Wat moest er nog gekocht worden van de kraamverzorgende?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Pica750, May 31, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pica750

Pica750 Lid

Apr 14, 2008
    60
    0
    0
    zorg
    Zuid Holland
    Ik hoor vaak in mijn omgeving dat de verse nieuwbakken papa's door de kraamverzorgende eropuit gestuurd wordt voor 'iets' wat er nog nodig is! Nu heb ik graag alles voor elkaar, en wil ik mijn mannetje gewoon niet missen, dus is mijn vraag wat miste er nog bij jullie in de
    kraamweek? Bijvoorbeeld een thermometer, kruik of iets anders.
    Bedankt alvast!

2. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Hmmz hier eigenlijk helemaal niks, op de standaard boodschappen na dan :)

3. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik moest van de kraamverzorgster 2 thermometers kopen, 1 voor mij en 1 voor de baby. Zodat we dus allebei een eigen thermometer hebben straks.
    Verder had ik een oplaadbare kruik gekocht, maar de kraamverzorgster wilde dat ik 2 metalen kruiken erbij haalde. Ze gebruiken ze namelijk ook om de kleertjes op te warmen en die kun je makkelijker om een stalen kruik wikkelen. Deze heb ik uiteindelijk gekregen van een vriendin van mij die ze niet meer gebruikt. Ik ga uiteindelijk toch die oplaadbare kruik gebruiken... vind het namelijk een beetje griezelig die metalen kruiken.
    Dit vertelde ze me tijdens het intake gesprek.

En wat ik verder nog mistte dat moet nog blijken want ik ben nog niet zover :p xxx sas

4. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Extra thermometer, extra vettende badolie van Weleda (kindje was 9 dagen te laat), vitamine D creme voor op het litteken.

Zelf vond ik dat er bij gehaald moest worden: extra badcape, extra navelbandjes, extra mutsjes, prematuurluiers (heel fijn, sluiten veel beter aan), beschuiten, muisjes.

Je ontkomt er toch niet aan hoor dat je man wat extra dingen moet halen. Of je moet gewoon je familie vragen om dat te doen. Is misschien veel handiger.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Extra navelbandjes?

Die heb ik nooit gebruikt. Dat is volgens mij helemaal niet zo goed.

Ik moet ook nog een extra kruik hebben ( ik heb er maar 1)

Extra thermometer inderdaad.

Verder ging mijn man echt nog wel dingen doen. De geboorte kaartjes halen, een boodschapje of wandelen met de hond.

Ik heb mijn moeder voor extra kleertjes gestuurd. Want ik had te weinig leuke roze kleertjes vond ik. We wisten niet wat het was dus had ik veel neutraal gehaald. En met een meid wilde ik gelijk helemaal los in het roze.

6. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Hier moest manlief in de kraamweek andere flessen halen, omdat Aaron de Avent flessen niet pakte.
    En inderdaad een extra thermometer.

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hij zal toch wel even wat moeten halen hoor, al is het maar iets qua eten wat jij heel erg gemist hebt.. en dat maakt je ook echt niet uit, dit is nl. niet de eerste dag van toepassing hoor. bij ons was het dag 3 dat hij toch een avent kolf is gaan halen en broodje zalm, gewone boodschapjes.

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier moest er cinababy gehaald worden en een speen voor de krampjes.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    lactulosesiroop :p

10. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

van de kraamzorg moest er eigenlijk helemaal niets gehaald worden,

alleen vonden we het wel zo mooi om zoonlief passende kleertjes aan te trekken dus maatje 46 moest even bijgehaald worden.

11. MarjoM

MarjoM Actief lid

Jun 24, 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    Tepelhoedjes :$;)

12. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    's Ochtends bevallen (5.30 uur) en 's middags (12.30 uur) manlief op pad gestuurd naar de broodjes zaak voor een broodje carpaccio. :D Ik stikte van de honger en had dat al zoooo lang moeten missen...

Ook heeft manlief nog op pad gemoeten voor andere flesjes.

Zowieso moesten er ook boodschapjes gehaald worden voor het eten. Dat deed ie op het moment dat zoontje en ik lagen te slapen. De kraamhulp loopt ook nog rond op dat moment, dus dan is er voor je man ook weinig te doen verder...

13. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,059
    2,200
    113
    Brabant
    in de eerste 2 dagen:
    - flesjes en voeding, toen weer andere flesjes
    - kolfapparaat
    - tepelhoedjes
    - voedingsbh (die had ik maar 1 gekocht ivm de maat)
    - curanol en curanal
    - floradix
    - paracetamol
    - kraamverband (had wel, net als p'mol, maar lang niet genoeg voor de eerste week)
    - gaasjes

dat was het wel...

14. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    wat mijn man van de kraamzorg moest halen.

Vitamine D en nog een andere, en vitamines voor mij omdat mijn HB zo laag was.

Verder kraamverband, ik had wel maar was na 3 dagen al op!!

En dan niets....beschuit met muisjes omdat die ook na 3 dagen op waren....

15. Towser

Towser Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,222
    1
    0
    Gelderland
    Nutrilon Hypoallergeen, omdat ze niet genoeg borstvoeding dronk. Je hebt dat ook in kleine zakjes, gewoon bij de supermarkt, is wel handig om in huis te hebben als je borstvoeding gaat geven in geval van nood (nu moest de verloskundige 's nachts naar de praktijk rijden om het te halen).

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

Borstkolf
    Kunstvoeding omdat zoonlief te veel afviel
    Zoogcompressen (ik had alleen 2 stoffen in huis, wist ik veel dat je zoveel zou lekker ;))
    Kraamverband (en leg dan maar eens je man uit welke hij moet halen ;) gelukkig had ie in 1 keer raak)
    Van die kraammatjes (of hoe heten die dingen? handig omdat zoonlief in het begin constant aan het wildplassen en poepen was en we niet steeds alles moesten opruimen en schoonmaken)

En verder heel veel fruit, ingredienten voor kippensoep en speciaal voor mij stokbrood, filet american en uitjes :D

17. Yukl

Yukl Niet meer actief

Handig topic trouwens, ik ga direct mijn lijstje uitbreiden :D Ik was het allemaal weer vergeten ;)

18. Chilleke

Chilleke VIP lid

Jan 21, 2010
    10,869
    1
    36
    Female
    Verpleegkundige
    Brabant
    -vitaminedruppels K en D (voor de kleine)
    -cinababy (wat een geweldig spul!!!)
    -extra hydrofielluiers
    -voedingskussen (toch wel heel handig met bv)
    -boodschappen en vers fruit (zei de kraamzorg)
    -tepelhoedjes
    -PARACETEMOL (echt heel veel gebruikt)
    -maandverband
    -zalf voor blauwe plekken (had heel veel last van mijn knip en was helemaal bont en blauw daar benee) ;)
    -extra broekjes (had maar weinig 56 gekocht omdat iedereen tegen mij zij dat je heel veel kleine maatjes cadeau kreeg, uiteindelijk kreeg/krijg ik alleen maar grote maatjes)

19. Yukl

Yukl Niet meer actief

Waar gebruikten jullie paracetamol voor dan?

20. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    voor de pijn! (van de wond/hechtingen)

Hier alleen extra badcapes en waskussenhoezen, omdat zoonlief telkens de boel onderpieste en alles constant in de was zat. Vonden we wel handig.

Share This Page