naar de basisschool. wat kopen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door lizab, 14 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hallo allemaal,

Onze uk gaat na de kerstvakantie naar school en daarvoor al een paar daagjes wennen. Enkel is het mij nog helemaal niet duidelijk wat ik nodig heb?

Gelukkig is de goedheiligman in aantocht, dus heb een goede reden om geld te spenderen.

Tot nu toe heb ik besteld:
    - mepal beker met naam
    - mepal lunchbox met naam
    - leuke rugzak

maar wat heeft ze nog meer nodig? Ze eet op school (continuerooster) Moet fruit en broodje apart verpakt?
    Of maak ik me nu echt druk om niks?

2. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    gymschoenen? ik zou het even aan de juf vragen, ik en mijn kenissen hebben allemaal diezelfde ervaring ze maken bij kennismaking vrij weinig tot niets duidelijk op de basisschool haha. Het is een beetje uitvissen allemaal.

Ik zou voor de lunch een aparte beker of pakje meegeven en 2 verschillende trommeltjes anders is het voor kinderen soms niet duidelijk wat en hoeveel/wanneer ze op moeten eten. dan kan je vertellen van het groene trommeltje is voor de eerste en het rode voor de 2de pauze

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik zou het op school navragen, want dochter krijgt op school fruit en drinken. Enkel de boterhammen voor tussen de middag moet ze mee nemen. En gymschoenen, maar die blijven in principe op school in de schoenenbak.

Maar meestal moeten ze zelf fruit en drinken voor `s morgens en drinken en boterhammen voor de lunch. En inderdaad apart anders heb je erbij die denken dat het `s morgens allemaal op moet. Vaak hebben ze er op school ook aparte bewaarplaatsen voor (fruit en drinken en de bakken en het middageten+drinken op de gang in de rugzak).

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Het kan zo verschillen per school! Hier gymmen ze op blote voetjes in klas 1 en 2. Pas daarna hebben we gymkleertjes nodig. Fruit, brood en drinken moeten we zelf meegeven. Wel hebben wij ons aangemeld bij schoolmelk zodat ze met de lunch een pakje melk krijgt. Dit kan alleen als je school 'lid' is van Campina, zou je even op de site kunnen controleren. In ieder geval goed over de naam opschrijven/laten drukken. Wat ik ook erg handig vind, zijn de naamstickers van goedgemerkt.nl

5. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb mijn dochter een rugtas laten uitzoeken en een doosje voor een liga of ander koekje.
    verder heb ik gymschoentjes gekocht.
    wil alleen nog een luizenzak kopen voor het geval dat er luizen op school zijn.

6. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    mijn zoon gebruikt op de dagen dat hij overblijft 2 bekers , 1 lunchtrommel, en 1 klein trommeltje om zijn rijstwafeltjes/koek/fruit in te doen( het 11 uurtje;)) Dit alles gaat in zijn rugzakje.
    Daarnaast gymschoentjes en wij kregen stof om zelf een gymtas te maken.
    Luizenzakken zijn bij ons op school voor alle klassen aanwezig dus dat zou ik zelf niet zo snel aanschaffen.

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Inderdaad de dingen die hier al genoemd zijn:
    - lunchtrommel + evt. beker (misschien in jullie geval een 2e setje)
    - rugzak
    - gymschoenen (niet alleen hygiënischer, maar in de winter ook warmer ;))
    - luizenzak

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wij hebben ook een luizenzak op school, dat hoeven we niet zelf aan te schaffen.

9. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    bij ons op school moet je wel een luizenzak hebben, die kan je via de school aanschaffen voor een klein prijsje.
    Ik heb er een op het kdv hangen die ons eigendom is dus die gaat straks gewoon mee verhuizen.
    Verder idd 2 keer drinken, 1 keer broodtrommel voor brood en ik heb bij de hema 2 handige bakjes gekocht voor het fruit in de ochtend.
    Ze zijn er dacht ik in het groen en roze, worden per 2 verkocht en staan bij het plastic kinderservies.
    Zijn erg handig, sluiten goed af, kind kan ze zelf makkelijk open maken en deksel zit vast dus raakt ook niet kwijt.

Gymspullen zal per school verschillen, even navragen.
    Hier hebben ze gymschoenen die op school blijven.

10. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    ja elke school verschilt, mijn zoon heeft op 2 basisscholen gezeten, bij de eerste moest ik daar op school een luizenzak kopen voor €2,50 en gymschoenen waren verplicht. een paar maanden daarna ging die naar zn huidige school en hier hebben ze geen luizenzakken en er worden geen gymschoenen gebruikt tot groep 3 (zou beter zijn voor de motorische ontwikkeling).

Je kan gewoon bellen en vragen wat je allemaal aan dient te schaffen.

11. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Hiee een juf van een groep 12

Voor de gym een tas met gympjes (kleding mag moet niet) die op school blijft.

Voor de pauze (10.30 uur)
    Beker drinken
    Bakje fruit

Voor de overblijf
    Beker drinken
    Lunchbox

Luizenzak krijgen ze van de school.
    Alles voorzien van naam uiteraard. Ik zie hier ook veel stickers van goedgemerkt.

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle neemt op overblijfdagen mee:
    1 mepalbeker met karvan Cevitam.
    1 stuk fruit.

Voor tussen de middag:
    Broodtrommel (een gewoon formaat)
    Een pakje houdbare melk.
    1 knijpfruitje.

Dat alles moet in een kleine postmanbag van Simply colors en dat past dus niet... ;) Daar had ik even niet aan gedacht toen ik die besteld heb...

Ik ga voor Sinterklaas dus nog een kleine lunchbox bestellen voor zijn fruit en een grotere tas, zodat hij alles gewoon mee kan nemen. Dan kan hij zijn fruit ook gesneden meenemen, een hele appel of mandarijn duurt te lang om op te eten. Dan gaat de helft in de vuilnisbak en dat vind ik ook zonde. Op normale schooldagen neemt hij vaak een halve appel in parten mee en dat gaat ook op.

Het enige is dat Jelle graag melk drinkt bij zijn brood en de schoolmelk hebben ze met ingang van dit jaar afgeschaft. Het is trouwens ook wel duur naar verhouding, 1 pakje melk kost iets van 35 cent. Pakjes hebben ze liever niet op school, ivm de afvalberg die daar vanaf komt. (op maandag 100 kindjes op de overblijf, tel uit je afvalhoop... ;) )

Ze geven de restanten van het brood/lekkers voor tussen de middag weer mee naar huis in de broodtrommel, zodat je kunt zien wat ze gegeten hebben... Ik heb dus altijd een paar korstjes en een leeg pakje knijpfruit in de trommel zitten...

13. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Beetje late reactie, maar bedankt allemaal,

Gymschoentjes hebben we wel, dus dat zit wel goed,
    Een fruitbakje had ik nog niet aan gedacht. Dat is nog wel handig denk ik, maar dan moet ik die nog maar even bestellen. (ook hier alles met naam bij goedgemerkt) en de stickers heb ik gelukkig nog zat, dus dat komt ook wel goed.

Oja, de rugzak heb ik bij de hema besteld, en volgens mij is die echt groot genoeg.

Fruitbakje, gymspullen en dus schoolmelk oid regelen. En vragen voor een luizenzak. Hahaha.

Bedankt allemaal!

14. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Die fruitbakjes van Hema zijn ideaal. 1,50€ per 2 bakjes inderdaad in groen of roze.

En nu maak je je nog druk maar voor het februari is zit je er helemaal in :)
    Op het schoolkinderen-pubers deel van het forum is ook een "eerste keer kleuterklas"-topic :)

Deel Deze Pagina