Hoi dames, mijn zoontje heeft last van verborgen reflux, hij is al 2x in het ziekenhuis opgenomen geweest, 1e keer met ongeveer 2 maanden, omdat hij alleen maar de hele dag door huilde toen heeft hij medicatie gehad en toen ging het beter. nexium en erytrocine kreeg hij toen maar de erytrocine mocht hij maar 8 weken gebruiken omdat het een antibiotica was daarna ging het natuurlijk weer veel slechter, uit eindelijk met 5 maanden weer opgenomen geweest, toen ook nog daar rota virus opgelopen, naja allemaal niet leuk! nu is het zo dat hij wel weer de erytrocine erbij heeft gekregen, en nu voor een langere periode, omdat hij zonder gewoon niet kan dit ging dus bijna een maand goed, ik wist niet wat me overkwam mn mannetje kon Eindelijk zelf in slaap komen, en huilde niet meer de hele dag door en was niet meer zo onrustig en gespannen maar nuu... nu kan hij dus draaien en draait hij dus elke x weer snel op zijn buik om te spelen, harstikke goed natuurlijk, maar hij heeft nu weer veel meer last van zijn reflux! het zuur loopt er uit en overal spuug vlekken op het speelkleed, en dus weer een onrustig mannetje wat niet meer goed wil drinken/niet meer zelf in slaap wil komen.. en ga zo maar door.. de kinderarts dus gebeld en gevraagd of de erytrocine misschien opgehoogd mocht worden, maar dat mocht niet vanwege zijn gewicht.. hebben meer mensen dit? dat je kindje dus naar eigen inzicht wel meer medicijnen nodig heeft, maar je die niet krijgt omdat dit de maximale medicatie is die hij mag hebben? ik snap ook wel dat hij niet te veel mag krijgen natuurlijk, is ook weer niet goed voor hem.. maar ik was eindelij zo blij dat ik eindelijk kon genieten van mijn zoontje(eerder was het echt overleven) dat me dit zo tegenvalt nu iemand een idee?
daar zit ik volges mij ook al aan de max.. 1 zakje per dag van 10mg aanmaken met 15 water, en hij krijgt daar dan alles van zegmaar.
Mag je de nexium niet in 2en geven? Wij moesten het namelijk 2x per dag geven (alles aanmaken, helft geven en restant weggooien) en dat hielp bij ons juist wel. Gebruik je nutriton?
Misschien minder voeding geven, en dat meerdere keren per dag? Onze zoon van 6 maanden lijkt ook een terugval te hebben, we zijn al 2 maanden gestopt met Zantac maar gisteren kwam alles opeens er weer uit. Of het is een virusje, icm tandjes krijgen want z'n luiers zijn ook niet best. Anyway, ipv 210cc met 7 schepjes nutrilon en 2 schepjes nutriton krijgt hij nu 150cc met 5 schepjes nutrilon en 2 schepjes nutriton en tot dusver houdt hij het binnen.
Ik mag van de KA 1x daags 20 mg Nexium geven. Verder geven wij nog 4x daags 3 ml Motilium. Dit is volgens mijn KA het maximale wat we kunnen doen. Ook mijn zoontje heeft echt heel erg last van reflux en zelfs deze dosis is niet voldoende. Helaas kunnen we niet meer doen dan het uitzitten en hopen dat het snel beter wordt. Ze vertelde dat tijd en vaste voeding het beter moeten maken. We zijn nu aan het druk bezig met bijvoeden, maar helaas heeft ons mannetje ook hele gevoelige darmpjes. Succes met je zoontje!
@lynne ja oke jij geeft dus 1x daags 20mg nexium oke, dus dat zou misschien ook nog mogen.. kan het eens na vragen aan mijn KA want dit werkt echt niet zo.. en die motillium ja daar heb ik het ook al over gehad met dr, maar de erytrocine doet hetzelfde, en dat kreeg hij eerst ook 3x op een dag, maar nu dus 2x alleen dan meer kijken of dat nog uit maakte.. maar dat maakt dus niet uit. averlhach ja hij krijgt het al in 2x, smorgens 8ml en savonds 7ml anders werkte het ook niet goed genoeg bij ons enja hier zeggen ze ook dat vaste voeding moet helpen en tijd, vaste voeding helpt nog niet echt veel, al lust hij het graag enja, ik baal gewoon want het ging een paar weken super, en nu ineens weer niet meer.. grr en het duurde al zo lang voordat het Eindelijk eens een x goed ging.. nouja, ik ga snel na um toe want hij brult weer heel hard omdat ie niet zelf in slaap kan komen
Inderdaad misschien de Nexium twee keer per dag geven....Ik heb ook altijd een half zakje gegeven en dat was hier voldoende maar het heeft heel lang geduurd voor ze zonder kon, dus het werkt echt wel effectief volgens mij....Misschien als je dat nogmaals voor het avondeten kan geven dat je zoontje dan beter de nacht ingaat. Sterkte!
@lynne owja hoe zwaar is jou kleintje eigenlijk? want daar zal het ws ook wel te maken mee hebben denk ik. die van mij denk ik nog geen 7 kilo (moet morgen naar cb dus dan weet ik het zeker)
Mijn zoontje weegt op het moment ruim 9 kilo, dus dat scheelt wel. Hij krijgt 20 mg Nexium vanaf dat hij ongeveer 8,5 kilo woog. Volgens mijn KA (maar er zijn ontzettend veel verschillende opvattingen, dus het scheelt echt per KA) verhogen ze in ernstige gevallen tot maximaal 20 mg. Je zou in ieder geval het kunnen voorleggen en uitleggen dat hij voor jouw gevoel nog steeds ontzettend veel last heeft. Overigens hebben ze mijn zoontje nogmaals opgenomen. Ze wilden dus kijken of het dus echt de reflux was die hem dwars zat. Ze zagen toen zelf ook dat hij echt heel veel last had en vandaar dus de ophoging. Nu is het even afwachten en als het echt niet beter gaat, dan gaan we kijken of een eventuele slikfoto/ph-metrie noodzakelijk is. Maar dat wil ik zelf voorlopig nog niet, aangezien ik het voorlopig nog de tijd wil geven. Wat je ook kan doen (als je dus niet serieus genomen wordt) is het filmen. Filmen op de momenten dat je dus zichtbaar ziet dat hij last heeft. Dit kan je dan voorleggen aan de KA zodat hij/zij concreet de klachten ziet (dat hadden ze aan mij gevraagd).