen haha. Volgens mij zijn er best wat mensen die huisdieren een afknapper vinden.
Wat een handig topic.. toevallig staat ons eigen huis op de markt dus leuk om te lezen waar anderen naar kijken..
Hoe de tuin (als die er is) erbij ligt, hoe de tuin en het uiterlijk van de buren en straat eruit zien. Ik kijk van binnen overal doorheen, maar als ik denk dat de buurt wat minder is knap ik af.
Wij gaan van een huis van 4 jaar die volledig naar onze zin is, naar een huis uit 1980. Tijdens de eerste bezichtiging kon ik echt niet door bepaalde dingen heen kijken, de bewoners waren niet heel schoon en afwerken was ook niet aan hun besteedt(keuken half af, zolder niet volledig geverft en tuin vol onkruid) mijn man daarentegen zag dat het een mooie ruimte was waar je iets van kunt maken. Bij de tweede bezichtiging heb ik mijn roze bril afgezet en het huis niet vergeleken met het onze, maar gekeken naar de staat van het huis (lekkages, houtrot etc. ) en gekeken hoe ik het zou willen en wat daarvoor nodig was. Uiteindelijk toch gekocht.
Mocht iemand nog een 5 kamer appartement zoeken in rijswijk (naast den haag)... je mag altijd een pb sturen
haha of eentje 4 kamers in Vlaardingen dan mag je mij pben haha briljant on-topic: wij hebben net een huis gekocht waar we bij de 1e bezichtiging al zo'n 5 katten konden tellen haha. we zijn allebei allergisch, maar weet je...die mensen verhuizen hun beestenboel mee ja goed het duurt even voor alle haren en alle geur helemaal het huis uit zijn (ze blijken ook nog een hond te hebben ). er moet toch veel geklust worden dus de verflucht zal vanzelf gaan overheersen de ruimte, mogelijkheden, ligging, gevoel etc gaven voor ons de doorslag. zelfs mijn man kon overal doorheen kijken (en die is daar nooit zo goed in)