BSO en school ver weg van werk

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MollyM, 14 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MollyM

MollyM Bekend lid

:( Mijn zoontje gaat per 1 feb naar school, hartstikke leuk natuurlijk maar het wordt allemaal wel heel ingewikkeld. Wij werken beide bij hetzelfde bedrijf en dat is (met files) 45 min werken van thuis (we rijden samen). Nu zitten ze beide op de creche in stad waar wij werken en dan halen we ze na het werk op en gaan we lekker met zijn allen naar huis. (Het gaat trouwens om 3 dagen in de week).

Maar nu gaat mijn zoontje naar school (begint om half negen) en vervolgens overblijven dan weer naar school dan naar de BSO maar die gaat om 18.00 uur dicht. Nu zal je denken dat is toch goed, maar niet echt want ik had met mijn baas geregeld dat ik hem eerst naar school zou brengen en dan naar het werk zou komen dus dan ben ik wat later, maar om om 18.00 uur al weer bij de BSO te zijn moet ik echt om 17.00 uur al weer weg en dan hopen op geen dikke files. Vervolgens ben ik dus ipv 9 tot 17.30 maar van 10 tot 17.00 uur op mijn werk. En de overige uren haal ik dan thuis in, maar toch voel ik me er niet makkelijk bij. Daarbij komt dat als hij vakantie opvang heeft dat het weer op een andere BSO van dezelfde sticting is. Hoop gedoe allemaal hoor, daarbij komt dat mijn jongste zoontje nog niet terecht kan op de kdv bij de bso dus die moeten we nog wel meenemen en vervolgens op een andere plek ophalen en wegbrengen. Idee is ook nog om apart te gaan rijden, maar ja dat gaat dan ook weer extra geld kosten.

Begin me af te vragen of ik niet beter kan stoppen met werken, maar ja scheelt inkomen en je raakt dan ook uit de arbeidsomgeving wat voor mijn werk niet echt handig is. :(

Zijn er anderen die ook ver werken van waar de kindjes op school zitten?

2. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Ik heb het ook haast drie jaar gedaan maar het breek je echt op hoor.
    Mijn zoontje zat in Rotterdam op school en BSO, en ik werkte in de Botlek. Iedere dag zat ik in de auto te stressen of ik het wel zou halen, en vaak was hij het laatste kindje van de groep die opgehaald werd. Ik heb het haast drie jaar volgehouden, maar merkte dat Björn het ook helemaal niet leuk vond op deze manier. Logisch wij hadden bewust voor een kind gekozen en zag hem maar 2 uurtjes per dag want om uiterlijk acht uur moest hij weer naar bed, in de tussentijd moest er ook eten op tafel komen...drama dus!
    Ik heb uiteindelijk de keuze gemaakt om een baan in Rotterdam zelf te zoeken, zo hoefde ik hem pas later naar de BSO te brengen en kon ik hem veel eerder van de BSO ophalen..later heb ik nog een stap teruggedaan en ben ik toch minder uren gaan werken.
    Ik werk je veel succes bij het maken van je keuzes!

3. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

hebben ze geen voorschoolse opvang bij die BSO.
    Ik heb jarenlang op BSO's gewerkt waar we dat wel hadden. dan konden de kinderen vanaf 7uur ghebracht worden. en werden vervolgens door ons met auto's naar school gebracht en smiddags weer opgehaald. wij waren trouwens wel gewoon open tot 19:30
    maargoed misschien eens informeren?

4. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Zuid Holland
    Voorschoolse opvang noemen ze het als je alleen 's morgens opvang nodig heb, maar als je voor en naschool opvang is het gewoon BSO :D
    Heledaagse opvang (0-4 jaar) heet de HEDO...hier in Rdam in ieder geval :(

5. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

tja is het misschien geen optie om de kinderen in de buurt van jullie werk op school te plaatsen dat is 1 optie

een andere optie zou inderdaad zijn om dichterbij huis te gaan werken of minder uren te werken zodat je tijd heb met je kinderen

succes vind het erg moeilijk ben zelf een thuisblijfmama en dat bevalt me prima en ons inkomen laat dat ook toe gelukkig anders had ik ook geen keuze

groetjes nathalie ;)

6. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Zuid Holland
    Dat is ook een optie, school bij het werk zoeken, alleen 1 nadeel, stel jullie vinden beide een andere baan, zitten je kinderen 45 km verderop op school. Of je ben vrij of ziek, moet je 2x 90 km rijden om je kids naar school te brengen en halen.

7. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Tja, dan maar verhuizen naar de plek waar je werk is! Dan heb je alles bij elkaar ;)

8. MollyM

MollyM Bekend lid

:) bedankt voor jullie antwoorden, andere baan en verhuizen zou het beste zijn maar dat is niet altijd zo makkelijk ;) we gaan het gewoon proberen en zien wel hoe het loopt als het niets is dan zien we wel weer verder.

Voorschoolse opvang zou kunnen maar ik vind dan dat er zo gehusseld wordt met je kind. Eerst naar gastouder dan naar school dan overblijven dan weer school dan in taxi naar BSO. (onze BSO zit in een ander dorp en nee er zijn geen andere opties die tot 19.30 open zijn). Vrees dat ons kindje ook op de stoep zit als we gaan ophalen :cry:

Oh en school bij werk lijkt me niet leuk voor je kind dan zitten al zijn vriendjes ver weg. En ik werk maar 3 dagen dus dan moet ik de andere 2 dagen ver rijden om hem naar school te brengen! Nee dat werkt niet.

Deel Deze Pagina