Rollen van buik naar rug met 1 week...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Bine84, Aug 31, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bine84

Bine84 Actief lid

Dec 22, 2014
    442
    288
    63
    Onze zoon is vandaag 1 week en 3 dagen...
    Vanochtend legden we hem even op z'n buikje en hij rolde zo naar z'n rug. We dachten is vast toeval. Echter deed hij het later nog een paar keer.
    Hij is al erg sterk met z'n koppie.
    Maar dit lijkt me wel erg vroeg. Zijn er anderen waar hun kleine ook zo vroeg al ging rollen?

2. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Dat is inderdaad vroeg!
    Maar als hij het 2 keer achter elkaar doet betekent dat niet dat hij dat bewust doet. Als kinderen overstrekken (holle rug/banaantje) bijvoorbeeld helt het gewicht van hun hoofd soms zover over dat ze omrollen. Mijn dochter rolde van buik naar rug toen ze 2 maanden was (en 1,5 maand te vroeg geboren) dus gecorrigeerd 2 weken, maar dat was gewoon omdat ze uit balans raakte. Dus meer omvallen dan rollen, al ziet het eruit als rollen. Als ze later bewust gaan rollen zie je wel duidelijk verschil.

In ieder geval wel goed opletten bij commode, bank, bed, ze kunnen er zo vanaf rollen voor je er erg in hebt!

3. X11

X11 Fanatiek lid

Jul 8, 2015
    1,768
    1
    0
    Komt op deze leeftijd vaker voor, omdat het hoofdje in verhouding nog heel zwaar is en dus als een soort van hefboomgewicht kan werken. Zeker bij buikligging, andersom werkt dat niet.
    Het is dus meer vallen dan rollen.

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Mijn zoontje rolde ook al vroeg van buik naar rug, maar inderdaad niet bewust. Doordat hij naar 1 kant ging hangen als hij op zijn buik lag rolde hij eigenlijk als het ware terug omdat hij zijn evenwicht niet kon bewaren.
    Hier heeft hij het tot 7 weken af en toe gedaan. Echt bewust van buik naar rug rollen deed hij rond de 5 maanden.

5. MamavC

MamavC Niet meer actief

Onze dochter is ook snel. Draait al een tijd vlot van rug naar buik en terug van buik naar rug. Alleen maar heel handig want ze is een buikslaper :) wel uitkijken bij commode ed

6. Domiej

Domiej Actief lid

Mar 15, 2013
    314
    20
    18
    NULL
    NULL
    Hier bij zoonlief ook al na een 2 weken en hij deed het nog bij de kinderarts ook. Oh wat was ik een trotse mama.
    Totdat de KA zei.. tja zo'n flinke vent van 9+ pond heeft een zwaar hoofd en hij weet zn gewicht goed te gebruiken hahahahaha... dus bewust was het zeker.. maar als ie 6 pond wad geweest was het hem nog niet gelukt.

7. Bine84

Bine84 Actief lid

Dec 22, 2014
    442
    288
    63
    Dankjewel voor alle reacties!
    Het zal dan idd wel onbewust gaan.
    Hij heeft een sterk, maar ook groot koppie ;).
    Ik zal hem in ieder geval goed in de gaten houden op de commode e.d. :)

8. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    hier bijna, maar dat is eerder een teken van overstrekken (gevolg van krampjes en verborgen reflux)

9. rozebadeend

rozebadeend Niet meer actief

Hier een lichtgewicht die het ook al na een paar weken deed. Had vooral te maken met overstrekken.

10. Micera

Micera Fanatiek lid

Jun 23, 2013
    3,296
    547
    113
    Mijn zoontje van 7 pond deed het ook (gemiddeld gewicht dus). Maar na een paar dagen was het over. Het was achteraf waarschijnlijk geen bewuste beweging, ook al deed hij het toen wel een paar keer achter elkaar. Pas maanden later ging hij bewust rollen.

11. Bilou

Bilou Bekend lid

Oct 29, 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon is nu 3 weken en doet dat sinds vorige week ook. Ik dacht dat het toeval was. Heb het paar dagen lagen rusten. Maar elke keer als ik hem op zijn buik leg rolt hij terug.

Hij weegt overigens maar een kilo of 3,5 max.

Share This Page