niet willen poepen!!!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door butterfly1984, 13 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

onze dochter van 2.5 jaar wil steeds niet poepen, ze zegt het ook zelf: Esther wil niet poepen:$
    Ze houd het soms wel 2 a 3 dagen op en nu zelfs 4.
    Ben bij de ha geweest en die heeft lactulose voorgeschreven.
    Moet 10ml per dag geven, maar dit had dus geen gewenst effect.
    Mag het nu gaan opvoeren tot wel 4 maal per dag!
    Dit gaat echt mijn petje te boven, dit voelt echt niet goed, waarom weet ik niet, maar het voelt niet goed.

ze is denk ik bezig met zindelijkheid, ze kan heel goed aangeven wanneer ze wat moet doen, het probleem is,ze wil niet.
    En met dwingen kan het dus nog langer duren.

Heeft iemand hier ervaringen mee? Of misschien ideeen?

2. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Heft de dokter gekeken of ze geen wondje had. Want dat kan wel eens gebeuren en dat doet natuurlijk pijn, zeker als ze het daarvoor hebben opgehouden en het erg hard is. Dan willen ze ook niet poepen. Met een verdovend zalfje gaat het dan een stuk beter...

3. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Mag ze regelmatig met jou mee naar de wc?
    Zoveel mogelijk laten zien dat het ok is.
    Poepen hoort erbij.
    Ik heb onze dochter ook laten zien dat de hondjes poepen, vogeltjes poepen, onze konijntjes poepen. Toen ging het een stuk beter.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja inderdaad. Meenemen met jou naar de wc.

5. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hadden hetzelfde probleem. Ik heb ook alles geprobeerd. Met mij mee naar de wc, boekjes voorlezen over poep, "meehelpen" om de poepluier van haar broertje te verschonen, belonen als ze gepoept had etc. Helaas had dit allemaal geen effect. Ze hield het zolang op dat de poep echt keihard was geworden. Dit resulteerde natuurlijk ook in buikpijn waardoor ze erg veel moest huilen. Als ze dan eenmaal gepoept had dan was alles weer over.

Uiteindelijk hebben wij zakjes van de arts voorgeschreven gekregen. Wij wonen niet in Nederland maar ik geloof dat het in NL Florax heet. Dit maakt de ontlasting zachter waardoor ze het niet zo gemakkelijk op kunnen houden. Dochter krijgt nu nog 1 zakje per dag en voor ons is het een wereld van verschil.

Er zijn al meerdere topics over dit probleem geweest. Als je de zoekfunctie gebruikt vind je waarschijnlijk nog meer informatie.

Succes!

6. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Hier hetzelfde probleem, mijn zoon zegt ook "hoeft niet poepen" "wil niet poepen" met als resultaat 4 dagen geen poepluier en de ontalsting is heel hard waardoor het alleen nog naar buiten kan met een clisma. Ik zelf doe er ook alles aan om mijn zoon te helpen: belonen, buikjespap geven, meenemen naar de wc. Niks helpt tot nu toe, en ik dacht ook al dat het met het zindelijkheidsproces te maken heeft. maar die tip van het wondje is een goede! daar laat ik eens naar kijken omdat mijn zoon vaak zegt: kontje auw als hij poepen moet... misch idd een wondje waardoor het poepen pijnlijk is.

7. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

Bedankt voor jullie antwoorden meiden.

Ze gaat bijna altijd wel mee naar de wc met ons.
    Belonen en de hemel in prijzen doen we al:D
    Wij gerbuiken dus lactulose, maar kan misschien wel vragen naar florax.

Deel Deze Pagina