Bellen na sollicitatiegesprek

Discussie in 'De lounge' gestart door Anne1985, 8 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Ik heb vorige week een heel prettig sollicitatiegesprek gevoerd waarna mij beloofd is dat men begin deze week contact op zou nemen. Nogal een ruim begrip helaas. Gisteren met kriebels in mijn buik gewacht.... Niets. Vandaag tot op heden ook niets gehoord. Ik vind het zo spannend en zou graag willen weten waar ik aan toe ben, ook als het niets gaat worden. Wanneer zouden jullie gaan bellen? Aan het eind van de dag? Morgen? Later of misschien helemaal niet?

2. Zanita

Zanita Actief lid

1 jan 2013
    326
    0
    0
    NULL
    NULL
    als je nu belt heb je kans dat ze met lunchpauze zijn. Ik zou het wel gewoon proberen en dan vragen of zij wellicht al meer weten.

3. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    ik zou morgen zelf bellen.
    Begin van de week is voor mij maandag en dinsdag woensdag is immers de helft van de week.
    Dus ik zou voor morgen gaan.
    Succes en spannend.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Nee ik zou niet bellen.

Pas donderdag. Dan met een smoes dat je een onbekend nummer op de telefoon had en dacht dat zij het waren omdat ze toch zouden bellen...

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou vandaag nog niet bellen, maar vind dat je morgen best kunt bellen als je dan nog niks gehoord hebt!

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Ik zou morgen bellen, begin van de week is voor mij maanden en dinsdag.

7. jenn88

jenn88 Niet meer actief

Ik zou ook morgen bellen en gewoon eerlijk vragen of ze al iets meer weten, zou er niet om heen draaien succes.

8. Zus

Zus Fanatiek lid

25 jun 2008
    1.081
    0
    0
    Idd morgen bellen en gewoon eerlijk zijn. Geeft alleen maar aan dat je graag wilt. Succes!!

9. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Ik zou nu nog niet bellen. Het is pas dinsdag. Ik zou donderdagmiddag bellen. Als je nu belt komt dat best opdringerig over. Vind ik dan.

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik zou donderdagochtend bellen en gewoon eerlijk zijn. Smoezen hebben ze direct door en dat komt niet zo goed over.

11. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Ik zou ook wachten tot donderdag, dan heb je de woensdag er nog tussen zitten en geef je het bedrijf nog een dag langer de tijd om te bellen.

Zou er ook niet om heen draaien maar gewoon vragen of ze al iets weten. Heb ik ook zo vaak gedaan, je wilt toch weten waar je aan toe bent.

Helaas heb ik er ruime ervaring mee dat een bedrijf zegt, we bellen je begin van de week, en je dan vervolgens niets hoor en uiteindelijk zelf maar moet bellen. Vind dat zo raar, zeg dan niets;)

12. sietsie

sietsie Bekend lid

13 sep 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    Ik zou toch denk ik morgen al bellen. Te vroeg is nooit goed, dat komt opdringerig over, maar als je na het 'begin van de week' belt, is dat in mijn ogen juist een stukje interesse en enthousiasme. Spannend!

13. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.658
    1.417
    113
    Ik zou morgen de post afwachten en als daar geen afwijzingsbrief bij zit bellen.

14. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Wat je nooit moet vergeten, is dat een bedrijf er veel minder zenuwachtig 'in' zal zitten, daar glipt het er veel sneller even tussendoor en is het minder belangrijk (helaas!) om daadwerkeljk tijdig terug te bellen. Misschien was er een kandidaat ziek, een persoon van HR een dagje vrij of wat dan ook.... Het loopt zo een dagje uit. Ik zou zeker niet voor donderdagmiddag bellen.

15. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    En succes natuurlijk!!

16. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Ook ik zou donderdag bellen. Succes ermee.

17. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    Zelf vind het mega irritant als mensen bellen( vanuit werkgever gezien) ik zou dus zelf nooit bellen ook al heb ik inmiddels nu zelf ook ervaren he iritant het kan zijn als e ergens op wacht;)

18. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    Gewoon morgen even bellen.. Bij mij was het precies het zelfde geval. Vaak siert het je wel, dat je er zelf achterna gaat. Ze hebben tenslotte toegezegd begin van de week te bellen, niet gedaan... Gevalletje overleg had door afwezigheid van de jusite persoon nog niet plaatsgevonden. Ik zeg doen! Aarbij kun je gewoon zeggen dat je begin van de week gebeld zou worden, maar dat je nog niets hebt gehoord en dat je de stand van zaken wilt weten. Zelf ben ik inmiddels bij mijn werkgever al bijna 2 maanden aan het werk :) soms zijn er ook werkgevers die je expres laten wachten...

19. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben het eens met Biancs, misschien is het wel een soort test: hoe graag wil je het? Het komt in ieder geval assertief over. Succes!

20. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Ik was benieuwd of je er nog iets van had gehoord.

Deel Deze Pagina