Ineens denk ik hier aan. Wanneer ga je proefafdrukken laten maken van geboortekaartjes. Of wanneer ga je naar een drukkerij om te kijken wat je wilt. Wat eigenlijk mijn vraag is wanneer ga je je eigen verdiepen in wat voor kaartje je wilt. Hoe gaat dat in zijn werk? Krijg je boeken mee naar huis om op je gemakje te kijken en hoelang van te voren mag je die boeken mee naar huis nemen. Geef je aan een drukkerij door wat je wilt, en als je dan bevallen bent alleen nog de naam enz.? Of gaat het allemaal anders
Ik heb inspiratie opgedaan op de negenmaandenbeurs en allemaal folders mee naar huis genomen. Daar hebben we inmiddels een kaartje van uitgezocht. Ik ben over 5 weken uitgerekend, maar omdat er kans is dat de kleine eerder komt, wil ik nu toch echt gaan bestellen! Dat kan gelukkig online. Je kunt natuurlijk ook boeken halen bij de drukker. Is ook leuk!
Ik zit al een paar weken op het internet te kijken, maar vindt net niet wat ik zoek Denk indd dat ik een drukkerij in de buurd opzoek, en wat boeken mee vraag. Zo kan ik het kaartje aanraken en goed bekijken. Nu alleen de vraag wanneer ga je die boeken halen Doe je dat indd 5 weken voor de bevalling of zou ik dat nu al kunnen doen
Dat kun je doen wanneer jij wilt. De vorige keren heb ik zo'n beetje alle boeken een keer thuis gehad, telkens 3 tegelijk. Lekker op je gemak thuis de boeken bekijken. Je kunt van te voren de kaarten bestellen en wanneer de kaarten met enveloppen geleverd zijn kun je de enveloppen alvast meenemen om ze te schrijven. De kaarten worden dan gedrukt op het moment dat de kleine geboren is en je de gegevens heb doorgegeven.
Ben ik straks wel in een luxe-positie.. ben zelf fotografe en mijn vader is grafisch ontwerper dus wij gaan het zelf ontwerpen en waarschijnlijk ook drukken, net zoals we bij alle trouwkaarten in de familie hebben gedaan. Mijn vader heeft ook mijn geboortekaartje destijds gemaakt dus dat is wel leuk om dat ook voor zijn eerste kleinkind te doen.
bij mijn dochter had ik het met 30 weken helemaal klaar. Bij mijn zoontje nog een stuk eerder... ik denk met 20 weken... maar dat kwam omdat ik bij mijn dochter op het laatst in en uit het ziekenhuis was en mijn dochter met 34 weken is geboren. Ik wilde nu rust en vanaf een week of 20 geen regeldingen meer hebben...
Hoi Op internet konden wij ook niet echt wat vinden. Bij ons dochtertje ook niet. Dus ik ben een week of 3-4 geleden naar de drukkerij in de buurt gegaan en heb daar boeken opgehaald. Ik kreeg zo'n 3-4 boeken per keer mee. Ik mocht ze ongeveer een week houden. Maar in de eerste serei boeken die ik mee kreeg vonden we nog niets leuks. Dus heb ze eerder teruggebracht en heb toen weer een aantal boeken mee gekregen. Hierin vonden we wel een leuk kaartje. Daar heb ik zelf alvast een opzetje voor gemaakt en ben toen weer teruggegaan naar de drukker. Daar hebben we het besproken en heeft de drukker de kaartjes besteld. Aanstaande zaterdag is de proefdruk klaar, dus ben benieuwd. Als de baby geboren is dan hoeven we idd alleen maar de naam en datum en evt. gewicht door te bellen en dan zijn ze in een dag klaar. Althans dat was bij onze dochter zo, dus dat zal nu wel weer zo zijn. Ik ben nu 28 weken. Bij ons dochtertje heb ik dit met dezelfde termijn gedaan. Ik zou er niet tot het laatste moment mee wachten; de baby kan ook eerder komen en dan hoef je niet te stressen over het kaartje.
Ik heb het kaartje al klaar haha, alleen nog datum en gewicht etc..... we waren gelijk verliefd op dat ene kaartje :O
Wacht even, je moet dus vooraf al kaartjes bestellen? Ik dacht, je kiest het kaartje op internet en dan zodra het geboren is, ga je het bestellen, of zie ik dat nu verkeerd?
bij de eerst was ik er ook vroeg bij had in de week voor ik de 20 weken echo kreeg algedaan... Nu gaan we naar de 20 weken echo in die week dan kijken voor kaartjes.... We zijn er altijd lekker vroeg bij met alles eigelijk dan heb je later geen omkijken ernaar en das wel idieaal....
Aha nu snap ik hem Eindelijk antwoord op mijn vraag. Je gaat dus een kaartje uitzoeken, geeft helemaal aan wat je wilt met tekst en al. De kaartjes worden dan al besteld en gedrukt. Dan hoef je alleen (als je kindje geboren wordt) even te bellen met de naam en eventueel gewicht en lengte of wat je er op wilt hebben dan wordt dat er nog opgedrukt en klaar ben je???????? Ja toch zo gaat het Dus stel ik ga morgen een boek halen, zie een leuk kaartje, vertel aan de drukker welke tekst ik er in wil hebben gaat hij ze al bestellen. Dus eigenlijk liggen jou kaartjes al klaar bij de drukker
Hij besteld ze dan(denk ik) blanco, zonder tekst, en maakt dan een proefdruk met jouw/jullie wensen. Als die klaar is kun je kijken of de proefdruk naar wens is en kun je evt. nog wat aanpassen. En dan is het idd wachten tot de kleine is geboren, gegevens doorbellen en dan gaat de drukker de kaartjes drukken. Enveloppen krijg je al eerder mee, zodat je de adressen er van te voren op kunt schrijven/typen/plakken.