Weet iemand dit? Ik wil dit jasje bestellen voor mijn zoon, maar weet niet welke maat ik moet nemen. Hij heeft maat 110 van H&M jassen en name it jassen......moet ik dan 104/110 nemen of 110/116? Buy Khaki Parka (3mths-6yrs) online today at Next: Netherlands
Ik heb hier voor de winter wat kleding en een meisjesjas van next klaarliggen in maat 98-104. Mijn dochter heeft het nog niet aangehad, dus ik kan het niet met zekerheid zeggen. (Ze is nu ca. 96 cm lang.) Mijn inschatting is echter dat het redelijk valt zoals de "echte" maat. Dus niet groot of klein, maar gewoon gemiddeld. Ik heb vorig jaar ook iets van Next gehad en toen was dat ook al mijn indruk. Mijn persoonlijke mening is dat het voor een winterjas beter is als hij iets aan de grote is, dan dat hij aan de kleine kant is. Er moet ook een dikke wintertrui onder kunnen. Daarnaast groeit hij misschien nog wat en ik neem aan dat je wil dat hij er de hele winter mee doet. Ik zou dus voor 110/116 gaan.
het is geen winterjas, meer iets voor het najaar. Ik heb deze jas gezien, omdat mijn zoontje moeite heeft met strakke boordjes, dan gaan zijn mouwen binnenste buiten zitten bij het uitdoen Zo'n geklungel nu op school. Dus eigenlijk moet de jas wel passend zijn. Hij is 108 cm en redelijk stevig. Zal ik dan een 104/110 bestellen of 110/116?
Tja, het blijft natuurlijk een gok tot je het probeert. Ik zou persoonlijk echter voor een kind van 108 cm, dat ook nog eens redelijk stevig is geen jas in maat 104/110 meer kopen. Ik zou echt voor 110/116 gaan. Dan heb je ook nog eens kans dat de mouwen ietsje wijder zijn dan bij 104/110, waardoor de kans dat het een oplossing is voor het genoemde probleem groter is. Ik ken het probleem trouwens: mijn dochter heeft het ook. Wij proberen haar te leren dat ze het uiteinde van haar ene mouw vast moet houden met het andere handje en dan aan de mouw moet trekken. De andere mouw trekt ze dan uit door gewoon aan de jas te trekken, maar op die manier is er nog maar één mouw binnenstebuiten. Als ze wat ouder wordt, willen we ook echt met haar gaan oefenen om die tweede mouw netjes uit te doen door aan het uiteinde van de mouw te trekken en niet aan de jas.
Mijn ervaring met next is dat het aan de ruime kant is, maar ik heb dan alleen ervaring met hun shirts en broeken. Toch zou ik wel voor de 110/116 gaan. Met een beetje geluk heb je er dan in het voorjaar ook plezier van.
Ik vind Next groot vallen. Ik zou denk ik voor 104/110 gaan. Zeker omdat het een najaarsjas is en hij hem dus niet de hele winter hoeft te dragen.
Weet niet of je er wat aan hebt, maar mijn dochter is 72 cm, draagt 74-80 van Next (bijna al haar kleding is van Next) en de jas heb ik 80-86 genomen.
Tnx! Overigens een super stoere jas voor je zoon! Ben benieuwd hoe hij valt bij hem. Laat je het nog weten?
Helaas............ik heb besloten de jas toch niet te bestellen. Mocht het niet de goede maat zijn, dan moet ik dus een pakket retour sturen naar Engeland op eigen kosten? Tenminste, zo heb ik het wel gelezen. En aangezien dat 13 euro kost, zie ik er toch maar vanaf.....
Ik heb van next een jas voor mn dochter, volgens de site maat 74/80 maar op het label aan de binnenkant staat gewoon 80..
Ik vind H&M groot vallen en Next normaal. Ik zou zelf 104/110 kopen, maar weet niet wat het retour beleid is?