Te veel te snel?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door FirstTimer, 3 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FirstTimer

FirstTimer Actief lid

18 mei 2013
    355
    81
    28
    rotterdam
    Hai chica's,

Zal maar gelijk met de deur in huis vallen. Ik brn nu 3 maanden zwanger, het was niet gepland maar wel welkom. Nu dus het volgende mijn vriend is een ontzettende last minute persoon hij verschuift en verschuift dingen tot op het laatste moment. Hij heeft momenteel geen baan dus zeeën van tijd.

Vanwege de vele kortingen bij babydump en babypark wilde ik alvast een kijkje nemen en als het wat is ook alvast een kamertje kopen, en dan over 10 weken laten bezorgen. Vl vind dit niet nodig en te vroeg en vind dat ik online ook kan kijken, dit is met bijna alles zo onze woonkamer en keuken moeten gedaan worden maar hij onderneemt zelf geen stappen ik word er ondertussen kriegel van, ik heb nu geen buik dus kan nu nog met dingen vlot helpen hij heeft nu ook geen baan dus kan in huis genoeg doen.

Mijn ideale situatie is alles met 6 maanden gewoon af en hoeven alleen de kleine decor dingetjes nog. Wat vinden jullie zit ik te kort op hem of is hij gewoon nonchalant ?

2. Hi meid,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! :D

Ik vind dat je niet te vroeg bent, hoor! Als je de meubeltjes over 10 weken laat bezorgen ben je al over de helft van de zwangerschap. En je moet toch ook altijd rekening houden met levertijd...

Wat betreft die kortingen hoef je jezelf echter weinig zorgen te maken... Het valt mij op dat er altijd wel acties zijn bij die winkels. ;) De ene keer krijg je 100 euro meer korting, de andere keer krijg je voor 100 euro aan gratis artikelen erbij.... Bij de babydump krijg je zelfs de belofte dat je zelf mag kiezen met welke actie je wilt meedoen :D

3. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    Volgens mij is je vriend gewoon lui! En moet hij nodig een schop onder zn hol krijgen;) Ik zou gewoon subtiel mn zin proberen door te drijven en het is hartstikke leuk om spulletjes te kijken in de winkels!

Mijn vriend was het andere uiterste hij begon het weekend dat we hoorden dat we zwanger waren direkt met klussen in de babykamer:D

4. FirstTimer

FirstTimer Actief lid

18 mei 2013
    355
    81
    28
    rotterdam
    @bolkje dat is fijn om te weten dat wist ik nog niet. En jij ook nog gefeliciteerd!!

@ jori fijn om dat ook eens van een ander te horen, mijn vriend word namelijk gesterkt door mijn schoonmoeder die vind dat je met 7 maanden dingen nog kan regelen. Ik ben zelf een pietje precies ( sterrenbeeld maagd) en krijg al de kriebels bij de gedachte zolang te moetem wachten terwijl het nu ook prima kan. Ik zal subtiel mijn zin maar even door drijven

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    We hebben gewacht tot na de 20 weken echo. In de 3-4 weken erna het kamertje uitgezocht. Een box gekocht in week 23. De kinderwagen in week 35 besteld en was de dag erna in huis. Het kamertje was er met 34 weken.

Maar we waren wel bezig om boven alles te renoveren. Alle plafonds eruit en nieuwe erin, muren schilderen, nieuwe leidingen en elektra. Dus we waren wel bezig met klussen. En hadden geen plek om een kinderkamer op te slaan. Wachten tot 20 was dus ook logischer.

Ik stond met 36 weken nog gipsplaten tegen het plafond te houden. De babykamer was toen wel af. Maar de overloop niet. Maar niet iedereen is zo fit (of idioot) dat het met die termijn nog lukt.

Even rondneuzen kan sowieso geen kwaad. Er is zoveel te koop, en als je iets wil hebben wat je allebei leuk vind is het soms wel even zoeken.

(Ook maagd, en controle freak, maar hier had ik dan geen moeite mee.)

6. Leanna

Leanna Actief lid

12 apr 2013
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij wachten ook de 20 weken echo af. Een mooi compromis, want ik wil ook alles snelsnelsnel (beeeeutje controlefreak ook, haha)! Misschien dat jullie ook zo'n compromis sluiten?

7. FirstTimer

FirstTimer Actief lid

18 mei 2013
    355
    81
    28
    rotterdam
    @deepfreeze nee daar krijg ik dus de kriebels van dat kan ik niet hoor maar ook omdat het niet nodig is kijk als het niet anders kan dan kan het niet, maar dat is hier niet het geval we wonen hier sinds 2009 (koophuis) en er zijn nog steeds dingen niet of helemaal niet af grotendeels omdat ik het zelf niet kan of omdat ik het zat ben om hem steeds achterna te lopen.

@Leanna dat is idd een mooi compromis maar het is dan niet verkeerd om even rond te neuzen kijken wat er is, behalve de babykamer moeten er plinten komen in het hele huis, nieuwe trapbekleding woonkamer behangen en verven keuken opnieuw verven badkamer afmaken en de babykamer doen. En het tempo van mijn vriend en zijn schoonvader zijn nou niet echt snel te noemen.

8. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    misschien moet je vriend nog wat wennen aan de werkelijkheid nl dat hij vader wordt. Zo te horen ben jij er al aan gewend maar in jouw lijf gebeurt dan ook vanalles.
    Ga anders alleen al wat voorkijken, kun je op je gemak al kijken wat je mooi vind en welk prijskaartje eraan hangt. Dan kun je over enkele weken wat gerichter shoppen met je vriend.
    Heeft je vriendl nog even wat tijd en jij kunt alvast je kriebels tot rust brengen. ik vind trouwens met 6 maanden af wel al heel vroeg

9. Joyjoy

Joyjoy Lid

11 sep 2012
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    O gelukkig ben ik niet de enige lees ik. Mijn man is ook alles op het laatste moment. Nu hadden we wel de kamer en zo besteld maar het klussen schiet maar niet op.

Nu werkt hij wel full time en kan ik op het moment niet veel meer.
    Ik heb gewoon zelf vrienden ingeschakeld en die stonden voor de deur om te helpen. Zo begreep hij het ineens dat het toch wel tijd werd. Hij was te trots om hulp te vragen dus heb hem een zetje gegeven.

Weet niet of je vriend dat wel kan waarderen maar het wordt steeds erger geloof mij....

10. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Ik denk dat t allemaal pas "echt" gaat worden voor je vriend als ie gaat beginnen ;)

Zo'n zwangerschap is voor mannen iets ver weg, en nog 6 maanden is in hun ogen zeeën van tijd :D

Bij de babydump krijg je eigenlijk altijd dezelfde kortingen eigenlijk... Krijg al een jaar lang dezelfde mails met dezelfde aanbiedingen iedere week, dus daarvoor hoef je zeker geen haast te maken.

Wij zelf hebben alles in etappes gekocht. Babykamer via MP, daarna een naar de babydump voor een matras en bad spullen. Een lamp besteld, wat aankleding voor t kamertje... (overigens, alles pas na de 20 weken echo, toen we wisten dat we een meid kregen!)

Nu zijn we over de 30 weken heen, en nog steeds bedenken we dingen die we nog nodig hebben... Zo missen we nog een babyfoon, en ik wil nog een wikkeldeken voor in de maxi cosi... Eerste kleertjes nu aan t wassen en uitsorteren (op maat), kraampakket nog eens nalopen... Je blijft toch wel bezig! Als je nu alles al klaar zet, moet je heel veel geduld opbrengen straks! ;) En die 10 weken voor t bezorgen van de babykamer, duurt ook láááng ;) (moet ie wel af zijn verder als de kamer komt natuurlijk...)

Als je met 37 weken maar alles klaar hebt is t toch goed! ;)
    Je vriend kan beter een baan zoeken (ik weet t, niet de goede tijd, mijn contract wordt ook niet verlengd...) want al dat babyspul kost nogal wat ;)

Succes meis! (en natuurlijk proficiat!!)

11. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    mijn advies: zoveel mogelijk op tijd af hebben...
    Ik dacht ook ooo als ik verlof heb dan doe ik het allemaal wel ff tis zo gebeurt allemaal, maar ben toch blij dat mijn madre een beetje aangedrongen heeft om toch te beginnen met de babykamer vanaf wk 20 want rond de 27 wk wordt het toch allemaal zwaar!!
    ik moet nu nog steeds een paar dingetjes halen (waarvan ik dacht oo dat is zo gehaalD) terwijl ik nu zoiets heb want had ik nu alles maar want om nu nog naar de winkels te gaan is eigenlijk al te zwaar!

12. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    WIj hadden alles van onze oudste maar hadden nog veel nieuwe spullen nodig erbij. Ik ben pas gaan shoppen na een goede 20 weken echo.
    Toen ik met 30 weken werd opgenomen met gebroken vliezen was ik nog laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang niet klaar. De kast/commode moesten nog gemaakt worden.....dat hebben ze toen gedaan toen ik in het zhuis lag.

Ik ben ook van alles op zijn tijd, en een beetje van ik wil eerst zien en dan geloven dat het goed gaat ;)

Doe wat voor jouw gevoel het beste is..

13. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Ben je echt niet te vroeg mee hoor! Voordat je weet wat je wil ben je ook al ff verder...

En idd wat anderen zeggen, gewoon wat vrienden optrommelen, komt het besef vanzelf wel! en niet luisteren naar schoonmama... :cool:

14. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    alles met 6mnd af hebben vind ik wel wat vroeg. dan moet je zolang tegen die spullen aankijken terwijl er nog niks mee gebeurd, en dat is ook niet leuk. daar gaat de tijd ook niet sneller door.
    hier hebben we altijd gezegd als ik met verlof ga moet het allemaal klaar zijn. dat is bij de eerste ruim gelukt (alles af met 31 weken) en nu eigelijk alles ook al klaar alleen de kinderwagen moet nog komen (geleverd in mijn 34e week) en diezelfde week brengen mijn ouders het wiegje. plus nog wat dingetjes kopen.

15. MaaikeFerryJari

MaaikeFerryJari Actief lid

20 jan 2012
    449
    1
    0
    servicebaliemedewerkster
    Gouda
    Ik had alles met 27 weken klaar staan zelfs mijn ziekenhuis tas! En achteraf ben ik daar blij mee geweest het hoeft niet maar je kan natuurlijk altijd te vroeg bevallen en dan ben je blij dat je met 27 weken alles klaar hebt! Dus doen meid!!

16. mamie82

mamie82 Bekend lid

12 feb 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    met 7 maanden moet het toch al klaar zijn ?????

17. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Mijn vriend is precies zo dus ik ken je gevoel en nee je bent niet te snel!
    Het is niet meer dan normaal dat je tegen die tijd alles een beetje aan kant heb, vind ik. Wij hebben het niet breed en moeten dus sparen, ik spaar 100 per maand weg voor een kinderwagen en hij loopt maar te zeggen door zijn weeksalaris dat hij niet kan sparen en we dus maar voor een goedkope kinderwagen moeten kijken en niet degene die ik graag wil (die overigens aan al mijn wensen voldoet)
    Ik word hier zo doodmoe van, zelfs wekelijks iets wegleggen is al teveel moeite en stelt dus ook vanalles uit :(
    Misselijkmakend, ben bijna op het punt om het alleen te doen

Hoop dat jouw vriend wel snel het gaat aanpakken en alvast snel gaat kijken voor werk :)

18. FirstTimer

FirstTimer Actief lid

18 mei 2013
    355
    81
    28
    rotterdam
    Hai chicas

Vind persoonlijk 6 maanden een goede streef en noet te vroeg de kamer kan dan al geverfd zijn en de meubels in elkaar er is daarna nog zat te doen beetje bij beetje zoals deco etc. Doordat mijn vriend nog niet werkt krijgt hij alleen studie financiering ik werk parttime en heb daarnaast 2.000 euro gespaard wat gebruikt kan worden voor de babykamer en een kinderwagen.

Zo rond de 7e maand krijg ik ook nog een babyshower en dan is het handig als ik weet wat er nog moet komen etc. Fijn om te horen dat over het algemeen iedereen het toch wel eens is om tussen 12 en 20 weken alvast te beginnen.
    Heb met vriendlief nu afgesproken om zaterdag te gaan kijken ( hij liep nu alvast te mokken).

Wat betreft schoon ma daar luister ik niet naar hoor die is van surinaamse afkomst en alles bij hun in de familie is alles tot op het laatste moment uitschuiven, mijn schoonzus beviel zonder babykamer tijdena haar weeën gingen ze snel meubels kopen etc ieder zijn of haar ding natuurlijk maar voor mijn eerste wil ik gewoon bijna alles nieuw en op tijd geregeld

19. Leanna

Leanna Actief lid

12 apr 2013
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met een klein budget zou ik ook niet alles aan de babykamer en kinderwagen uitgeven. Kijk eens rond wat je uit omgeving kunt krijgen. Op marktplaats is ook veel te koop. Als de baby er is zul je je geld hard nodig hebben.

20. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    36 weken is de uiterste grens volgens mij vk.. Daarvoor krijg je je kindje toch nog niet mee als het zou komen. Moet je alleen wel ook dat nog regelen terwijl je in het ziekenhuis bent..
    Maar kamertje iets eerder is ook wel fijn voor het doorluchten. Even een paar weekjes de chemicaliën van het verfen eruit laten. Ook van het matras.

Hier stond mijn tas beide keren met 37 weken klaar. Maar familie is ook bekend met late bevallingen, dus dat scheelt misschien ook..

Deel Deze Pagina