Ons zoontje loopt nu 8 dagen zonder luier en is overdag plas zindelijk. Alle plasjes gaan op de wc. een enkele keer dat hij tijdens het spelen te lang wacht en een klein ongelukje heeft. Hij is nu ook al 2 nachten droog. Poepen is een ander verhaal. Ik weet niet of hij het echt niet voelt aan komen of dat het wat anders is, maar hij poept dus nog niet op de wc of potje. Hij geeft het pas aan als hij al in zijn broek gepoept heeft. Nu zijn we net begonnen dus weet dat het nog niet helemaal perfect moet, maar heeft iemand tips hoe ik hem kan helpen met het op de wc poepen ipv in zijn broek. We werken al met een sticker kaart voor als hij wat op de wc heeft gedaan. Zijn 2e kaart is bijna vol en zit er aan te denken om daarna een kaart speciaal voor het poepen te maken. Misschien dat dat hem wat meer stimuleert.
Ik zit met het zelfde probleem. We zijn 2 weken bezig. Plaszindelijk is ze thuis en bij mijn ouders. Niet bij het KDV. Maar poepen gaat meestal in haar broek. Heeft in 2 weken tijd 2 keer op de wc gepoept. Ik lees dus mee.
Hier al een aantal maanden zindelijk, maar poepen nog steeds in een luier. Hij wacht dus net zo lang tot hij thuis is en komt dan zelf met een luier aan en poept dan meteen erin. Ik maak me er niet druk om, komt vanzelf.
Hier ook gehad een paar weken en ineens viel het kwartje!! Ik heb dan wel alleen een stickerkaart voor het poepen.
Poepzindelijk duurde hier ook aanzienelijk langer. Eerst vroeg ze nog een luier of poepte ze vaak in dr broek, daarna ging ze echt huilen op het potje als ze poep voelde aankomen en langzaam aan ging het ineens heel goed en bijna allemaal op de po. Ze plast op de wc maar nadat ze zo schrok van de "plons" van de poep in de wc wil ze weer op de po poepen. Een stickerkaart voor poepen zou ik echt niet doen! Belonen - en dus ook straffen als het niet lukt, want nee dan krijg je geen sticker en dus ook geen kadootje - is geen goed idee bij poepen, je kan met poep al heftige problemen krijgen van kindjes die het dagen op gaan houden etc en daar zou ik met een beloningssysteem echt niet aan mee helpen! Mn dochter is een keer eerder, rond haar 2e, zindelijk geweest, zo goed dat ze haar poep 5 dagen ophield. Toen zijn we toch weer terug in de luiers gegaan tot het met 2,5 wel goed lukte.
Ik zou er niks aan doen. Onze jongen werd op de eerste schooldag plaszindelijk: meteen dag en nacht. Daarvoor hadden we maanden geoefend, geoefend en geoefend. Maar dat werd helemaal niks. Ik ben echt gekapt om mijn verwachtingen aan hem op te leggen. Hij vraagt nu op een luier om daarin te poepen. Hij gaat dan apart zitten (vaak boven op zijn kamer) en komt daarna zelf met de billendoekjes naar me toe. Ik ga er vanuit dat het eens goed gaat komen .
Mijn dochter is vanaf juli zindelijk (paar dagen voor haar 3de verjaardag) we zijn een paar maanden verder en als ze moet poepen vraagt ze een luier. Ik ben bang dat hier nog wel even gaat duren ze is een moeilijke poeper
Hier zijn we vorige week zaterdag begonnen met de luier overdags volledig uit te laten. De zondag heeft ze op de wc gepoept. De 2 dagen erna in haar broek op het kdv. De dag daarna was ze bezig met poepen, toen heb ik haar snel op de wc gezet. Ze had al wat in haar broeg gepoept, maar de rest op de wc. Enorm trots was ze. Ik heb toen een beloningskaart gemaakt voor het poepen. Gister heeft ze 2 keer, uit haar zelf, op de wc gepoept. Even afwachten hoe het de komende dagen gaat. Je hoort vaker dat poepen langer duurt dan plassen. Mijn zoon was wat later met zindelijkheid, 3j3m. Hij ging toen gelijk poepen op de wc, hebben we niks aan hoeven te doen.