Anouschka heeft sinds een week of 3 spruw. Ze heeft al 2 nystatine kuren gehad en telkens leek het over, maar verschenen er toch weer witte vlekjes op haar wang. Nu zijn we met de 3e kuur begonnen en ze drinkt zo ontzettend slecht. Ze pakt de speen goed, maar na een paar happen is het huilen geblazen. Daarna zuigt ze niet meer, maar sabbelt wat en af en toe een slokje. Ze wil ook heel vaak drinken (natuurlijk, want ze drinkt elke keer maar 50cc en soms iets meer) en elke keer is het hetzelfde "gevecht" lijkt het wel. Soms geeft ze een mondje terug, slikt af en toe dat mondje weer in en verslikt zich dan af en toe. Ze slaapt 's nachts heel goed (komt 1 keer), maar overdag is meestal erg wakker. Wat denken jullie, zijn dit symptomen van de spruw of lijkt het ook op verborgen reflux? Van verborgen reflux weet ik eigenlijk niet veel en kan ook geen site vinden die er info over heeft. En de spruw.....hebben jullie nog tips om er sneller en definitief vanaf te komen? Dit is de 3e nystatine kuur en de doktersassistente zei dat dit echt de laatste was...... Hoe komen we er nu vanaf????
lijkt inderdaad spruw hoor, het enige dat je kunt doen is flesjes elke dag, desnoods na elke voeding uitkoken, harde delen 10 min. en speen en zachte delen 3 min. elke dag spuugdoekje verschonen, kussensloopje/lakentje waar op gekwijld/gespuugd wordt elke dag schoon, speen elke dag uitkoken etc. sterkte, ik hoop dat het kuurtje dit keer aanslaat
Bij Marin dachten we eerst ook dat het spruw was! 2 x een kuur gehad en het drinken bleef een ramp! Daarna nog een gelvorm mee gekregen, nou die kwam er met een boog uit! De ha durfde ook niet met zekerheid te zeggen dat het spruw was. Er zat wel een wit puntje achterin. Op het CB vertelden ze mij toen dat ze helemaal geen spruw had, Toen ben ik dus verder gaan zoeken , en we lopen nou bij de KA en ze heeft verborgen reflux. Ze heeft nou speciale voeding maar het drinken is als nog een drama! Medicatie word het alleen maar erger van! Blijf er achteraan gaan zou ik zeggen! Want er is niets aan dat je baby slecht drinkt en pijn heeft met drinken! Marin word deze week 11 weken en vanaf 2 weken lopen we hier al mee rond! Hoeft niet te zeggen dat jou baby reflux heeft maar ik zou zeggen ga uitzoeken waar je kindje last van heeft?
Klinkt als spruw. Alles wassen, wat in aanraking is geweest met haar mondje, flessen, speen, spuugdoekjes, kleertjes, lakens. Verder geen vinger in haar mond doen en steeds je handen wassen... Hopelijk gaat het over!
hier ook 2 kuurtjes nystatine gegeven indertijd. Iets wat ze verschrikkelijk vies vond (dus ook niet alles ging er in) . Daarna 1 kuur Daktarin gel gekregen (wat ze lekker opsabbelde) en toen was het over. Ik zou dus zeker informeren naar de Daktarin. Beiden worden voorgeschreven tegen spruw en bij het ene kindje werkt het ene goed en bij het andere het andere blijkbaar.
zoals mijn voorganger al zei dactarin vragen! ik kreeg de eerste x ook iets anders dat werkte niet want ze kreeg het gewoon weer terug daarna dactarin gekregen en dit werkt heel goed en de meeste baby's vinden het nog lekker ook
Als het spruw is dan moet je in ieder geval de voorgeschreven dosis verdelen over het aantal voedingen wat je geeft. Dat is superbelangrijk. Je kunt ook nog alles wassen (op 60 graden) waarmee ze in contact komt (zoals dekentjes, lakentjes, boxkleed, knuffels) en vergeet niet iedere keer de speen en flesjes uit te koken. Sterkte!
Hier ook heel snel weggegaan met Daktarin. Bij ons zoontje zag je het overduidelijk, maar ik had niet het idee dat hij er last van had gelukkig. En inderdaad elke dag de flesjes steriliseren
Hier ook eerst nystatine, maar daar ging ze van overgeven. daarna daktarin en toen ging het weg.Misschien daar eens naar vragen bij je dokter. En wbt het slechte drinken: dat zou inderdaad goed van de spruw kunnen zijn. Het doet toch zeer bij ze.