Nog maar 2 weken thuis, dan moet ik weer werken en is mijn ventje 5 maanden. Time flies! Hij doet overdag haast alleen hazenslaapjes, van half uur tot een max een uur. Nu zou ik het fijn vinden wat ritme te krijgen, ook omdat ik straks ga werken en hij naar KDV gaat. Hoe lukt me dat? Hoe verleng ik de hazenslaapjes en zorg ik voor een ritme? Iemand tips?
Is hij tevreden na een hazeslaapje en gewoon wakker? Of wel moe? Hier doet ze het goed op ca. 2 uur slaap, 1 uur wakker zijn dus hier probeer ik haar aan te leren om weer verder te slapen na 45-60 minuten. Ik ben er sinds vrijdag mee begonnen en het gaat steeds gemakkelijker. Zodra ze moe wordt, leg ik haar in bed. Ik leg haar op haar rug maar zodra ze miept op haar buik, speentje geven, hand op haar hoofdje, even knuffeltje bij haar hoofdje en als ze rustig is, loop ik er bij weg. In het begin moest ik nog een paar keer terug maar inmiddels slaapt ze gelijk. Zodra ze wakker wordt, bij de 1e kik sta ik bij haar bedje. Doordat ze op haar buik slaapt en ik aan de achterkant sta, ziet ze me niet. Soms is ze echt even wakker dan laat ik haar even geworden tot ze begint te piepen en geef ik haar speen, hoofdje even tegenhouden en vaak gaat ze dan weer slapen. In het begin duurde het een minuut of 10, gisteren kon ik haar een speentje geven en sliep ze weer verder.