Hallo, Mijn dochter heeft erg koude handjes als ze in bed ligt. Ze is trouwens 15 weken. Voorheen werd ze ingebakerd, dus hadden we dit probleem niet. Ik heb gedacht aan sokjes over de handjes, maar aangezien ze op haar knuistjes sabbelt, vind ik dit niet helemaal vertrouwd. Wie heeft er tips?
De meeste kindjes hebben er geen last van. Zolang hun romp lekker warm is, geeft het niet zoveel. Hier hielp in ieder geval kleding met lange mouwen iets, en voor de rest gewoon lekker laten gaan. Zolang ze er prima mee slapen.
Onze zoon had dat ook altijd, heb toen eens aan de ka nagevraagd en die zei dat het heel normaal is dat een gezond kind koude handjes heeft als hij slaapt. Als ze warm zijn hebben ze vaak koorts (zullen ook vast wel uitzonderingen op zijn hoor)... Dus zou me er niet druk om maken zolang de romp gewoon lekker warm is.
m'n zus zegt altijd dat je in de nek moet voelen voor de temperatuur, daar moet je dus voelen of het kindje te warm is of te koud, niet bij de handjes of voetjes, want die kunnen daar heel erg van verschillen. Ik heb het zelf ook gevoeld, het is idd een groot verschil
Hier ook altijd koude handjes heb er niks aan gedaan ze heeft er volgens mij geen last van... denk dat ze wel last krijgt als je sokjes doet dat moet ik bij die van mij niet proberen.. .
Bedankt voor jullie reacties. Het zijn inderdaad alleen haar handjes. De rest is lekker warm hoor. Maar het leek me zo'n naar gevoel, van die steenkoude handjes... Maar ze wordt er inderdaad niet wakker van. Dan zal ze er wel geen last van hebben.
Ik vind het ook altijd zo sneu die koude handjes! Maja ze slaapt nu eenmaal met dr handen boven de dekens dus niks aan te doen.
Hier ook altijd koude handjes als ik d'r uit bed haal, idd. Ik doe d'r sinds kort wel sokjes aan d'r voeten, in d'r slaapzak. Daardoor is het wel iets minder geworden.