dames, even een vraagje, tot ongeveer hoeveel kilo of hoeveel dagen/weken/maanden heeft jou kindje kleding in maat 50 of maat 56 kunnen dragen? En wat was daarbij het geboortegewicht van je kindje? Ik vind al die iniminie kleertjes zo schattig, maar ben bang dat ik er te veel van ga kopen.
ik had bij de eerste wel kleertjes gedragen maat 50/56. (noppies valt klein). maar niet zo lang, je hebt het toch nodig. Bij nr 2 heb ik maat 50/56 alleen gewassen (tenzij het groot uitviel). onze 2e zoon was bij de geboorte 55cm. Nu ben ik alle kleding op mp aan het zetten.... jammer maar helaas. Hij zat met 3 mnd al in 74. maar is je kindje klein kan je er nog langer plezier van hebben. gr brenda
Ons zoontje was bij de geboorte 4170 gram en 56 cm. Hij heeft dus nooit maat 50 aan gehad. Gelukkig had ik maar drie pakje in huis gehaald in die maat. Maar ik was laatst op kraamvisite bij een collega. Haar kindje was toen een maand uit en paste er nog wel in.
Bij de geboorte 3330 gram en 49 cm.. maar na de geboorte ging het snel! nu met 11 maanden zit hij in maat 86... wij hadden ook veel van noppies en dat valt idd iets kleiner, maar met 2 maanden paste hij al nauwelijks nog in een maat 62.. hij is lang en smal.. Het is dus echt bij iedereen verschillend.. maar het cliche is wel waar, dat je beter niet teveel moet kopen.. Ik heb zoveel kleertjes niet aangehad.. terwijl ik me dat toch echt had voorgenomen!
bij onze oudste weet ik het nog precies: de 1e maand 50 de 2e maand 56 de 3e maand 62 de 6e maand 68 Ze woog met haar geboorte 3870 gram en was 52 cm. De jongste echter woog bijna hetzelfde 3840 en was 51 cm Ze groeit eigenlijk precies hetzelfde als de oudste. Maar zij zit vanaf 3 maanden al in 68. In totaal zo'n 6 weken gedaan met 50 en 56 en nog eens zo'n 6 weken in mt 62. Haar bouw lijkt gewoon nét wat anders te zijn. Breder van boven ofzo. Het is dus altijd moeilijk te zeggen. In principe dragen ze de kleertjes in mt 50/56/62 kort. Maar hoe kort hangt ook gewoon van je kindje af... geboortegewicht + hoe hard het groeit. Het ene kindje groeit 1 kilo in de maand, het andere 'maar' 600 gram..
Ik weet nog dat ik naar de prenatal ging toen ik zwanger was van Ties. Ik had een nogal grote buik en kocht iets maat 50. De verkoopster begon een heel betoog over hoe mijn kindje daar nooit in zou passen. De groeiecho voorspelde 6 pond, dus gewoon gekocht maar ik was echt boos. Toen Ties werd geboren woog hij 3500 gram, dus precies zeven pond. Lengte is niet gemeten. Hij heeft 6 weken ongeveer in 50-56 gezeten.
Dankjewel dames voor alle antwoorden. Mijn dochter was bij de geboorte 3185 en is maar heel langzaam gegroeid, die heeft dus jaar en dag in 50/56 gezeten. Vandaar dat ik neig naar weer zoveel kleine kleertjes. Na de geboorte was alles van 50 haar zo ongeveer te groot.Misschien nu toch maar verstandig ook iets meer van 62 halen.
Mart is 3 weken en past nu maat 50 net niet meer, truitjes gaan nog wel maar broekjes zijn echt te kort. 50/56 rompers enzo passen nog prima en 46 kleertjes passen goed. Noppies valt erg klein want 50 dsaarvan viel echt te smal voor hem, gelijk al..
Mijn mannen zijn met 1910 en 2280 gram geboren en hebben bijna een maand maatje 44 aangehad, daarna 2.5 maand 50/56 en nu alweer een tijdje in 62/68 maar ze waren dan ook 5 weken te vroeg geboren...
Hier een klein mannetje dat zeker wel een maand of 4 in 50/56 heeft gezeten, achteraf gezien had hij maatje 44 beter gepast bij geboorte maar z'n maat was een verrassing (2685 gr en 45cm, bij 39+3 weken) Omdat alles er op wijst dat z'n zusje dezelfde maat zal zijn hebben we nu best veel klein spul gehaald!
Hier een klein ventje: 2675gram en 48cm bij de geboorte. De 1e 2 weken had hij zelfs maat 44 aan Nu draagt hij maat 50, maar het ligt er ook weer aan waar het vandaan komt: Prenetal bv zit superwijd, maar Noppies zit perfect! Broekjes zakken trouwens in maat 50 nog steeds van z'n billen
1e: heeft eerst maat 44 aangehad en daarna 50/56 tot 3/4 maanden....was 2614gr en 48cm bij geboorte 2e: was 3400gram en51cm en heeft 6wk 50/56 aangehad, daarna normaal opbouwend.... 3e: was 3280gram en 49cm, begonnen met maat 50 en ze is nu 4 maanden en zit in 62(ik denk nog een week of 2/3 daarna 68)
ons moppie draagt nu nog steeds maatje 44 van prenatal 5 weken te vroeg geboren! woog 2440 gram en 46 cm... zelfs maatje 44 was te groot! nu groeid hij er aardig in! donderdag naar te consultatiebureau dus ben benieuwd hoeveel hij nu weegt!...
Zoonlief was bij geboorte 3190 gram en paste in maat 50, omdat ik niet heel veel had in maat 50 en de overslagtruitjes zat was heb ik hem met 1 mnd in 56 gekleed. Met 3 mnd ging hij naar maat 62 en dat draagt hij vandaag de dag nog steeds net als wat groot vallende 56.
Jaimy is geboren met 48 cm & 3370 gram. Heeft de eerste 2 maanden maat 50 aan gehad. Maat 56 heeft ze tot 4 maanden aan gehad en nu zit ze in 62/ 68.
mijn meisje woog precies 2900 gram en 48 cm bij de geboorte (39,3) nu is ze 7 en halve week oud en draagt nog steeds maat 50, we hebben 50 bijgekocht en zelf 44 gekocht!
Milan (geb. 3360 gram en 51 cm) Maat 50: 1 week Maat 56: tot 2 maanden Isabelle (geb. 3660 gram en 50 cm) Maat 50: 1,5 maand Maat 56: tot 4 maanden Allebei gemiddelde kindjes bij de geboorte, maar Milan groeide veel sneller dan Isabelle.
Jesse was bij de geboorte 3930 gram en 53 cm en heeft maat 50 een week of drie aangehad (Noppies paste goed, prenatal Nijntje overslag serie was vanaf geboorte al te kort). Maat 56 past hij nog steeds mits het wat ruimer valt en maat 62 begint ook goed te passen. Momenteel is hij trouwens alweer 5385 gram en 59,5 cm.
hier ongeveer 3 maanden in maatje 50/56. is nu ruim 4 maanden en nog steeds in 62. gaat wel sneller dan de eerste maat trouwens. sem was 2960 gram bij de geboorte en ze dachten ongeveer 50 cm (hebben beetje met de natte vinger gemeten) denk dat ze over een week of 2 naar 68 gaat.. noppies truitjes vallen trouwens heel smal maar zijn bij mij wel lang genoeg geweest alstijd. broekjes vielen trouwens soms zelfs ruim (ze heeft nu nog een 56 van noppies aan)