Hoi hoi, Mijn dochter is nbijna 9 mnd. Sinds een 1,5 maand slaapt ze op haar buik. Ze draait zelf op dr zij en vanzelf op de buik. zo ligt ze hele nacht, vind ze heerlijk. Als ze niet in slaap kan komen leg ik haar vaak ook op de buik en slaapt ze meteen. Ze kan ook prima weer terug rollen dus ze heeft helemaal dr draai gevonden in het bedje. Ze wordt ook bijna niet meer wakker 's avonds of 's nachts, slaapt heerlijk door. Maar..... Nu wordt ze vaak voor half 6 al wakker omdat de luier helemaal is doorgelekt. tot aan de slaapzak is alles dan nat. En als ik de luier uit doe is die vooral aan de voorkant nat en vol. Omdat ze dus op dr buik slaapt denk ik. Ik gebruik nu pampers baby dry in de nacht maat 3 (ze is 8700 gram) Iemand tips zodat mijn meisje in ieder geval niet van natte kleren wakker wordt?
Maat 4? Ik heb twee buikslapers en die lekk(t)en nooit door, ik gebruik Aldi luiers en tot 1 jaar 's nachts een maatje groter dan overdag.
ik loop er ook mee te tobbe heb pampers, lidl en kruitvat luiers geprobeerd maat 4+ . hij slaapt ook op zijn buik maar blijft lekker helaas hij weegt nu 8,5 kg
Hier eigenlijk nooit problemen gehad met onze buikslapers. Niet met kruidvat, pampers, AH, Etos en Huggies. Maar zou ook een grotere maat proberen denk ik..
ja maar 4+ is groot zat als hij groter word dan word hij echt te groot bij hem. maar achterste voren is inderdaad ook een idee
Wij hebben zelf hetzelfde probleem en hebben voor de nacht een maat groter genomen. Pampers of kruidvat maakte hier niets uit. Je kunt hem ook achterwaarts aandoen, maar dat vinden wij zelf te lastig Of een truc uit de zorg... maar daar gebruiken we er inleggers voor... Een tweede luier aandoen (of dus evt de zijkanten wegknippen) en dan in de binnenste veel gaatjes maken met een mes of schaar zodat de eerste luier door kan lekken naar de tweede luier. En bij jongens zorgen dat het plassertje goed omlaag ligt.
Onze oudste sliep ook altijd op de buik en plaste zowiezo altijd enorm veel 's nachts. Alle maten en merken geprobeerd, maar toch bleef hij 's ochtends vaak nat. (hij is nu 4 en 's nachts nog niet zindelijk. Nog steeds geregeld nat met pampers maat 6). Ik vind overigens maat 3 voor een baby van 8,7 kilo wel klein. Maat 3 gaat tot 9 kilo als ik me niet vergis. Daar zit je dan net binnen. Ik ging altijd wel ruim voor het maximum gewicht over op de volgende maat.
Ik lees ff mee. Zelfde probleem alleen met dochter van 15 maand, en pampers baby dry 4+ voor de nacht, 4 voor overdag. Ik had pampers een mail gestuurd, kreeg de tip om óf actifit of maat 5 te proberen. Als dit pak op is haal ik wel een 5.
Thanx voor de tips! Heb een pak maat 4 dus die is nu om, kijken hoe dat gaat. Anders inderdaad achterste voren proberen kan ook nog
Ja, dat zou je denken he... Maar ze zitten nog helemaal niet krap ofzo dus vandaar gewoon nog maat 3 gebruikt. Meisje is ook wat tenger gebouwd, misschien ligt het daaraan
Ik vind 4+ voor een kindje van 8,5kilo wel erg groot. Ik zou teruggaan naar maat 4. Ons ventje zit nu in 4, weegt ongeveer 10kilo en lekt nooit door (Etos luiers).
Vannacht maat 4 aangehad en niet doorgelekt. Wel zat de luier bommetje vol.... pff wat een zeikerd zeg. Maar goed, hoop dat het zo goed blijft gaan met deze maat luiers