Hi meiden, ik zit met het volgende, Mijn zoontje van 2 maanden doet het super... Het enige "probleem" is dat ik hem slecht in slaap krijg overdag... Wanneer hij zijn fles heeft gehad blijft hij altijd nog eventjes lekker bij mij op schoot liggen en op een gegeven moment gaat hij jengelen / huilen.. Dit is voor mij een teken dat hij moe wordt.. Op dat moment leg ik hem op bed maar dan begint de ellende.. Hij gaat huilen en hij blijft huilen... Wanneer hij gaat huilen dan wacht ik eerst 10/15 minuten en dan ga ik hem troosten.. wanneer hij weer rustig is ga ik weer naar beneden maar vaak wanneer ik nog niet eens weer beneden ben begint hij alweer te huilen.. Dan begint het hele riedeltje weer van vooraf aan.. S'nachts daarintegen gaat het geweldig.. Wanneer hij zijn fles op heeft doet hij een boertje, leg ik hem terug en ik hoor hem niet meer.. Kan het zijn dat ik hem te vroeg weer in bed leg, of misschien juist te laat.. :S Iemand tips? Hoelang duurt het gemiddeld voordat jullie baby op ongeveer deze leeftijd in slaap viel?
wat het is kan ik niet precies zeggen, ik kan alleen mijn eigen ervaring delen. Dit riedeltje hadden wij als ik remco te laat op bed legde en hij dus overprikkeld was. Het enige wat hielp was hem in slaap wiegen. Laten huilen hielp echt niet, hij werd echt hysterisch. Wat hier erg goed hielp is een was patroon in bouwen met vaste tijden. Na 2 weken merkte ik het verschil goed, hij ging al jengelen als het tijd was en ging ook gelijk slapen als hij in bed lag. Nu dat hij wat ouder is kan ik wat meer spelen met de tijd. Weet niet of je de gordijnen dicht hebt overdag? maar mss kan je die dicht doen. wie weet raakt hij overprikkeld door al het licht wat binnen komt en heeft hij een beetje schemer nodig om te kunnen slapen. Suc6 Groetjes Kim
Sem sliep bij ons ook 's nachts prima, niks geen gehuil en vrijwel meteen lekker slapen...alleen overdag ging het ook niet van harte...hij sliep bij ons overdag in de box, dan legde ik een dekentje over hem heen en was ie zo vertokken! Op een gegeven moment sliep ie niet meer in de box, was ie daar te onrustig voor en ging het slapen in bed opeens wel goed! Weet niet meer precies hoe oud hij toen was..
Hier hetzelfde! De ene keer beter dan de andere keer, maar ze huilt/krijst wel altijd als ze naar bedje gaat. Snachts gaat het prima, ze ligt zo 12 uur achtereen in bed, met 2 voedingen tussendoor. Ik ga het ook proberen met de gordijnen wat dicht doen overdag. Ze heeft in principe een dag en nachtritme dus in dat opzicht kan het wel. Denk dat ik ook vast tijden ga aanhouden, zowel met fles als met slapen. Bij mijn zoontje(flinke huilbaby) werkte dit perfect. Dacht dat het nu niet nodig was, maar begint er wel op te lijken! Heb wel eens gelezen dat als je kindjes standarad elke dag de zelfde tijden in bed legt ze in verloop van tijd rond die zelfde tijdstippen een slaapstof aanmaken, dus dat slaapritme oppakken. Moeilijk allemaal he..je moet elkaar echt even leren kennen! ben benieuwd of er meer tips zijn! kus miek
Mijn zoontje heeft dit ook gehad; was met 3 maanden ineens over. Ene op de andere dag. Tot die tijd hield ik hem gewoon bij me. Ja, dat betekende dus dat ik dagenlang alleen maar op de bank zat met hem in mijn armen, maar daar had hij blijkbaar behoefte aan, dus moest het maar. Was wel blij dat ik ineens mijn handen weer vrij had, hoor, dat wel, maar ach, wat zijn nu drie maanden...? Ik denk dat voor mijn zoon de 'schok' te groot was (eerst altijd lekker warm bij mama met alle geluiden qua hartslag ed en dan ineens alleen in een bed moeten - geen goed plan).
ik denk dat je te laat bent. ik moet Ties in bed leggen na de voeding. als hij huilt/jengelt/moppert kost het hem al veel meer moeite in slaap te komen. maar 2 maanden is nog erg klein, het komt ook vanzelf wel goed. Ties deed er de eerste tijd ook zo lang over om in slaap te komen. nu gaat het veel beter.
Hier helpt het om haar armen vast te leggen, ze maait erg met haar handjes en houdt zich zo wakker. Op moment doe ik dat met hydrofielluier.
hier ook een tijdje dat probleem gehad, maar hier bleek het kou te zijn. Mijn dochtertje is in oktober geboren met 2500 gram. Bij mama lekker warm en dan het koude ledikantje in. De eerste weken heb ik een kruik gebruikt maar na een week of 4 leek mij dat niet meer nodig. Ik ben dus toen weer begonnen met kruiken en heb die tot 3 1/2 maand gebruikt. Wat hier ook het geval was, zij lag in een ledikantje en overdag is het natuurlijk licht. Dan kon ze alles goed zien en zag ze dus dat inmense bed om haar heen. Toen kreeg ik de tip om haar in de kinderwagenbak te leggen overdag. Werkte als een trein. Ze vond die beschutheid super fijn. 's nachts was het donker en zag ze dus niks en ging het prima in het ledikant.
Hier hetzelfde. Dochtertje sliep snachts door vanaf 5 weken, geen nacht wakker geweest. Alleen overdag sliep ze geen minuut. Ze was wel gewoon vrolijk, dus ik heb het maar geaccepteerd. De artsen zeiden dat als ze gewoon vrolijk zijn en goed ontwikkelen, er niks aan de hand is. Ze is pas normaal gaan slapen overdag vanaf dat ze kon zitten, vanaf een maand of 6. Ik denk omdat ze toen ineens veel meer kon en de slaap ook echt nodig had. Het verschilt echt per kindje
Ons zoontje slaap overdag ook niet. 's nachts daarentegen gaat het prima. Bij de eerste tekenen van vermoeidheid leg ik hem wel in zijn bedje. Sinds we een Puckababy (bakerslaapzak) hebben valt hij dan wat makkelijker in slaap. Hij slaapt dan ongeveer 45 minuutjes soms langer soms korter. Ik heb me er bij neergelegd dat het geen slaperd is. Hij doet het verder prima en het is een heel vrolijk mannetje.
Onze dochter was ook een best slechte slaapster. Ik denk dat je je zoontje toch té lang op laat blijven. Dat klinkt misschien raar maar baby's zijn best snel weer moe. Onze dochter was toen ze ongeveer 2 maanden was ongeveer 1 uur tot 1,5 uur wakker tussen de flessen door. Ze was in die tijd heel gezellig en vrolijk en er was dus niks aan de hand. Op het moment dat ik haar op bed legde begon de ellende, dan begon ze te huilen... Zeker als mijn man thuis kwam was ze super enthousiast en daarna als we haar op bed legde was ze ontroostbaar. Ik ben op een gegeven moment onze dochter eerder op bed gaan leggen dus binnen het uur weer en sindsdien ging het beter, natuurlijk nog steeds wel met ups en downs maar slaapt sindsdien echt stukken beter. Nu is ze ondertussen bijna 5 maanden en ik merk dat ze nu ongeveer 1,5 tot 2 uur wakker "kan" zijn maar dat is echt de max. Als ik langer wacht is ze over haar slaap heen en kan ze zelf bijna niet meer in slaap komen. Even huilen in bed hoeft niet erg te zijn. Onze dochter huilt zichzelf nog steeds wel eens in slaap. Ik kan alleen wel aan het huiltje horen of ze bijna gaat slapen of dat het niet gaat lukken.
Hier ook hetzelfde verhaal, maar ik merk dat er sinds twee weken vanzelf verbetering in komt. Ik kan haar ineens wegleggen en meestal valt ze dan in slaap. Alleen rond 20 uur lukt het niet, is dat te overprikkeld ofzo. Ga proberen haar iets eerder op bed te leggen in de avond. Maar dus gewoon vanzelf, zonder dat ik van alles gedaan heb aan zelf in slaap laten vallen etc. Dochter is nu bijna 4 maanden. Lees je toch vaker dat het dan ineens beter gaat. succes!
ik denk dat je te laat bent. probeer hem eens na de voeding meteen na het boertje weg te leggen. en niet weer gaan spelen en alles "leuk" maken. er is een tijd van spelen en een tijd van slapen. en na het voeden was het tijd van slapen ( bij ons dan)
Heb Milan om 12 uur direct na zijn boertje op bed gelegd, gordijnen dicht.. en na 12 minuten huilen was het stil... Hopelijk houd meneer dit vol. Hij ligt nu in de box te spelen en ga hem dadelijk na zijn boertje direct weer naar boven brengen.. Ben benieuwd...
Mijn zoontje kon overdag ook niet slapen, totdat ik hem in de kinderwagenbak legde. Wat iemand op de eerste pagina ook schreef: hij zal wel dat grote bed te eng hebben gevonden. 's Avonds sliep hij daar wel prima in, maar dan lagen wij er ook naast. Ik ben het blijven proberen in zijn eigen bed en opeens lukte dat wel, hij was toen geloof ik 2 maanden. Weet niet of dit bij jou gaat werken, maar je kan het altijd proberen. Maar misschien dat eerder op bed leggen blijft werken! (alhoewel ik zelf 12 minuten huilen nog wel lang vind, wie weet wordt dat korter als hij aan het nieuwe ritme is gewend)
Onze kleine meid drinkt altijd na het slapen en is vanaf wakker worden 1,5 uur wakker. Dan wordt ze moe, gaat ze jengelen en haar bedje in. De ene keer slaapt ze gelijk, maar meestal jengelt ze nog een beetje. Soms moet ik er even heen voor een speentje. Overdag gaat het hier super, 's avonds is nog niet zo'n succes en 's nachts slaapt ze ook prima. Met 2 maanden was het hier nog rommelig, maar dat komt ook door een voedselallergie. Ik ben met 8 weken op dieet ('k geef bv) gegaan en vanaf toen ging het steeds beter. Het echt laten huilen werkt hier niet, dan huilt ze zich helemaal overstuur maar dat komt eigenlijk alleen 's avonds nog voor.
Aaah heerlijk.. Milan ligt alweer heerlijk te slapen.. Heb hem net om 3 uur zijn fles gegeven om half 4 in bed gelegd.. En hij slaapt nu sinds 10 minuten.. Wanneer hij gaat huilen wacht ik max. 15 minuten voordat ik er naartoe ga.. Tenzij hij natuurlijk overstuur huilt, dan ga ik eerder.. Moest net wel na 15 minuten naar boven, maar dat was eigen schuld.. Had het rolluik niet naar beneden gedaan.. Toen ik die naar beneden deed gingen z'n ogen meteen dicht en heb ik hem niet meer gehoord..