sorry mensen maar ik moet ff mijn hart luchten! mijn vriendin vroeg me van de week mijn mening over haar zwangerschap. ze heeft een dochter van 10 maanden en is in verwachting van de tweede, hartstikke tof toch. Toen ze naar mijn mening vroeg heb ik gezegd dat als ik in haar schoenen stond het iets anders aagepakt zou hebben ze wil na verlof weer gaan werken (34 uur) zij brengt haar 2 kindjes dan naar haar moeder. die is net herstellende van borstkanker (chemo, bestraling en alles wat daarbij komt kijken) dat vind ik nogal een opgave, daarbij komt dat als mijn vriendin vroege dienst heeft haar 2 kleintjes 's morgens om 6 uur in de auto moet zetten om vervolgens drie kwartier naar haar moeder te rijden. nou beweert ze dat ik niet achter haar zwangerschap sta. dat is niet waar, ik had door alle omstandigheden nog even gewacht met een tweede. dat is mijn mening, maar wil niet zeggen dat ik er niet achter sta. het is hun keuze en daar heb ik niets mee te maken ben niet met ruzie maar met een naar gevoel bij haar weggegaan wat moet ik hier nu mee!? ze vroeg naar mijn mening en ik kan er niets aan doen dat die haar niet aanstaat, het is super tof dat ze dadelijk 2 kindjes heeft, maar ik persoonlijk zou even hebben gewacht sorry voor het lange verhaal maar het zit me best wel dwars!
Als ze je mening niet wil horen dan moet ze hem ook niet vragen. Ik begrijp het dat het een rotgevoel geeft de manier waarop je weer bij haar wegging. Misschien kun je haar een kaartje sturen waarop je schrijft dat je hartstikke blij voor haar bent en dat het niet je bedoeling was om haar een vervelend gevoel te geven over haar zwangerschap. Sterkte met de situatie!
Je vriendin heeft misschien ook een beetje last van haar hormonen? Ik zou ook een kaartje sturen, dat je gewoon hardstikke blij voor haar bent. Suc6, ik kan me voorstellen dat je er mee zit!
Ja, zoiets zou ik ook doen. 't Toch nog even een keertje uitleggen, wat je hier ook doet 'dat ik een andere keuze had gemaakt, betekent niet dat ik niet hartstikke blij voor je ben en het fijn vind dat ik met je mee mag genieten' of zoiets...
Ben het eens met de reacties hierboven... Als ze je mening niet wil horen, dan moet ze er niet naar vragen. Ze zal ook wel overdreven gereageerd hebben vanwege de hormonen. Maar je kunt het het beste even uitpraten. Het is toch een vriendin van je... Ik denk niet dat je je moet verontschuldigen, maar gewoon uitleggen wat je bedoelde.
Ik ben het ook wel eens met de reacties van hierboven, maar ik zou langs gaan of bellen om het misverstand recht te zetten ipv een kaartje sturen.
hi, ik snap je kanttekeningen wel heel goed. ik denk zelfs, dat zijzelf ook wel weet dat het allemaal niet helemaal ideaal (getimed) is zo met haar moeder en haar werk enzo. maar idd, stuur een lief keertje, of beter nog, bel even, jullie komen er dan vast snel uit. succes!
Als het een hele goede vriendin is zou ik er even langs gaan.... jij blijft er anders zelf ook last van houden. En dat terwijl dit helemaal niet nodig is. Je hebt gewoon je mening gegeven en daarmee heb je niet gezegt dat je niet blij bent met de komst van de kleine. Gewoon even uitpraten dus. Is ook veel fijner voor je zelf. SUCCES
Hey! Ik snap dat je er zelf niets vervelends mee bedoelde. je wilde alleen je mening geven en dat heb je dan ook gedaan. zelf zou ik het niet gezegd hebben, dat ik het anders aan had gepakt. want wat schiet je daar mee op? ze is al zwanger en ik kan me voorstellen dat ze het niet zo leuk vind dat je zegt dat jij (nog) geen tweede had genomen gezien de situatie. Misschien heeft ze het gevoel dat je haar een schuldgevoel aan wil praten ivm haar moeder (waar ze zelf waarschijnlijk ook al een beetje een schuldgevoel over had) Nogmaals ik snap dat je het niet zo hebt bedoeld maar idd het lijkt me goed om een kaartje te sturen of haar ff te bellen en het uit te praten xxx veel succes Sakinah
Ik zou zelf ook geen kaartjes sturen maar gewoon ergens samen gaan lunchen of drankje doen op terras en dan haar nog eens rustig zeggen dat je heel blij voor haar bent dat ze zwanger is. Maar dat je vanwege de omstandigheden omtrent haar moeder zélf nog even gewacht zou hebben,maar dat dat jouw mening is. Een kaartje kán verkeerd gelezen worden en of begrepen.