Hoesten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mirre, 13 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Hallo,

M'n manneke van 17 maanden hoest nu weer sinds 2 dagen...met name s avonds/ s nachts!
    Vind het zo zielig en geef hem dan ook regelmatig te drinken met de hoop dat z'n keeltje dan minder droog is als ie slaapt en minder gaat hoesten. Verder geven we hem DARO Thijmsiroop, maar echt helpen doet dat ook niet!

Hebben jullie nog tips?
    Ohja hij slaapt op een kussen ...altijd al dus zn hoofdje ligt al iets hoger misschien dat dat ook wel iets lekkerder is voor hem anders is ie helemaal zo benauwd denk ik.
    Hij is verder niet koortsig ofzo...en gewoon vrolijk!

Mirre

2. droppi

droppi Actief lid

20 sep 2009
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, hier ook veel hoesten. Geef haar zoutoplossing in de neus en heb het bed schuin staan, boeken onder de poten aan het hoofdeind.
    Verder kan je niet veel doen denk ik, maar het is zo vervelend he vooral met doorslapen. Ze komen dan zelf ook slaap tekort...

beterschap!

3. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Zoutoplossing hebben we ook dik een jaar gedaan (Dean was constant verkouden...) maar afgelopen ma.dag amandelen geknipt dus dat doen we niet meer.
    Wat betr het "doorslapen"...echt doorslapen ..een nacht bedoel ik heeft manneke nog nooit gedaan (veel wakker) , maar hij komt idd niet in een hele diepe slaap denk ik door dat vele hoesten.
    Als ik naar mezelf kijk..ik word idd geval altijd wakker als ik zelf ah hoesten ben!
    Jij ook beterschap met je meisje!

4. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Balseclase zetpillen zouden moeten werken bij kriebelhoest.

Beterschap.

5. hanna26

hanna26 Actief lid

16 jun 2008
    128
    0
    0
    Chiel hoestte ook veel, wij hebben tussilind van vsm geprobeerd en voor hem hiep het.
    Het is zo zielig als je hem 's nachts zo hoort hoesten.

6. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Vreselijke nacht gehad!
    Gisterenavond steeds was ie wakker van het hoesten, huilen, onrustig (m'n partner deed de avond sessie..hem verzorgen afspraak was ik de nacht) Kijk ik om 23.00 uur ...nadat ik hem flink hoorde huilen ...en zag gelijk een enorm koortig hoofdje!!!
    Mannetje pfff...zien ook echt alleen wat ze willen zien.
    39.4
    Zetpil gegeven, mee naar beneden genomen...helemaal into mama, hangerig, tegen me aan me beethouden ...en dat terwijl ons knullie echt een hyper is! En steeds omvallen....:$:(
    Afgelopen nacht bij me in bed genomen...amper geslapen, want de koorts zakte niet/hij bleef bloedheet.
    Weet niet precies wat ie heeft, maar denk toch ook probleem met z'n oor. Vorige week in 1 kant nieuw buisje, maar in andere niet!
    Hij lijkt evenwicht stoornis (een beetje ) te hebben.

Over een half uur een afspraak bij de KNO arts....net nu hij ff slaapt vh eerst sinds hele tijd.
    Kreeg hem de hele ochtend niet slapende, steeds huilen, mn arm grijpen, mn hand op zn hoofdje neerleggen etc.
    Balen is dat dan! Net ff rust..zowel voor hem (het belangrijkste) als voor mij.
    Maar ja afspr KNO is OOK heel belangrijk, want dan weten we ff net iets meer. Wil hem ook niet constant met zetpillen blijven proppen, maar denk nu dat ie wel pijn heeft , anders zou ie niet zo onrustig zijn....

Mirre

p.s. Thanx voor tip zetpillen bij hoesten
    Wie weet is het wat...zal wel eens ff kijken

7. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    en hoe is het gegaan??

8. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Net terug!
    Liep een uur uit en dat terwijl ik Dean echt met recht uit z'n bed had geplukt slapende (wakker gemaakt dus niet de vrolijkste)
    In de wachtkamer ging het wel, maar binnen bij de arts sloeg ie wel op tilt ...vorige week maandag is natuurlijk nog wel heeeeeeeeel vers!
    Oren zagen er goed uit vond arts! Kon niet verklaren wat er verder met hem aan de hand is!?
    Moet over 4 weken weer op controle komen.
    Net bij de apotheek heb ik die zetpillen tegen kriebelhoest gehaald en als Dean morgen nog zo is dan maar weer eens bij huisarts langs............

Mirre

9. balsoclase zetpillen werkt hier altijd top!!

Alleen wel even opletten vanaf welke leeftijd ze mogen!

heb het even opgezocht mag vanaf 1 jaar

Hopen op een goede nacht voor je kleine mannetje en jezelf ;)

10. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Begin me eigenlijk nu wel zorgen te maken
    Hij zit nu al op een temp van 39 gr...wil zn melkje niet (eigenlijk altijd wel) en het hoesten is veranderd van kriebel in een erge ZEEHONDEN hoest!! Hij loopt er wel heel erg rood bij aan....

Komt t jullie bekend voor....de overgang van kriebel naar zeehondenhoest!?

11. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier vanmorgen naar HA geweest, dochter moet buisjes in oren.
    2 weken terug neus amandelen verwijderd en gaatje geprikt in rechter trommelvlies.
    Waarom niet meteen buisjes sjonge jonge(en HA had dit nog aangeraden toen maar KNO-arts vond dat niet nodig, dag na de behandeling had ze der linkeroor ontstoken waar ze normaal geen last heeft en begon dat gesnotter en gehoest al meteen).
    Allebei de oortjes zijn weer ontstoken dus 2 antibiotica's mee gekregen zelfs dus dit word nummer 3 in 2 weken tijd weer.
    Hoesten stopte niet bij balseclase pillen en begrijp nu ook wel waarom, omdat die oren ontstoken zijn en snot loopt er uit.
    Begon op een gegeven moment op een oude mannen rokershoest te lijken met roggels en al.
    Koorts zakt maar niet weg, zit al 3 dagen boven 39 maar onder 40 gelukkig.
    Hangerig en slapen aan de lopende band (hetzij wel hazeslaapjes maar zit al maanden op 1 slaapje maar na een half uurtje wakker zijn is ze uitgeput lijkt wel) en dit is ook niet wat ik gewent ben van mijn dochtertje want ze is superactief ook wanneer ze ziek is en dat is ze best wel vaak.
    Dus dit is de eerste keer dat ze zich zo uit.

Melk gaat er hier ook niet in sinds gisteren, eten ook niet maar limonade gelukkig wel, pakjes drinken van roosvicee spongebob.

Veel beterschap met je kleintje en sterkte voor jou.
    Hoe machteloos kun je je voelen he.

12. heb je overlegd met de huisarts?
    want kindjes die koorts hebben boven de 38 en daarbij ook hoesten willen ze graag zien ivm mex griep.

Wil je absoluut niet bang maken hoor.
    Maar zou zeker even overleggen met de hap

beterschap!!

13. droppi

droppi Actief lid

20 sep 2009
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    He wat een ellende...zielig hoor...
    Als je je zorgen maakt moet je je gevoel volgen! Als je denkt dat je naar een arts moet met hem bel dan de huisartsenpost. Beter 10x voor niets dan dat je niet belt en er is wel iets aan de hand. Misschien mex-griep? dat gaat toch ook samen met heel erg hoesten en koorts..
    Bel anders gewoon en leg de situatie en vraag advies. Niet mee wachten tot morgen!
    Hoop dat het uiteindelijk allemaal mee valt en dat hij heel snel weer opknapt want ben het met je eens je kan hem niet volstoppen met zetpillen de hele tijd.

Sterkte!

14. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Brrrrr....Heb het echt helemaal gehad!
    Normaal ben ik wel redelijk nuchter, maar ben op het moment echt ff de draad kwijt!
    Hectisch week gehad waarin ik me als de sterke mama voordeed, maar nu moet ik eigenlijk keihard huilen...., maar daar is mn mannetje niet bij gebaat!
    Partner heeft "toevallig" net een hele belangrijke dag qua werk in Amsterdam, oa baas over uit t buitenland...dus sta er nu echt ff alleen voor!
    Back to Dean...daar waar het omgaat!!
    Zn favo Soja melkje wilde hij echt niet :( hem maar een zetpil gegeven en in bed gelegen ....de hele dag kreeg ik hem niet in slaap...nu legde hij zn hoofd neer, eigenlijk nog niet eens...en weg was ie! Waarschijnlijk doodop door de koorts en het hoesten!!

Ff aankijken (en bedenken) wat nu verder...
    Hoop dat ik mn partner binnen nu en een uur spreek zodat als ik vanavond/straks besluit alsnog de HA post te bellen hij mee kan!
    Alleen met dit zieke, koortsige kindje over straat/met de auto doe ik liever niet, alleen in noodgevallen.

Mex griep Tja....hij heeft beiden injecties wel al gehad (laatste bijna 2 weken geleden) En ...we dachten dat ie het wel al gehad had omdat ie een dikke maand geleden ook zo ziek is geweest en we in het ZH zijn geweest. Test wees toen wel uit dat het niet de mexicaanse was,artsen dachten een ander "virus"....
    Maar zelf had ik toen zoiets van: Er is pas nadat ie een week beroerd was getest....KA zei ook dan kan het dat ie het wel had, maar t niet meer uit de test naar voren komt.
    Maar ..je weet t niet he...iedereen kan t krijgen dus ook ons manneke :(

15. droppi

droppi Actief lid

20 sep 2009
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja het valt soms niet mee...helemaal als je dan alleen bent...

Kan alleen maar zeggen: ga op je gevoel af!!

Misschien kan je ff ontspannen onder een lekker warme douche kan je ook even je tranen laten lopen, lucht vast op :)

Nogmaals sterkte!

16. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Dank je!
    Net even wat gegeten...vandaag vh eerst, kwam er echt niet aan toe! Dat scheelt ook wel iets. Ons hondenkind (waar ik veel van hou) was ook al stiefkindje vandaag! Vanmorgen en vanmiddag 1x ....ff snel, achterbuuf gebeld of ze hem voor me wilde uitlaten en dat heeft ze gedaan gelukkig! Vind het dan zo klote als zo;'n beestje maar naar me zit te kijken, maar ik wil Dean nu ook niet alleen laten met die hoest-buien.

Net naar hem wezen kijken en hij ligt vrij rustig (gezien de omstandigheden) te slapen. Hoest wel, maar slaapt nu nog wel steeds door erna en af en toe een huiltje.
    Wat doen jullie qua slaapzak, kleding ...als jullie kindje koorts heeft?
    Hij ligt in een combi-sleeper, maar is denk ik nu wel erg warm maar gewoon zo neerleggen in een romper/pyama (met deze temperaturen buiten) lijkt me ook te koud voor hem! Zeker als straks zn temp (door de zetpil) misschien gaat zakken!?

17. droppi

droppi Actief lid

20 sep 2009
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi
    hoe is de avond en de nacht gegaan? Heeft ie een beetje doorgeslapen en is de koorst gezakt?
    Hier zet het hoesten ook door zeg...je hoort dat het diep zit!
    Vannacht om 1.30 was ze wakker tot 2.30 heb dr maar bij ons in bed laten liggen.
    De speen kon ook niet want dan ging het ademhalen weer niet...verstopt neusje
    Gelukkig geen koorts maar echt fit is ze niet, ze ligt nu in haar bedje. Heb haar lekker in een warm bad met eucalyptus gedaan warme fles erna en nu slaapt ze. Hoor haar wel steeds hoesten en af en toe een huil ...
    bah nix aan hoor, zo sneu

Hoop op betere berichten van jou kant!

18. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Hoge koorts nog steeds. Iedere 5 a 6 uur zetpil gegeven en een fikse zeehonden-hoest!
    Hij kan amper op zn beentjes staan en valt dan ook steeds om.
    Partner ligt nu met hem in bed ....en over een uurtje hebben we een afspr bij de huisarts staan...alweer!
    Ja, ik durf het risico niet te nemen om niet te gaan, ook al zitten we er nu bijna iedere week!
    Misschien is het griep, maar voor het zelfde geldt is het Kinkhoest of Q koorts...you never know.
    Laten we maar uitgaan van "wederom" een virusje ;)

Ik heb vanmorgen een thuistest gedaan waarmee je aan kunt tonen of hij influenza A heeft (waar ook de mexicaanse onder valt...de gewone griep schijnt influenza C te zijn....)
    En staat licht een 2e streepje. Of de thuistesten echt betrouwbaar zijn weet ik niet, kan niks vinden van andere mensen die hem hebben gebruikt , maar kwam wel (volgens mij was het zelfs de site van RIVM/overheid) info tegen over het bestaan ervan.
    Had zoiets van...Laten we hem nu maar eens gebruiken, ook aangezien ik zelf waarsch "ook" de mexicaanse griep heb gehad en zo verschikkelijk gehoest heb.
    Wel apart ....aangezien we beiden (zowel Dean als ik) al bijna 2 weken geleden de 2e/laatste prik gehaald hebben dus voor 70% beschermd zouden moeten zijn!?

Maar eens kijken wat de huisarts zegt, maar zal wel weer naar huis toe gaan met het advies: Uitzieken!Geef maar een zetpilletje...

19. ben benieuwd!
    laat je wel horen hoe het afgelopen is...

het is angstig als je kindje zo ziek is!

wat betreft de combisleeper, ik zou hem er wel in laten, maar dan gewoon in een rompertje of eventueel de binnenzak eruit halen.

Sterkte Mirre

20. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ohw meis toch, heftig allemaal he!!

Is hij verder ook benauwd, kort ademig??

Anders even stomen in de douche, wil ook wel eens verlichting geven, natte handdoeken op de verwarming, zodat de lucht vochtig blijft, droge lucht wekt ook hoesten op!

Deel Deze Pagina